مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

گلکسی اس 6 مینی و گلکسی j1 جدید در لیست معرفی سامسونگ

gggggg1

آن طور که به نظر می رسد سامسونگ برای سال آینده برنامه های بسیار ویژه ای دارد و به همین دلیل مجموعه ای از تلفن های هوشمند را برای معرفی در سال 2016 در نظر گرفته است. برای بهتر متوجه شدن این نکته کافی است گلکسی A9 را در نظر بگیرید که با وجود داشتن قوی ترین سخت افزار ممکن در سری A سامسونگ، پیش از آغاز سال جدید معرفی شد. امروز باید به لیست محصولات این شرکت که در آینده ای نزدیک از آنها رونمایی خواهد شد Galaxy J1 و احتمالا Galaxy S6 mini را هم اضافه کنیم.

اگر خاطرتان باشد چند روز پیش در مطلبی به این نکته اشاره شد که سود سامسونگ از فروش تلفن های هوشمند در حال کاهش است و با این حال بیشترین درآمد آنها در این بخش نه از تلفن های پرچم دار، بلکه از دستگاه های ارزان قیمت سری J به دست می آید. همین نکته کافی است تا اولین نشانه ها از مدل سال 2016 گلکسی J1 را به عنوان یکی از مهم ترین محصولات سامسونگ در نظر بگیریم. بر اساس شایعات منتشر شده J1 دارای نمایشگر 4.5 اینچی خواهد بود که نسبت به مدل قبلی 0.2 اینچ بزرگتر شده است اما با این حال وضوح تصویر همچنان 800*480 باقی مانده و در نتیجه چگالی پیکسلی دستگاه 207ppi می باشد. همچنین به این نکته نیز اشاره شده است که پردازنده این دستگاه از سری تولیدات سامسونگ و مدل Exynos 3457 خواهد بود که دارای CPU چهار هسته ای و پردازشگر Mali-T720 است. یک گیگابایت حافظه RAM نیز برای این مدل در نظر گرفته شده است که باز هم نسبت به سال قبل افزایش پیدا کرده اند. زمان عرضه J1 هنوز مشخص نیست اما اگر سال گذشته و فوریه را برای ارائه مدل 2015 در نظر داشته باشیم می توان گفت احتمالا در همان بازه زمانی نمایشگاه MWC باید منتظر مدل 2016 نیز باشیم.

اما از سوی دیگر ظاهرا سامسونگ یاد ایام خوش گذشته افتاده و به همین دلیل قصد دارد برای پرچم دار سال قبلش یک مدل mini هم عرضه کند. این دستگاه احتمالا دارای نمایشگر 4.6 اینچی با وضوح 1280*720 با چگالی پیکسلی 319ppi از نوع Super AMOLED است و از پردازنده خوش نام اسنپ دراگون 808 شش هسته ای در فرکانس کاری 1.8 گیگاهرتز و 2 گیگابایت RAM در آن استفاده شده است. دوربین اصلی بنا برا اطلاعات منتشر شده 15 مگاپیکسل و دوربین دوم 5 مگاپیکسلی هستند. خبر خوب درباره S6 Mini استفاده از سنسور اثر انگشت و خبر بد، باتری غیر قابل تعویض آن هستند. البته با توجه به ظرفیت داخلی 16 گیگابایتی اعلام شده احتمالا قابلیت افزایش آن توسط microSD وجود دارد. جالب اینجاست که با وجود مشخص نبودن قیمت و حتی تائید رسمی این مدل، یک وب سایت اماراتی در حال پیش فروش آن است! به این ترتیب اگر قصد خرید یک گوشی ارزان قیمت تر نسبت به غول های بازار دارید بد نیست حداقل تا رسیدن بهار و عرضه این دستگاه ها به بازار منتظر بمانید.