مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

گلکسی اس ۷ (Galaxy S7) رسما معرفی شد

6F9A0703

سامسونگ از هفتمین پرچمدار خانواده گلکسی اس (Galaxy S) خود پرده برداشت و بالاخره شروعی بر پایان شایعات رنگارنگ روزهای پیش را شاهد هستیم. تقریبا بیشتر مشخصات گلکسی اس ۷ (Galaxy S7) را می دانیم و از پیش خوانده ایم اما معرفی رسمی چیز دیگریست، اینطور نیست؟ با ترنجی همراه باشید تا ببینیم آیا هفتمین پرچمدار تلفن های هوشمند اندرویدی سامسونگ می تواند برای سامسونگ تک شاخ خوش شانس باشد؟ گلکسی اس ۷ (Galaxy S7) به صورت رسمی معرفی شده است و مشخصات آن در ادامه مطلب منتظر شماست!

همانطور که انتظار داشتیم طراحی تفاوت زیادی نداشته است، می توان گفت سری گلکسی اس ۷ تفاوت زیادی با سری گلکسی اس ۶ ندارند. بهبودهایی در طراحی و تغییراتی کوچکی ار جمله ترکیب طراحی گلکسی اس ۶ و گلکسی نوت ۵ در جهت ارگونومی بهتر در گلکسی اس ۷ خودنمایی می کند. اگر کمی دقیق شوید می بینید که طرح خاص لبه های گلکسی اس ۶ در گلکسی اس ۷ دیده نمی شود و یک آلومینیوم ساده را شاهدیم.

مهم ترین تغییر در بخش طراحی را می توان گواهینامه IP68 دانست که گلکسی اس ۷ را مجاز به ورود به آب تا عمق 1.5 متری و مدت ۳۰ دقیقه می کند. البته طبق عادت، سامسونگ بنا به احتیاط به شما توصیه می کند موبایل خود را برای سرگرمی و تفریح زیر آب نبرید. مقاومت در برابر آب و خاک شاید یکی ار پرکاربردترین قابلیت های موبایل شما نباشد اما مسلما مفیدترین آن ها خواهد بود زمانی که اتفاقی یک لیوان آب روی موبایل دلبند هوشمندتان ریخته باشد!

تغییر بزرگ بعدی در دوربین اصلی صورت گرفته است. 12 مگاپیسکل! عقب گرد؟! خیر، بلکه یک تغییر هوشمندانه است. سامسونگ با کم کردن رزلوشن توانسته است اندازه پیکسل ها را بزرگ و به … برساند که تاثیر مشخصی در عکاسی خواهد گذاشت. بالارفتن جذب نور به معنی سرعت بیشتر عملکرد و عملکرد بهتر در نور کم است. سیستم فوکوس Dual Pixel برای سامسونگ آنقدر مهم است که روی جعبه گلکسی اس ۷ نام آن درج شده است و در واقعیت هم همینقدر اهمیت دارد. این سیستم فوکوس خودکار دو پیکسلی (dual pixel auto focus) در دوربین های DSLR شرکت کنون (canon) استفاده می شود. این سیستم سبب کاهش نویز، رنگ های صحیح تر و از همه مهم تر، حذف برآمدگی دوربین یا به حداقل رساندن آن می شود. علاوه بر این سرعت فوکوس به طرز مشخصی افزایش خواهد یافت.

samsung-galaxy-s7-hands-on-sean-okane1_2040.0

در سیستم اپتیکی دوربین اصلی هم تغییراتی از جمله گشودگی دیافراگم فراخ تر f/1.7 صورت گرفته است که همه و همه به گلکسی اس ۷ کمک می کند تا عکاسی در شرایط نوری ضعیف را یک مرحله به جلو براند.

چیپست اصلی گلکسی اس ۷ اما مسئله ای بود که تا آخرین لحظه درباره آن شک داشتیم و بالاخره مشخص شد که گلکسی اس ۷ هم همانند گلکسی اس ۵ و نسل های قبلی خود با دو چیپست ارایه می شود. چیپست های اسنپدراگون 820 و اگزینوس 8890 برای گلکسی اس ۷ انتخاب شده اند.

خوشبختانه شایعات درست از آب درآمدند و گلکسی اس ۷ با باتری ۳۰۰۰ میلی آمپری معرفی شده است. حتما به یاد دارید که گلکسی اس ۶ با باتری ۲۵۵۰ میلی آمپری عمر باتری قابل قبولی داشت پس ما انتظار داریم با توجه به سیستم عامل گلکسی اس ۷ که اندروید مارشمالو یا همان نسخه ۶ اندروید است، عمر باتری بهتری را شاهد باشید. فناوری شارژ سریع هم اینجا وجود دارد. قابلیت شارژ بی سیم همچنان در گلکسی اس ۷ هم وجود دارد و مانند گلکسی نوت ۵، از شارژ سریع بی سیم پشتیبانی می کند.

samsung-galaxy-s7-hands-on-sean-okane27_2040.0

نمایشگر پیشرفت محسوسی نداشته است، حداقل در مشخصات. نمایشگر سوپر امولد گلکسی اس ۷ در اندازه ۵.۱ اینچ ثابت مانده است و رزلوشن همچنان QHD است. برای چنین اندازه نمایشگری کاملا کافی و حتی زیاد هم به نظر می رسد. خوشبختانه امسال قابلیت Always On را در گلکسی اس ۷ هم شاهد هستیم و با توجه به امولد بودن نمایشگر گلکسی اس ۷، این قابلیت حداکثر بازده خود را دارد.

یک قابلیت مهم دیگر که تقریبا اکثر کاربران از بابت نبودنش ناراحت بودند، عدم پشتیبانی از مموری کارت است که خوشبختانه سامسونگ در گلکسی اس ۷ زمینه استفاده از آن را فراهم کرده است. بله، شما می توانید حافظه گلکسی اس ۷ را با کارت حافظه ارتقا بدهید.

منبع: ترنجی