مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

کورتانا حالا می تواند دستیار پیش فرض ابزارهای اندرویدی شما باشد

nexus2cee Cortana Basic Hero 728x410 w600 h600

با عرضه آخرین به روز رسانی برای کورتانا توسط ردموندی ها، حالا این دستیار هوشمند می تواند به راحتی در دیوایس های اندرویدی جایگزین دستیار گوگل شود. این بدان معناست که با انجام تنظیم های مورد نیاز از این پس با فشار طولانی روی دکمه Home به جای دستیار گوگل شاهد دستیار هوشمند کورتانا با آن پس زمینه سفید و بنفش آشنایش خواهید بود.

بدین وسیله قادر هستید همان ویژگی هایی که از طریق اپلیکیشن این دستیار به آن ها دسترسی داشتید را دریافت کنید. همچنین از آنجایی که تمام اقدامات مشابه قابل انتقال به رایانه های شخصی نیز هستند، باید گفت که یک دستیار کراس پلتفرم در مقابل شما قرار دارد. به عبارت دیگر کورتانا همان کورتاناست اما حالا با اندروید یکپارچه تر شده و جای مانور بیشتری دارد.

تنظیم آن نیز بسیار آسان است. پس از راه اندازی اپلیکیشن و وارد شدن به حساب کاربری، کورتانا از شما می پرسد که آیا مایل به تنظیم برخی ویژگی های پایه مانند پشتیبانی از لاک اسکرین هستید یا خیر.

پس از وارد شدن به حساب کاربری خود گزینه ای برای تنظیم کورتانا به عنوان دستیار پیش فرض اندروید در فید این اپلیکیشن ظاهر می شود.

با انتخاب این گزینه به بخش Assist & voice input در تنظیمات منتقل خواهید شود و از طریق Assist app می توانید کورتانا را جایگزین دستیار گوگل نمایید. متأسفانه هنوز هم راه اندازی کورتانا از طریق صدا ممکن نیست و نمی توانید از آن در هر اپلیکیشنی به صورت افقی استفاده کنید.

در گذشته راه های دیگری نیز برای تنظیم کورتانا به عنوان دستیار پیش فرض وجود داشت، اما این اولین بار است که مایکروسافت به صورت رسمی این قابلیت را برای دستیار هوشمند محبوبش تبلیغ می کند. حالا می توانید کورتانا را جایگزین دستیار گوگل کرده و از مزایایی که این اپلیکیشن در اختیار شما می گذارد بهره مند شوید.

تنظیم کردن کورتانا به عنوان دستیار هوشمند پیش فرض اندروید، بهبود سازگاری تقویم در رایانه های شخصی و تلفن های هوشمند و همچنین بهبود عملکرد این اپلیکیشن از جمله تغییرات نسخه 2.8.0 کورتانا هستند. هم اکنون می توانید این به روز رسانی را از گوگل پلی دریافت نمایید.

منبع: دیجیاتو