مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

کالبدشکافی لپ تاپ سرفس جدید مایکروسافت از غیرقابل تعمیر بودن آن حکایت دارد

7b9eb460 6f9c 4f07 a81b 04ebfd35cb96

شاید بتوان گفت که Surface Laptop مایکروسافت واقعا محصولی عالی و دوست داشتنی است؛ محصولی که توازنی از قدرت، قابلیت حمل و طراحی را در اختیار کاربر قرار می دهد. اما به نظر می رسد به عقیده کارشناسان iFixit امکان تعمیر آن تقریبا صفر است.
در بدنه این لپ تاپ از پیچ استفاده نشده است، بنابراین کارشناسان برای جداسازی آن مجبور شده اند روکش آلکانتارا را جدا کنند. باید گفت که این جداسازی بسیار دشوار است و باعث پارگی این روکش می شود. جداسازی قطعات داخلی این لپ تاپ نیز بسیار دشوارند: کیبورد با چسب متصل شده و مادربورد با یکسری پدهای گرمایی پوشیده شده است. گروه iFixit همچنین اظهار می کنند که پیش از جداسازی چند قطعه دیگر قادر به خارج کردن باتری نبوده اند، و زمانی که به باتری دسترسی پیدا کرده اند نیز متوجه می شوند که باتری مستقیماً به داخل بدنه چسبانده شده است.
کامپیوترهای سرفس مایکروسافت هرگز رتبه خوبی در زمینه تعمیرپذیری کسب نکرده اند که می توان به سرفس بوک اشاره کرد که چند سال پیش امتیاز یک از ده را در این زمینه کسب کرد! جالب اینکه به این لپ تاپ جدید امتیاز صفر از ده در زمینه تعمیرپذیری داده شده است. iFixit اظهار می کند که این لپ تاپ طوری طراحی نشده که بتوان آن را تعمیر کرد و کاربران نمی توانند قطعاتی مانند پردازنده، رم یا حافظه را ارتقا دهند چرا که این قطعات به ماردبورد لحیم شده اند.
بنابراین به عقیده کارشناسان این لپ تاپ هیولایی از چسب است که هیچ بخشی از آن قابل ارتقا نیست و باز کردن آن فقط با تخریب کامل آن ممکن است.

 منبع: تک شات