مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

کارت های گرافیک AMD RX 500، کهنه سربازان خسته!

AMD Radeon RX 500

به ادعای برخی رسانه ها کارت های گرافیک سری AMD RX 500 چیزی چندان فراتر از ریبرند (عرضه مجدد تحت عنوان جدید) پردازنده های گرافیکی Polaris 10 و 11 بکار رفته در سری RX 400  فعلی نیستند. ظاهراً RX 580 گونه بهبود یافته ای از RX 480 و RX 570 نیز مدل بهبود یافته RX 470 است. گفته می شود برخلاف گذشته این یک ریبرند ساده روبرو نخواهد بود و تغییرات جزئی از جمله افزایش فرکانس هسته وجود دارد.

هرچند اطلاعات فعلی درباره کارت های سری RX 500 از شایعه فراتر نمی رود، اما تقریباً این اتفاق نظر وجود دارد که کارت های جدید AMD چیزی فراتر از ریبرند ساده خواهند بود. گفته می شود فرکانس هسته RX 580 حدود 74 مگاهرتز و فرکانس هسته RX 570 نیز 38 مگاهرتز از کارت های نسل فعلی بالاتر است که مطمئناً چشمگیر نیست. هم زمان احتمال عرضه یک پردازنده گرافیکی رده پایین جدید تحت اسم رمز Polaris 12 نیز وجود دارد که می تواند از تراشه Polaris 11 ضعیف تر باشد.

هرچند ریبرند محصولات سال قبل و عرضه آنها به عنوان محصول جدید چندان با استقبال مواجه نمی شود، اما AMD ظرف سال های اخیر بارها به این کار دست زده است. با این حال به نظر می رسد که ریبرند محصولات نسل قبل تنها به کارت های رده پایین و رده معمولی محدود می شود و AMD برای خوره های سخت افزار یک محصول کاملاً جدید خواهد داشت، چیزی که در گذشته نیز شاهد آن بوده ایم. در این حالت کارت رده بالای جدید می تواند مبتنی بر ریزمعماری پردازنده گرافیکی جدید  Vega باشد.

در حالی صحبت از ریبرند کردن مطرح می شود می دانیم رسماً سریRadeon RX Vega نیز در راه است، این کمپانی اخیراً در خلال یک رویداد ویژه تاییده کرده کارت های مبتنی بر ریزمعماری Vega به سادگی تحت برند Radeon RX Vega عرضه می شوند. در این حالت مدل کارت ها چیزی شبیه سری Fury، بدون هیچ گونه پیشوند اضافی خواهد بود.

به نقل از شایعات کارت های Radeon RX Vega پیش از پایان ماه ژوئن رونمایی می شوند.

منبع: شهرسخت افزار