مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

پردازنده‌های گرافیکی Volta انویدیا با فناوری ساخت 12 نانومتری تولید می‌شوند اما در سال 2018!

00002123625214125

ریزمعماری پردازنده گرافیکی آتی انویدیا موسوم به Volta برای اولین بار ظاهر شد اما در محصولی که شاید هیچگاه انتظار آن را نداشتید، انویدیا از ریزمعماری Volta در قالب یک پردازنده مخصوص خودروهای بدون راننده بپرده برداشته است. با این حال همانطور که حدس می زنید بازار پردازنده های گرافیکی مخصوص مصرف کنندگان خانگی و به طور مشخص گیمینگ، مقصد اصلی Volta خواهد بود. طبق تازه ترین شایعات انویدیا با Volta فناوری ساخت جدید 12 نانومتری را به خدمت می گیرد.

همانطور که می دانید انویدیا پردازنده های گرافیکی مبتنی بر ریزمعماری جدید Volta را در سال 2018 عرضه می کند، به نقل از شایعات انویدیا برای تولید محصولات جدید خود یکبار دیگر سراغ همکار کهنه کار این کمپانی، TSMC رفته است. هم اکنون فناوری ساخت 16 نانومتری FFCا(FinFET compact) پیشرفته ترین فناوری قابل ارائه از سوی TSMC است اما این کمپانی بر روی توسعه فناوری ساخت 12 نانومتری نیز کار می کند که یکی از مشتریان اصلی آن انویدیا خواهد بود.

در صورت صحت این خبر، احتمالاً انویدیا در طول سال 2017 الی 2018 با محصولات سری GeForce GTX 10 به رقابت با AMD خواهد پرداخت. AMD تهدید کرده با محصولات آتی خود که در فصل دوم سال میلادی جاری عرضه می شوند، محصولات انویدیا با قیمت زیر 500 دلار را تنگنا قرار می دهد. همچنین AMD در طول سال میلادی جاری پردازنده های گرافیکی مبتنی بر ریزمعماری جدید Volta را عرضه خواهد نمود که از تراشه های حافظه HBM2 بهره می گیرند.

منبع: شهرسخت افزار