مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

پاناسونیک و توسعه یک دوربین اندرویدی خاص!

Panasonic Logo AH 01

در دنیای پلتفرم‌های موبایلی، اندروید محبوب‌ترین و پر کاربردترین است. علاوه بر این که یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های فناوری توسعه آن را به عهده دارد، عامل دیگر موفقیت این سیستم عامل، اپن سورس (منبع باز) بودن آن است. iOS شرکت اپل سیستم عاملی بسته و انحصاری است، حتی ویندوز ۱۰ هم که بر روی دستگاه‌های مختلفی اجرا می‌شود، اپن سورس نیست. اما اندروید به لطف پایه لینوکسی که دارد و همینطور AOSP (پروژه اپن سورس اندروید)، به راحتی برای هر کس قابل دسترسی و دانلود است. AOSP ممکن است بعضی بخش‌های مهم گوگل مانند پلی استور و گوگل کروم را نداشته باشد، اما یک پلتفرم پایه و ایده‌آل برای توسعه و ساخت سیستم دلخواه است. علاوه بر گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی،‌ گجت‌های بسیار دیگری هم وجود دارند که به این پلتفرم مجهز هستند. یکی از این گجت‌ها دوربین عکاسی است.

شرکت ژاپنی پاناسونیک یکی از بزرگ‌ترین تولید کنندگان لوازم الکتریکی مصرفی است که به نظر می‌رسد تصمیم دارد روش سامسونگ را دنبال کند. این شرکت پس از معرفی دوربین، گوشی و حتی یک تبلت ۲۴ اینچی غول پیکر اندرویدی، به‌زودی دوربین جدیدی را معرفی خواهد کرد که از سیستم عامل گوگل به عنوان نرم‌افزار خود استفاده می‌کند. میچی‌هارو یوماتسو، یکی از مسئولین این شرکت است که اعلام کرده به‌زودی شاهد یک دوربین اندرویدی از پاناسونیک خواهیم بود. او دلیل کار بر روی چنین محصولی را بازخورد نامناسب کاربران، مبنی بر جذاب نبودن نرم‌افزار دوربین‌هایشان عنوان کرد که با استفاده از اندروید و محبوبیت جهانی آن، این مشکل به سرعت حل خواهد شد. زمان معرفی این دوربین مشخص نیست، اما با توجه به این که نمایشگاه IFA در برلین و در ماه سپتامبر، نزدیک‌ترین رویداد بزرگ فناوری به زمان حال است، ممکن است شاهد حضور این دوربین در IFA باشیم.

پیش از این هم کمپانی سامسونگ در خط تولید دوربین‌های گلکسی خود از اندروید به عنوان نرم‌افزار استفاده می‌کرد و با وجود این که میزان استقبال از این محصول آن‌ گونه که کره‌ای‌ها انتظار داشتند نبود، اما این دستگاه بسیار خوب عمل کردند. اندروید به سادگی و با سرعت دوربین را هوشمند می‌کرد و به عکاس اجاره دسترسی به تمام ویژگی‌ها و امکانات حرفه‌ای را می‌داد. دوربین‌های دیجیتال پاناسونیک تا به حال به خاطر کیفیت و عملکرد خود در ثبت ویدیو‌های 4K، معروف بوده‌اند و با تجهیز شدن به پلتفرم محبوب اندروید حال می‌توان انتظار عملکرد بسیار بهتری را از آن‌ها داشت.

منبع: آی تی رسان