مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

همه چیز در رابطه با لوگوی اندروید! آیا در طراحی آن از جایی الهام گرفته شده؟

ddddd1.jpg3 1

این روزها بدون شک اندروید سیستم عامل محبوب بازار است (حداقل در ایران) و روزانه تعداد بی شماری گجت‌ مجهز به این سیستم عامل متن باز را می‌بینیم. اما احتمالا برای شما نیز این سوال پیش آمده که معنی و مفهوم لوگوی اندروید چیست و یا منشا آن از کجاست و اصلا چرا گوگل چنین لوگویی را برای آن برگزیده است؟! اگر چنین سوالاتی را در ذهن دارید برای یافتن پاسخ با ما همراه باشید.

ddddd.jpg4

 

Irina Blok خالق این لوگو

از آنجایی که واژه اندروید در زبان یونانی به معنای یک مرد، شبه ربات و یا یک آدم آهنی است تصمیم بر این بود که لوگوی آن نیز چنین چیزی باشد. در نتیجه پس از کش و قوس های فرآوان و تمرکز بر روی شخصیت های فانتری و تخیلی در نهایت این لوگو با الهام از دستشویی (!) طراحی شد، چرا که هر شخصی علامت موجود بر روی دستشویی‌ها را دیده و طراحی لوگویی شبیه به آن خیلی زود در ذهن مخاطب جا باز می‌کند. گویا قرار بوده درابتدای کار این لوگو تنها برای توسعه دهندگان به نمایش در آید اما از آنجایی که مردم نیز آدم آهنی گوگل را دوست داشته و از آن استقبال کرده اند این آدمک سبز رنگ، به عنوان لوگوی رسمی اندروید شناخته شد.

Irina Blok

ایده ما در ابتدا این بود که یک لوگو را بدون آنکه نام ویا دستور العملی بر روی آن درج شده باشد را برای توسعه دهندگان طراحی کنیم.

جالب است بدانید که همچون خود سیستم عامل اندروید که متن باز هست و اجازه دسترسی افراد به هسته آن فراهم شده، لوگوی آن نیز چنین حالتی دارد! یعنی هر شخصی اجازه تغییر در آن را خواهد داشت. درست بر خلاف اکثر لوگوهایی که تاکنون دیده‌اید! خود گوگل در این باره می‌گوید:

تصمیم ما بر این بود که جهت برقرار ارتباط بیشتر میان ما و مردم اجازه تغییر در لوگو را صادر کنیم! اکنون انیمیشن‌ّها، اسباب بازی ها و تمام چیزهایی که در رابطه با لوگوی ما به نمایش در می آید همگی حاصل این تصمیم شجاعانه ماست!

آیا طرح لوگوی اندروید دزدی است ؟

با اینکه طراحان ادعا می‌کنند که لوگو را خودشان طراحی کرده‌اند و ایده آن را پیش از آن در جایی ندیده‌اند اما برخی مستندات نیز در فضای مجازی موجود است که نشان می‌دهد این لوگو از یکی از شخصیت‌های موجود در یک بازی آتاری قدیمی با نام Gauntlet: The Third Encounter دزدیده شده است!

علاوه بر این برخی معتقدند که طرح اصلی لوگوی اندروید از R2-D2 خواننده محبوب در حماسه جنگ ستارگان الهام گرفته شده است.

ddddd.jpg1

Irina در این باره توضیح می‌دهد ‌که با همه این حرف و حدیث‌هایی که در رابطه با ایده این لوگو هست باید بگوییم که لوگوی نهایی منتشر شده یکی از اولین‌ طرح‌ها بوده است.

با توجه به اینکه در ابتدای موضوع عنوان شد که لوگو نیز همچون خود سیستم عامل قابل تغییر توسط هر شخصی است پس آنچنان که باید و شاید نمی‌توان ادعاهای این افراد را وارد دانست. با همه این‌ها قضاوت بر عهده شما خواهد بود. در تصویر زیر تمامی طرح‌های ابتدایی برای اندروید را می بینید
ddddd.jpg2