مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

هدست هولولنز مایکروسافت به زودی در جراحی‌های ستون فقرات استفاده خواهد شد

2afbbd6b b6d9 4556 962c 57fe88d19ae9

اغلب این طور گفته می‌شود که فناوری واقعیت افزوده آینده ارتباطات موبایلی و سرگرمی‌ها را متحول خواهد کرد، اما باید بدانیم که این فناوری پتانسیل استفاده در سایر حوزخ‌های فناوری و کاربردی را نیز دارد. برای مثال Scopis، شرکتی که در زمینه ارایه فناوری‌های پیشرفته برای عمل‌های جراحی تخصص دارد، یک پلتفرم واقعیت مجازی جدید را معرفی کرده است که با استفاده از هدست واقعیت مجازی هولولنز مایکروسافت انجام جراحی‌های ستون فقرات را تسهیل خواهد کرد.

فناوری جدید شرکت Scopis که Holographic Navigation Platform نام دارد از هولولنز استفاده خواهد کرد تا یک نمایشگر هندزفری را در اختیار جراحان قرار دهد، این نمایشگر می‌تواند اطلاعات ناحیه ای از بدن که در حال جراحی است را نمایش دهد برای مثال اینکه کدام ناحیه باید برش داده شود.

به گفته Scopis هدف از طراحی پلتفرم Holographic Navigation افزایش دقت و سرعت جراحی‌های ستون فقرات است به این ترتیب در حین جراحی جراحان می‌توانند از هلولونز برای تعیین محل دقیق قرار دادن پیچ و مهره‌ها استفاده کنند.

این پلتفرم علاوه بر اینکه موجب افزایش دقت و سرعت جراحان می‌شود، برای بیماران نیز مزایای زیادی به همراه خواهد داشت. با استفاده از چنین پلتفرمی مدت زمان جراحی کوتاه تر شده و با توجه به افزایش دقت، ناحیه کوچکتری از بدن بیمار تحت عمل قرار خواهد گرفت.

از سوی دیگر این فناوری موجب می‌شود که بیمار کمتر در معرض تابش اشعه ایکس دستگاه‌های فلوئوروسکوپی قرار گیرد، فلوئوروسکوپی یک روش تصویربرداری است که در رادیولوژی بسیار کاربرد دارد و امروزه نیز برای تعیین محل تقیق قرار گرفتن مهره‌ها در جراحی‌های ستون فقرات استفاده می شود.

منبع: تک شات