مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

نگاهی کوتاه به دوربین EOS 5DSR کانن

c769dc508f2b0cbd843bb258163bb511 XL

قطعا دوربین Canon EOS 5DS R را بخاطر دارید دوربین High-End DSLR قدرتمند شرکت Canon  که  جزو برترین‌های این شرکت می‌باشد و برای رقابت با دوربین Nikon 810  وارد بازار شده است، امروز می‌خواهیم تا نگاهی کوتاه و سریع به این دوربین قدرتمند داشته باشیم.

این دوربین که مدل تکامل یافته‌ی Canon EOS 5DS می‌باشد دارای وزنی معادل 930 گرم می‌باشد که برای یک دوربین DSLR  رده بالا چندان بد نیست، شرکت Canon  برای این دوربین از نوع حسگر CMOS  استفاده کرده است که دقت حسگر آن 53 مگاپیکسل می‌باشد و بیشترین رزولوشن عکاسی آن نیز  x 5792 8688 می‌باشد. این دوربین با نسبت‌های ابعاد 16:9 و 3:2 می‌تواند عکاسی کند و فرمت‌های خروجی آن JPEG  و RAW  می‌باشد که از فرمت‌های رایج هستند. شرکت Canon  در قلب این دوربین از پردازشگر Dual DIGIC 6  استفاده کرده است که این پردازشگر می‌تواند در نورهای بسیار بسیار کم نیز توانایی خودش را نشان دهد و تصاویر شارپ‌تری را شکار کند.  در بخش عکس‌برداری، حداقل سرعت این شاتر 8000/1 بوده که این اتفاق شما را حتی در ثانیه‌ها معطل نخواهد کرد، حداقل حساسیت این دوربین نیز 100 و بیشترین آن نیز 12800 می‌باشد که طیف وسیعی را شامل می‌شود؛ همچنین این دوربین می‌تواند در عکاسی پیاپی 5 فریم بر ثانیه عکاسی کند. در نقد کوتاه این دوربین به نسبت قیمت خود امکانات خوبی را در بخش عکس‌برداری عرضه می‌کند که این یک نقطه‌ی قوت این شرکت و این کالا می‌باشد.

در بخش فیلمبرداری نیز این دوربین قابلیت فیلمبرداری Full HD را با 30 فریم دارد که فرمت خروجی این بخش نیز MOV  است که آن هم یکی از فرمت‌های قابل دسترسی می‌باشد و ضبط صدا در این دوربین نیز از طریق مونو صورت می‌گیرد که این قابلیت‌ها اصلاَ در حد این دوربین با این قیمت نبوده و بنظر می‌آید شرکت Canon  اصلاَ به فکر تقویت این بخش نبوده‌اند و فقط هدف‌ آنها تقویت بخش عکس‌برداری بوده است که این یک نقطه‌ی ضعف بسیار بزرگ برای این دوربین با توجه به قیمت‌اش می‌باشد. صفحه‌ی نمایش این دوربین 3.2 اینچ از نوع TFT-LCD  است که با نسبت 3:2  عکاس‌ها را به نمایش می‌گذارد به همین علت این دوربین در حالت پیش فرض برروی همین نسبت قرار دارد. این دوربین‌های دارای چشمی نیز می‌باشد و از نوع اپتیکال با درصد 100 است، دقت صفحه نمایش آن هم  بیش از 1 میلیون نقطه می‌باشد که خیلی خوب بنظر می‌رسد. این دوربین برای ذخیره عکس‌ها هم از SD  و هم از CF پشتیبانی می‌کند. از سایر قابلیت‌های این دوربین فوق العاده می‌توان به داشتن میکروفون داخلی و اسپیکر داخلی و باتری لیتیوم یون اشاره کرد که با توجه به قیمت‌اش هم دور از انتظار نبود و قابل پیش بینی است. در آخر نیز باید بگوییم اگر حاضر باشید برای تصاویر بسیار فوق‌العاده حتی در تاریکی شب هم 11 میلیون و 300 هزارتومان خرج کنید باید بگوییم این دوربین یک انتخاب بسیار عالی خواهد بود و یک رقیب تمام عیار نیز برای دوربین Nikon  مدل D810  می‌باشد که شما را از خریدتان منصرف نخواهد کرد.

منبع: سخت افزارمگ