مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

نوکیا با گوشی هوشمند اندرویدی A1 به دنیای گوشی های هوشمند باز میگردد

Nokia c1 Leak

همان طور که احتمالا به خاطر دارید، بعد از تصاحب بخش های موبایل و سرویس های نوکیا توسط مایکروسافت در سال 2013، ارائه ی هر گونه گجتی با برند نوکیا از سوی این کمپانی فنلاندی تا سال 2016 امکان پذیر نبود. مدت زمان کمی تا پایان این بخش از قرارداد این دو کمپانی بزرگ باقی مانده است و با اینکه نوکیا اعلام کرده بود که هیچ عجله ای برای بازگشت به دنیای گوشی های هوشمند ندارد اما به نظر میرسد نوکیا در حال کار بر روی گوشی های جدیدی با سیستم عامل اندروید است و به تازگی تصاویری از یک گوشی اندرویدی میان رده با برند نوکیا در اینترنت منتشر شده است و به نظر میرسد غول فنلاندی به زودی به این صنعت باز خواهد گشت.

مطابق این گزارش که مشترکا توسط Trusted Insider و وب سایت Android Authority منتشر شده است، گوشی A1 یه تلفن همراه اندرویدی میان رده از سوی نوکیا خواهد بود و همان طور که در تصویر این گوشی مشاهده میکنید، نرم افزار های اختصاصی گوگل بر روی این گوشی نصب شده اند اما در کل ظاهر منوی این گوشی بیشتر شبیه به رابط ویندوز مایکروسافت است که البته با برند نوکیا این رابط به شهرت رسید.

2a0e4d0a8936a4026779deec65290520_XL

رابط کاربری این گوشی احتمالا رابط اختصاصی نوکیا موسوم به Z Launcher است که اولین بار در سال 2014 بر روی تبلت اندرویدی نوکیا N1 نصب شده بود که این تبلت با اندروید 5.0 عرضه شد اما به نظر میرسد گوشی هوشمند جدید نوکیا به آخرین نسخه ی اندروید یعنی اندروید 6.0 مارشملو مجهز شده باشد. طراحی A1 هم به نوعی برگرفته شده از طرح گوشی های هوشمند این برند است که سالیان سال نوکیا از آن ها الگو گرفته است . از زمان تعلق گرفتن بخش موبایل نوکیا به ردموندی ها، کمپانی فنلاندی به نوعی مجبور به استفاده از این نوع طراحی شد اما به هر حال با توجه به تصویر، ساده بودن طراحی A1 کاملا واضح است.

از آنجایی که A1 یک گوشی میان رده ی اندرویدی خواهد بود ، به نظر میرسد از پلی کربنات در بدنه ی این گوشی استفاده شده باشد هر چند نوکیا معمولا به استفاده از پلاستیک در گوشی های خود نیز علاقه هایی نشان داده است. مشخصات A1 هنوز به طور کامل در دسترس نیست اما احتمالا این اسمارت فون به چیپست پردازنده ی اسنپ دراگون 652 مجهز خواهد بود و از صفحه نمایش 5.5 اینچی فول اچ دی برخوردار شده باشد و کاملا طبیعی است که نوکیا با تولید گوشی های اندرویدی میان رده و پائین رده به این بازی پای بگذارد. پیش بینی میشود این گوشی در تابستان 2016 وارد بازار شود و هدف اصلی نوکیا، پای گذاشتن به بازار چین خواهد بود.

هنوز این گزارشات رسمی اعلام نشده اند ، اما مطمئنا در روزهای آینده شاهد اخبار بیشتری از سوی کمپانی محبوب نوکیا و گوشی های جدیدش خواهیم بود. بسیار هیجان انگیز است این موضوع که سازنده ای که روزگاری بهترین تولید کننده ی موبایل در جهان بود پس از یک برهه ی زمانی نه چندان دلچسب، دوباره با مدل های جدید به بازار برگردد.

منبع: سخت افزارمگ