مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

مینی کامپیوترهای کمپانی اینتل و بررسی کاربردهای آن

mini pc

فلسفه اصلی Mini PC ها به ارمغان آوردن تجربه کار با یک کامپیوتر رومیزی کامل در ابعادی بسیار کوچک می باشد. NUC نسل جدیدی از کامپیوتر است که توسط اینتل پایه گذاری شده و مدت کمی است که به بازار راه یافته و به تولید انبوه رسیده است. این کامپیوتر پر قدرت که به نسل پنجم پردازنده های اینتل مجهز می باشد، عملکرد گرافیکی فوق العاده ای دارد تا جایی که می توان از آن برای انجام بازیهای رایانه ای و یا به عنوان سینمای خانگی، دیجیتال ساینیج و کیوسکهای دیجیتال نیز بهره برد. همچنین این دستگاه با توجه به اندازه بسیار کوچک )11×11سانتی متر( می تواند به عنوان جایگزینی مناسب برای PC در منازل، ادارات ، بانک ها ، مدارس ، شرکتها و کارخانجات مورد استفاده قرار گیرد.

راه حلی برای رایانه های شخصی و تین کالینت ها1

NUC یک Mini PC قدرتمند و منعطف برای جایگزینی کامپیوترهای شخصی و تین کالینت ها است. این محصول با فراهم آوردن همه ی قابلیت ها و ویژگی های یک سیستم کامل در ابعاد 11×11 سانتی متر ، برای ایجاد امنیت باال و همچنین ارائه ی عملکرد مورد نظر کاربران طراحی گردیده است. برای ذخیره سازی محتوی با اطمینان باال، می توانید از مزایای SSDهای M.2 و یا هاردهای دو و نیم اینچی که هر دو قابلیت پشتیبانی از RAID را دارند استفاده نمایید. کارت گرافیک HD اینتل با قابلیت پشتیبانی از نمایشگر 4K می تواند پروژه ها و اپلیکیشن های شما را به زیبایی در سه نمایشگر به تصویر بکشد. این دستگاه می تواند به عنوان جایگزینی مناسب برای کامپیوترهای شخصی در منازل، ادارات، بانک ها، مدارس، شرکت ها و کارخانجات مورد استفاده قرار گیرد. قابلیت اتصال آسان به مانیتورها)VESA-Mount( ، قیمت مناسب، مصرف بسیار کم، بدون صدا بودن، ابعاد کوچک و قابل حمل بودن از امتیازات بزرگ NUC می باشد.

راه حلی برای سیستم های گیمینگ

2

با NUC از عملکردی خیره کننده، تصاویری بسیار حیرت آور و ویژگی های مناسب مانند برای اجرای بازی بهره مند شوید که تفریح، خالقیت و سرگرمی را برایتان به همراه خواهد داشت چه HD باشد و چه 3D، چه چندکاره باشد و یا چند رسانه ای، پردازنده های رده باالی اینتل سرعتی مناسب و پاسخگو برای رفع نیاز شما حتی در بازی هایی همچون Call Of Duty را در اختیارتان می گذارد همچنین به شما اجازه می دهد تصاویری که شما در گذشته در مانیتور های کوچک و یا لپ تاپ می دید را با کیفیت 4kدر مانیتور ها و تلویزیون های Ultra HD تجربه کنید.

راه حلی برای دیجیتال ساینیج

3

عبارت ساینیج (Signage) در مفهوم کلی به معنای اطالع رسانی دیداری و معموالً از طریق بوردها و تابلوها می باشد . امروزه فناوری Digital Signage در جهان به عنوان ابزار بسیار نیرومند تبلیغاتی و اطالع رسانی در اختیار بشر قرار گرفته است. و می توان آن را در محیطهای خصوصی و عمومی مثل فروشگاههای خرده فروشی، هتلها، بانک ها، رستورانها، فرودگاه ها و شرکتها )مثل ساختمان بورس( به کار برد.مهم نیست حجم و یا جایگاه کسب و کار شما چگونه است، مهم این است که شما حرفی برای گفتن دارید و راهی برای نفوذ کردن به ذهن مخاطبانتان در نظر گرفته اید. NUC اینتل به شما اجازه می دهد تا یک دستگاه دیجیتال ساینیج کامل در ابعاد 4 اینچ در اختیار داشته باشید که امکان نمایش طیف گسترده ای از اطالعات را با کاربری های متنوع در بستر شبکه فراهم می نماید. اینتل برای کامل کردن عملکرد این سیستم دیجیتالی، نرم افزار قدرتمند Intel® Retail Client Manager را ارائه کرده است که اجازه مدیریت این سیستم را، از راه دور، به شما می دهد. اما این پایان کار نیست، اینتل با ارائه نرم افزار Intel AIM و اتصال وب کم، این امکان را به شما می دهد که رفتار بازدید کنندگان تبلیغتان را آنالیز کنید.

راه حلی برای اتاق کنفرانس شما

4

با کاربری آسان دستگاه Intel NUC جلسات خود را بهتر مدیریت کنید و تنظیمات اتاق کنفرانس را با کیفیت باالتری انجام دهید. چه در یک اتاق و چه در سایر نقاط دنیا، قرار داشتن یک Intel NUC در هر اتاق کنفرانس، تجربه ای مشترک برای شرکت کنندگان در جلسه و آغاز جلسه ای سریعتر را به همراه خواهد داشت. ابعاد فوق العاده کوچک این دستگاه، توانمندی گرافیکی و صدای بسیار کم از ویژگی هایی است که تمرکز جلسه را بر روی موضوع مورد نظر بیشتر می کند. راه حلی برای سیستم سرگرمی خانگی راه اندازی یک مدیاسنتر )Home Theater PC( یا به زبان خودمانی یک مرکز سرگرمیهای چندرسانهای توسط NUC اینتل می توان از دیدن فیلم ها و سریال ها لذت برد. شما می توانید فایل های ویدیویی یا صوتی را از فضای ابری خود)فضای ذخیره سازی آنالین( و یا از روی هارد سیستمتان برای خود پخش کنید . همچنین می توانید با افزودن یک هارد 2.5 اینچی با ظرفیتی تا 2 ترابایت ، تمام فایل های ویدیویی، صوتی، عکس ها و دیگر اسناد خود را در آن ذخیره کنید. امکان مادون قرمز که از دیگر ویژگی های NUC است به این معناست که کاربر می تواند دستگاه خود را از روی همان کاناپه ای بر آن لم داده است با یک کنترل مدیریت نماید. با خروجی های صدای فراگیر 7.1 و صدای نوری Toslink می توان از کیفیت صدایی مشابه با سینمای خانگی واقعی لذت برد. استفاده به عنوان سیستم سرگرمی خانگی از نقاط برجسته Intel NUC برای کاهش هزینه و باال بردن عملکرد سیستم سینمای خانگی با استفاده از سیستم عامل لینوکس و مدیاسنتر محبوب XBMC می باشد

راه حلی برای تولید و تدوین محتوی

5

با NUC از عملکردی فوق العاده و تصاویری بسیار حیرت آور برای تولید و تدوین محتوی، آفرینش ایده های جدید و الهام پذیری بهره مند گردید. فرقی ندارد که شما روی فایل های صوتی یا تصویری کار می کنید، انیمیشن سازی می کنید و یا عکس روتوش می کنید، چرا که NUC یک رایانه ی شخصی در ابعادی بسیار کوچک است که با داشتن قابلیت های یک سیستم کامل، شما را قادر می سازد تا از پس همه ی این کارها برآیید. با افزایش سرعت انتقال داده ها و عملکرد قدرتمند، اینتل NUC روند ویرایش ویدیو های پیچیده را حتی با کیفیت 4k، موثر تر و ساده تر انجام می دهد.

راه حلی برای مانیتورینگ دوربین های مداربسته

7

یکی از راهکار های ارتقای امنیت ساختمان ها و مراکز اداری و تجاری، راه اندازی دوربین های مداربسته و محلی برای Monitoring دوربین می باشد. با استفاده از NUC شما قادر خواهید بود تا سیستم نظارتی خود را از هر سیستم دیگری و هر کجا به صورت مستقیم مدیریت و کنترل نمایید و ویدیوهای مربوط را تماشا نمایید. گرافیک HD اینتل امکان پشتیبانی از سه نمایشگر را فراهم می کند و می توانید تصاویر را در صفحه نمایش های متعدد تماشا کنید. از Intel NUC در سال 2014 برای تامین امنیت و مانیتورینگ دوربین ها در اجالس سران کشورهای G20 در استرالیا استفاده شده است.

راه حلـی برای کیوسک های دیجیتـال

8

برای ساخت کیوسک های دیجیتال هیچ سیستمی مناسب تر از NUC اینتل نمی باشد. با پشتیبانی از صفحه نمایش لمسی و کارت گرافیک HD اینتل، برای اجرای خیره کننده ی فایل های ویدیویی FullHD و 4k NUC اینتل به شما اجازه می دهد با کیوسک دیجیتالی که می سازید به مشتریان خود تجربه لذت بخش استفاده از آن را انتقال دهید. با امکاناتی همچون پردازنده ی Core vPro Intel، شکافی برای SSD M.2، توانایی پیکربندی RAID، و یک تایمر watchdog )تایمر نگهبان باعث می شود تا اگر به هر دلیلی عملیات سیستم دچار اختالل شد، این دستگاه به صورت خودکار Reset شود( ، می توانید کیوسک دیجیتالی داشته باشید که با اطمینان و دوامی بلند مدت کار کند. با NUC اینتل چه کارهایی که می شود کرد!

لیست مینی کامپیوترهای اینتل »» Intel NUC