مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

مایکروسافت: لومیا 950XL بخر، یک لومیا 950 ببر

2

کمتر از شش ماه است که گوشی‌های هوشمند لومیا 950 و لومیا 950XL در بازار موجود می‌باشند، اما مایکروسافت، شرکت سازنده‌ی این گوشی‌ها، با ارائه‌ی یک پیشنهاد وسوسه‌انگیز، قصد دارد آن‌ها را رد کند. این غول نرم‌افزار در ازای خرید یک لومیا 950XL از فروشگاه‌های مایکروسافت در آمریکا، یک نسخه‌ی کوچک‌تر آن یعنی لومیا 950 را رایگان به خریداران عرضه می‌کند و این امکان تا اول ماه می یعنی تا 12 اردیبهشت وجود دارد. با این کار شما 549 دلار پس‌انداز می‌کنید. این معامله‌ برای پرچم‌دار گوشی‌های ویندوز 10 کمی عجیب است.

به نظر می‌رسد مایکروسافت به خاطر فروش بد و نبود بازار، می‌خواهد انبار خود را از گوشی‌های لومیا تخلیه کند. هفته‌ی گذشته مایکروسافت فاش کرد که در سه ماهه‌ی آخر فقط 2.3 میلیون گوشی لومیا فروخته است. این رقم در همین زمان در سال گذشته 8.6 میلیون بوده و این یعنی 73 درصد افت که البته زیاد است. بهمن ماه سال گذشته مایکروسافت لومیا 650 را به بازار عرضه کرد. شایعات مبنی بر این است که لومیا 650 آخرین گوشی لومیا خواهد بود.

امسال تمرکز مایکروسافت روی گوشی‌های ویندوزی نیست، پس عاقلانه است که این شرکت انبار خود را تخلیه کند و روی استراتژی چند نرم‌افزاری یا cross-platform متمرکز شود. شاید مایکروسافت کاملا هم از ویندوز موبایل دست نکشد، اما پس از عدم موفقیت امسال لومیا در بازار، حتما درباره‌ی استراتژی ساخت گوشی تجدید نظر می‌کند.

منبع: دیجی کالامگ