مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

قیمت دوبرابری پردازنده اسنپدراگون 820 در قیاس با Helio X20 مدیاتک

2e3e6218 025e 4f3f a941 8431b491edee.jpg

با مشخص شدن قیمت پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ که به عنوان پردازنده‌ای قدرتمند برای تلفن‌های پرچمدار شناخته می‌شود و مقایسه‌ی هزینه‌ی بالای این پردازنده با نمونه‌های مشابه، آیا باز هم استفاده از این پردازنده در ازای قیمت بیشتر به صرفه است؟

چند‌ هفته قبل یک آنالیزور چینی اذعان کرد که به نظر وی تلفن‌های همراه پرچمدار سال آتی از پردازنده‌ی اسنپدراگون ۶۲۵ به جای نسخه‌ی ۸۲۰ استفاده خواهند کرد. وی برای این ادعای خودش دو دلیل را نیز ارایه کرد. در نگاه اول پردازنده‌ی اسنپدراگون ۶۲۵ به اندازه‌ی کافی برای مشتریان قدرتمند است و دلیل دوم نیز به صرفه‌تر بودن استفاده از این پردازنده در مقایسه با اسنپدراگون ۸۲۰ است. بنابراین استفاده از این پردازنده نه تنها نیازهای کاربران را برطرف خواهد کرد بلکه ارزان قیمت‌تر نیز تمام خواهد شد.

درابتدای رونمایی پردازنده‌ی قدرتمند اسنپ دراگون ۸۲۰، قیمت آن مشخص نبود ولی حال پس از گذشت مدتی از رونمایی این پردازنده، اطلاعاتی منتشر شده است که هزینه‌ی این چیپ را ۷۰ دلار مشخص کرده است. این در حالی است که پردازنده‌ی قدرتمند شرکت مدیاتک که با نام Helio X20 شناخته می‌شود قیمتی در حدود ۳۰ دلار دارد. این تفاوت قیمت زیاد در این دو پردازنده این سوال را به وجود می‌آورد که آیا پردازنده‌ی اسنپدراگون به همان اندازه که گران است قدرتمند‌تر نیز هست یا نه؟

بنابر تست‌های انجام شده به کمک بنچمارک AnTuTu پردازنده‌ی ساخت مدیاتک توانست امتیاز ۹۰ هزار را کسب کند که با توجه به قیمت ۳۰ دلاری آن عملکرد خوبی را نشان می‌دهد. از همین رو استفاده از این پردازنده به جای نمونه‌ی ساخت اسنپدراگون در پرچمداران معقولانه به نظر می‌رسد و شرکت LeEco نیز همین کار را در تولید یکی از دو پرچمدار آتی خودش انجام داده است..

حال با توجه به اینکه پردازنده‌ی جدید این شرکت یعنی vنیز رونمایی شده است به نظر می‌رسد که استفاده از این پردازنده‌ها به زودی رواج بیشتری پیدا کنند. البته اگر شما قدرت پردازش بالاتری نیاز دارید و برای به دست آوردن آن حاضر به پرداخت چندصد دلار بیشتر هستید می‌توانید دستگاه هایی که از پردازنده‌ی اسنپ‌دراگون ۸۲۰ استفاده می‌کنند را تهیه کنید.

 منبع: زومیت