مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

فیسبوک قابلیت پخش زنده ویدیو 360 درجه را به پلتفرم خود می افزاید

83015e02 71ca 48f9 a550 184bf964600a

فیسبوک به تازگی اعلام کرده است امروز قابلیت جدیدی تحت عنوان Live 360 را به قابلیت های قبلی خود اضافه می کند که به کاربران امکان انتشار ویدیو های زنده ی 360 درجه خواهد داد. گفتنی است این قابلیت بلافاصله برای همه در دسترس نخواهد بود.

فیسبوک برای معرفی این قابلیت جدید با نشنال جئوگرافیک همکاری می کند. قرار است اولین ویدیو از این نوع، امروز سه شنبه توسط نشنال جئوگرافیک از مرکز تحقیقات صحرایی مریخ در یوتای آمریکا منتشر شود؛ جایی که 8 دانشمند علوم فضایی 80 روز گذشته ی خود را در سکونتگاه هایی شبیه آنچه که در مریخ قرار است بر پا شود گذرانده اند.

این اقدام برای فیسبوک گام بزرگ دیگری در جهت گسترش سرمایه گذاری های سنگین این شرکت روی فناوری واقعیت مجازی به حساب می آید. همان گونه که احتمالاً می دانید، فیسبوک شرکت مادر Oculus است که به تولید هدست های واقعیت مجازی Oculus Rift می پردازد.

به گفته ی مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیسبوک، روشن است که این حوزه جبهه ی بعدی رقابت برای فعالان صنعت فناوری های بیسیم خواهد بود و اضافه کردن استریم زنده ی 360 درجه به این مجموعه، «دوران طلایی ویدیو های زنده» را رقم خواهد زد.

لازم به ذکر است ویدیو های زنده، از سوی دیگر ابزاری هستند برای اینکه شرکت یاد شده بتواند کاربران را برای مدت طولانی تری روی پلتفرم خود نگه دارد.

تا اینجای کار تمام 1.8 میلیارد کاربر فیسبوک به قابلیت پخش ویدیوی زنده ی 360 درجه دسترسی نخواهند یافت. اما در نهایت این امکان به بخش بزرگی از تجربه ی کاربری فیسبوک بدل خواهد شد، چرا که فیسبوک قصد دارد کم کم این قابلیت جدید را ابتدا در اختیار صفحات منتخب و سپس تمام کاربران خود قرار دهد.

منبع: تک شات