مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

شرکت اپل تمایلی به عرضه یک بلندگوی جداگانه با دستیار صوتی سیری ندارد

AppleLogo2

پس از موفقیت بلندگوی هوشمند اکو شرکت آمازون، شایعات مختلفی مبنی بر عرضه یک بلندگوی جداگانه توسط شرکت اپل با دستیار صوتی سیری منتشر شد. در حقیقت، شرکت گوگل، مدتی پیش بلندگوی Google Home را با دستیار صوتی گوگل اسیستنت عرضه کرده است؛ پس چرا شرکت اپل، یک بلندگوی جداگانه با دستیار صوتی محبوب محصولات خود یعنی سیری ارائه ندهد؟ با این‌حال، در گزارش تازه منتشر شده، این موضوع تکذیب شده است.

برطبق گزارش منتشر شده در وب‌سایت اپل اینسایدر، اعلام شده است که شرکت اپل تمایلی به عرضه یک محصول مشابه با بلندگوی گوگل و شرکت آمازون با دستیار صوتی سیری ندارد. به‎نظر می‎‌رسد که عرضه یک بلندگو با دستیار صوتی سیری در چشم‌انداز آینده این سازنده برای استفاده از دستیار صوتی محبوبش، جای نگرفته است و به همین جهت، شرکت اپل عرضه یک بلندگوی جداگانه را با دستیار صوتی سیری چندان منطقی نمی‌داند.

 با استناد به صحبت‌های انجام‌شده با مدیران شرکت اپل که البته نام آن‌ها فاش نشده است، در گزارش جدید به این موضوع اشاره شده است که چشم‌انداز شرکت اپل برای دستیار صوتی سیری آن است که در طیف گسترده‌ای از محصولات شرکت اپل حضور داشته باشد و به همین جهت، ارائه این دستیار صوتی با یک بلندگوی اختصاصی همانند اکوی آمازون در برنامه‌ریزی‌های آینده شرکت اپل جای ندارد.

باید گفت که شرکت اپل هیچ‌گاه به دنباله‌روی از سایر سازندگان علاقه‌مند نبوده است و به همین جهت، کم‌تری محصولی را از این سازنده دیده‌ایم که هدف از توسعه آن، تنها عرضه یک محصول برای رقابت با محصولات رایج در بازار بوده باشد. به هرحال، فعلاً این موضوع به صورت رسمی توسط شرکت اپل تایید نشده است و باید مدتی برای تایید رسمی توسط این سازنده، منتظر بمانیم.

منبع: شهرسخت افزار