مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

سود خالص ۱۰.۵ میلیارد دلاری اپل در سه ماه

b0635d08fafec9c5f186df34fe4081a0 L

اپل همانند سایر شرکت های فعال در حوزه فناوری، آمار مالی خود را در سه ماه ابتدایی سال ۲۰۱۶ ارائه کرده است. در این گزارش مالی که تا پایان ماه مارس ۲۰۱۶ تهیه شده، درآمد اپل در سه ماه ابتدایی برابر با ۵۰.۶ میلیارد دلار ثبت شده است. ارزش هر سهم اپل ۱.۹۰ دلار گزارش شده که در مقایسه با درآمد ۵۸ میلیارد دلاری و ارزش هر سهم ۲.۳۳ دلار در مدت مشابه سال گذشته، روند نزولی دنباله دار برند سیاست های کلی تیم کوک می تواند با توجه به گزارش مالی جدید اپل افزایش پیدا کند و شرایط را برای سیب هوشمند دنیای فناوری سخت تر کند.

 

سود خالص اپل در سه ماه ابتدایی سال ۲۰۱۶ معادل ۱۰.۵ میلیارد دلار گزارش شده که در مقایس با مدت مشابه سال گذشته معادل ۲.۱ میلیارد دلار کاهش یافته است. سود خالص اپل در سه ماه ابتدایی سال ۲۰۱۵ برابر با ۱۳.۶ میلیارد دلار بوده که در سال جاری با کاهش قابل توجهی روبرو شده است. حاشیه ناخالص در سال جاری ۳۹.۴ درصد بوده که در مقایسه با ۴۰.۸ درصد در سه ماه ابتدایی سال ۲۰۱۵، تفاوت چندانی را نشان نمی دهد. از سوی دیگر در بخش دیگری از گزارش مالی اپل به نقش قابل توجه فروش خارجی محصولات اپل در درآمد ۵۰.۴ میلیارد دلاری این برند اشاره دارد.

 

در حقیقت ۶۷ درصد از درآمد اپل از فروش محصولات در خارج از مرز امریکا تامین می شود و  استقبال قابل توجه مردم امریکا از محصولات Apple نیز روایت جالبی به شمار می رود. با این وجود، تیم کوک به ستایش از کارکنان خود پرداخته و از برنامه ریزی ویژه برای مقابله با فشار های نزول اقتصادی سخن گفته است. در برنامه بازگشت سرمایه به سهامداران، هیئت مدیره اپل برای افزایش ۵۰ میلیارد دلاری بازگشت سرمایه موافقت کرده و چنین مبلغی را اختصاص داده است. در ادامه این روند، اپل در پایان ماه مارس سال ۲۰۱۸ می تواند به سرمایه انباشته ۲۵۰ میلیارد دلار دست یابد. بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته، کمپانی اپل می تواند در پایان سه ماه سوم سال ۲۰۱۶ به اهداف زیر دست پیدا کند:

 

درآمد بین ۴۱ تا ۴۳ میلیارد دلار امریکا

حاشیه ناخالص ۳۷.۵ تا ۳۸ درصد

هزینه اجرایی ۶ تا ۶.۱ میلیارد دلار امریکا

سایر ورودی یا هزینه ها معادل ۳۰۰ میلیارد دلار امریکا

نرخ مالیات ۲۵.۵ درصد

منبع: سخت افزارمگ