مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

سقوط ۶۵ درصدی ارزش سهام Imagination در پی قطع همکاری اپل

a39df619 ad23 4b14 aeed cd727d1e1ccf

آیفون علاوه بر اپل، کمپانی‌های دیگری را نیز منتفع می‌کند؛ ، به‌طوری که قطع همکاری اپل با ایمیجینیشن، وضعیت را برای این کمپانی نامطلوب کرده است.

همان‌طور که اشاره کردیم، اپل در نظر دارد در نسل بعدی آیفون‌، پردازنده‌ی گرافیکی اختصاصی خود را به‌ کار گیرد تا از این طریق کنترل بیشتری روی طراحی داشته باشد و در نتیجه، وابستگی خود به کمپانی‌های دیگر را کاهش دهد. در اولین ساعات اعلام این خبر، ارزش هر سهم Imagination Technologies با کاهش ۶۵ درصدی روبه‌رو شد که البته در زمان نگارش این مطلب، سهام این کمپانی با افزایش ۱۱ درصدی روندی صعودی در پیش گرفته است. زمانی سقوط ارزش سهام Imagination منطقی به نظر می‌رسد که بدانیم همکاری با اپل نیمی از درآمد این کمپانی را تأمین می‌کرد. با کنار رفتن اپل، درآمدزایی از هسته‌ی اصلی پول‌ساز این کمپانی کمی چالش برانگیز شده است.

ایمجینیشن در بیانیه‌ی خود اعلام کرده که کنار گذاشتن معماری این کمپانی برای اپل بسیار سخت و در حد محال است. این کمپانی اعلام کرده که کنار گذاشتن معماری برای اپل امری ساده است، اما این موضوع که اپل از طراحی و فناوری‌های Imagination استفاده نکند، سخت و ناممکن به نظر می‌رسد؛ چرا که اپل باید از پایه، مقدمات طراحی یک پردازنده‌ی گرافیکی را پی‌ریزی کند.

منبع: زومیت