مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

سامسونگ آینده ی صفحه نمایش گوشی های هوشمند را معرفی کرد، رزولوشن 4K در 5.5 اینچ!

sc 001

سامسونگ از جمله ابرکمپانی هایی است که در هر قسمت از تکنولوژی که نگاه بیاندازیم دستی بر آتش دارد. تولید پنل های صفحه نمایش یکی از قسمت هایی است که این کمپانی کره ای به شدت در آن تبحر دارد و بزرگترین تولید کننده ی صفحه نمایش در دنیا محسوب میشود. در زمانی که سامسونگ شروع به بالا بردن رزولوشن صفحه نمایش گوشی های هوشمند کرد بسیاری از منتقدین و حتی دیگر سازندگان این کمپانی را مورد نقد شدید قرار دادند زیرا که معتقد بودند گوشی های هوشمند نیازی به رزولوشن بالاتر از فول اچ دی ندارند. اما سامسونگ بر استراتژی خود ثابت قدم ماند و اکنون میبینیم که سامسونگ قاعده ی کلی رزولوشن صفحه نمایش گوشی های هوشمند را تعیین کرده است و رزولوشن QHD به یک استاندارد در گوشی های پرچمدار امروزی تبدیل شده است. حال سامسونگ نسل جدیدی از صفحه نمایش ها را برای گوشی های هوشمند معرفی کرده است که نشان میدهد غول کره ای هنوز دست از بالا بردن رزولوشن صفحه نمایش ها نکشیده است.

هفته ی گذشته در سانفرانسیسکو فستیوالی مرتبط با صفحه نمایش های مختلف برگزار شد و سامسونگ در روز آخر از نسل جدید صفحه نمایش گوشی های هوشمند رونمایی کرد. این صفحه نمایش 5.5 اینچی برای سازگاری کامل با فناوری واقعیت مجازی توسعه داده شده است و از رزولوشن خارق العاده ی 2160*3840 یا همان 4K برخوردار است.این بدین معناست که تراکم پیکسلی در این صفحه نمایش 806 پیکسل بر هر اینچ است که رقمی حیرت آور به شما میرود و 44.7 در صد بیشتر از چیزی است که در صفحه نمایش های امروزی شاهد آن هستیم. کسانی که از نزدیک این صفحه نمایش را دیده اند در مورد آن گفته اند که رزولوشن و شفافیت این صفحه نمایش بسیار بالا است اما میزان نرخ فریم پائینی دارد و بدین معناست که نیاز به کار بیشتری برای بهینه سازی قبل از عرضه به بازار دارد.

البته نمیتوان انتظار داشت که شاهد استفاده از این صفحه نمایش در گلکسی نوت 6 که ممکن است گلکسی نوت 7 نام گذاری شود باشیم اما به احتمال فراوان سامسونگ از این صفحه نمایش در پرچمدار بعدی سری اس خود یعنی Galaxy S8 استفاده خواهد کرد. اما دلیل اینکه میگوئیم این صفحه نمایش در نسل بعدی نوت استفاده نخواهد شد این است که اندازه ی صفحه نمایش معرفی شده 0.3 اینچ کوچکتر از صفحه نمایش گلکسی نوت 5 است در حالی که انتظار میرود گلکسی نوت بعدی به صفحه نمایش 5.8 اینچی مجهز شود. همچنین یک فناوری جدید برای صفحه نمایش های سامسونگ به نام Bio Blue معرفی شد که مقدار روشنایی رنگ آبی را در پنل های امولد از 32 در صد به 6 در صد کاهش میدهد و باعث میشود تا چشم کاربران کمتر اذیت شود و بتوانند مدت زمان بیشتری به صفحه نمایش گوشی خود نگاه کنند.

منبع: سخت افزارمگ