مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

تولیدکنندگان چینی پنل OLED مورد نیاز اپل را تأمین می‌کنند

8d8548a1 1fdd 4819 9301 b9f46728b290

با توجه به افزایش تقاضا برای پنل‌های OLED در سال‌های آینده، تحلیل‌گران از احتمال ورود تولیدکنندگان پنل OLED چینی به چرخه‌ی تأمین اپل سخن می‌گویند.

شایعات حاکی از آن هستند که اپل نیاز خود به پنل‌های OLED را از طریق سامسونگ مرتفع خواهد کرد، حال آنکه ظرفیت تولید سامسونگ محدود است و به‌سختی می‌تواند نیاز اپل و خود را تأمین کند. سامسونگ تا امروز در کنار تأمین نیاز گوشی‌های تولیدی خود، پنل‌های مورد نیاز سایر کمپانی‌ها را نیز تأمین می‌کرد، اما با ورود اپل دیگر جایی برای سایر تولیدکنندگان نیست و اپل تمام موجودی سامسونگ را به خود اختصاص خواهد داد. به گزارش IHS، با توجه به عدم توانایی سامسونگ در تأمین نیاز چینی‌ها، کمپانی‌های چینی به کمپانی‌های هم‌وطن خود مراجعه کرده و آزمایش محصولات محلی را در دستور کار قرار داده‌اند.

بر اساس گزارش‌های منتشرشده؛ تقاضای بالا برای پنل‌های OLED در بازار چین، اختصاص به دو کمپانی اپو و ویوو دارد. پیش‌بینی‌ها حکایت از این دارند که برند‌های بزرگی نظیر میزو، جیونی، لنوو، هواوی و شیائومی نیز در سال ۲۰۱۷ میلادی به استفاده‌ی گسترده از پنل‌های OLED روی خواهند آورد. IHS پیش‌بینی می‌کند استفاده از پنل‌های OLED در چین طی سال ۲۰۱۷ به بیش از ۱۳.۶ درصد افزایش پیدا خواهد کرد.

IHS همچنین به این نکته اشاره کرده است که در صورت توانایی کمپانی‌های چینی برای تأمین تقاضای بازار و همچنین عرضه‌ی محصولاتی با کیفیت هم‌رده با پنل‌های سامسونگ، چینی‌ها می‌توانند وارد چرخه‌ی تولید تقاضای اپل شوند. البته استفاده از پنل OLED در ردمی پرو شیائومی که محصول تولیدکنندگان چینی است، نشان از این دارد که محصولات چینی نیز حرفی برای گفتن دارند.

 منبع: زومیت