مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

تغییر چهره گوگل به مناسبت ۱۴۱ سالگی نویسنده آنشرلی

vvvvvvvvvvvvvvvvvvvvv

لوگوی گوگل روز دوشنبه ۳۰ نوامبر ۲۰۱۵ به مناسبت صد و چهل و یکمین سالگرد تولد نویسنده مشهور کانادایی، لوسی ماد مونتگمری، تغییر یافته و چهره‌ای داستان‌گونه به خود گرفت.

براساس گزارش تايم،‌ مونتگمري نويسنده مجموعه داستان‌هاي مشهور آنه گرين‌گيبلز (آنشرلي)، در 30 نوامبر 1874 در جزاير پرنس‌ادواردز، منطقه‌اي كوچك در سواحل شرقي كانادا، متولد شد.

ansherli.jpg2

وي در سال 1905 روياي دختري را به نام آنه در سر مي‌پروراند كه در جزيره زادگاهش زندگي مي‌كرد و داستان زندگي او را به مجموعه داستاني تبديل كرد. پس از چند سال داستان اين شخصيت موقرمز به داستاني ملي و پس از آن در سال 1908 به داستاني بين‌المللي تبديل شد.

شهرت داستان زندگي آنه به سرعت منجر به شهرت مونتگمري شد و وي را به عزيزترين ادبيات كانادا تبديل كرد. مونتگمري همچنين اولين زن كانادايي است كه به عنوان يكي از اعضاي انجمن سلطنتي هنر بريتانيا انتخاب شد.

ansherli.jpg1

خالق آنشرلي در سال 1942 در تورنتو درگذشت، اما مجموعه داستانش به 20 زبان مختلف ترجمه شد و به جز اصلي رمان‌هاي محبوب كودكان و بزرگسالان تبديل شد.

ansherli

گوگل نيز به مناسب سالگرد تولد اين نويسنده مشهور كانادايي تصويرگري‌هاي اوليويا هيون را كه بخش‌هاي مختلفي از داستان آنشرلي را به تصوير كشيده‌است، جايگزين لوگوي هميشگي خود كرده‌است، به شكلي كه با هربار باز كردن صفحه اصلي گوگل، تصويري متفاوت از شخصيت موقرمز اين داستان مشاهده خواهيد كرد.