مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

تبلت پیکسل C گوگل رسما عرضه شد

tablet

پیکسل C، تبلت ساخت گوگل در فروشگاه گوگل قابل دسترسی است.

در این تبلت از تراشه‌ی انویدیا Tegra X1 و پردازنده‌ی گرافیکی Maxwell و رم 3 گیگابایتی استفاده می‌شود.

گوگل بالاخره تبلت پیکسل C را برای خرید عرضه کرده است و می‌توان از طریق فروشگاه اینترنتی سخت‌افزار این شرکت، آن را خریداری کرد. پیکسل C اولین تبلتی است که توسط این موتور جستجو طراحی و تولید شده است. برای ساخت آن گوگل با هیچ شرکت دیگری وارد همکاری نشده است.

پیکسل C در اواخر ماه سپتامبر هم‌زمان با گوشی‌های هوشمند نکسوس 6P و نکسوس 5Xمعرفی شد و عرضه شدن آن مدت زمان زیادی طول کشید. اما حالا بالاخره به بازار راه یافته است. قیمت مدل 32 گیگابایتی تبلت پیکسل C معادل 499 دلار و قیمت مدلی که ظرفیت حافظه‌ی 64 گیگابایتی دارد، 599 دلار است. داک صفحه کلیدی که به‌طور مغناطیسی به تبلت وصل می‌شود هم 149 دلار قیمت دارد.

تبلت پیکسل C گوگل یک صفحه نمایش به اندازه‌ی 10.2 اینچ و وضوح تصویر 2560 در 1800 پیکسل دارد که با این حساب تراکم پیکسلی آن 308 پیکسل بر اینچ می‌شود. در این تبلت از تراشه‌ی انویدیا Tegra X1 و پردازنده‌ی گرافیکی Maxwell و رم 3 گیگابایتی استفاده می‌شود. دوربین اصلی این دستگاه 8 مگاپیکسل و دوربین سلفی آن هم 2 مگاپیکسل است. از دیگر ویژگی‌های تبلت پیکسل C می‌توان به Wi-Fi، بلوتوث، پورت USB Type-C و باتری 34.2 واتی اشاره کرد. در این تبلت سیستم عامل اندروید 6.0 مارشمالو نصب شده است.

ابعاد این دستگاه 242 در 179 در 7 میلی‌متر است و معادل 517 گرم وزن دارد. بدنه‌ی پیکسل C از جنس آلومینیوم ساخته شده و تنها در یک رنگ نقره‌ای عرضه می‌شود.