مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

این بار عکاس جهانگرد از نوع پهپاد

kkkkkkkk.jpg13

این روزها پهپادها را تقریبا در هر جایی می شود پیدا کرد؛ از میدان های جنگ گرفته تا حیاط پشتی ایالات متحده آمریکا. اما یکی از جالب ترین موارد مصرف این پرنده های کوچک و بدون سرنشین عکسبرداری است.

آموس چپل فردی است که یکی از اولین مدل های تجاری این وسیله را که چندی پیش وارد بازار شده بود خریداری کرد و از آن زمان تاکنون اقصی نقاط دنیا را زیرپا گذاشت تا به شکار زیباترین مناظر و چشم اندازهای طبیعی و دست ساز بشر بگردد.

حالا اما که کشورهای مختلف به خطرات امنیتی پهپادها پی برده اند و محدودیت های گوناگونی برای استفاده از آنها اعمال کرده اند، مجموعه عکس های چپل را می توان از جمله معدود تصاویر هوایی گرفته شده با استفاده از پهپادها خواند.

kkkkkkkk.jpg12

آموس چپل عکاس با دِرون خود به اقصی نقاط دنیا سفر کرد و تصاویر مربوط به زیباترین چشم اندازهای جهان از تاج محل گرفته تا کاخ کرملین را با استفاده از آن ثبت نمود.
kkkkkkkk.jpg10او که ابتدا از خرید پهپادش هیجان زده بود، آن را برفراز مناطق شلوغ و پرازدحام به پرواز در می آورد اما طولی نکشید که به خطرات این کار پی برد.

kkkkkkkk.jpg11از همین رو، حالا دیگر چپل سعی می کند درون خود را دور از مردم به پرواز درآورد و در این باره می گوید: حالا دیگر پهپاد خود را در سپیده دم یا در نقاط دور افتاده به پرواز در می آورم تا مزاحمتی برای مردم نداشته باشم.

kkkkkkkk.jpg9

چپل زمان را از دست نداد و با مراجعه به شرکت های توریستی و آژانس های مسافرتی متعدد به کشورهای مختلفی از جمله روسیه سفر کرد و از ساختمان های مشهوری نظیر هتل Ukraina عکس گرفت.

kkkkkkkk.jpg8

کلیسای Split Blood واقع در سنت پترزبورگ نیز از دیگر سوژه های او برای عکاسی در روسیه بود.

kkkkkkkk.jpg6

نمای دیگری از این کلیسا را در غروب آفتاب می بینید.

kkkkkkkk.jpg7

در اینجا عکسی از کلیسای مسیح در مسکو را می بینید که در کرانه های رود Moskva بنا گردیده.

kkkkkkkk.jpg5

عاقبت شرکت چینی DJI با پهپاد فانتوم از راه رسید و چپل را مسحور خود کرد.

kkkkkkkk.jpg4

او معمولا در زمان عکاسی، درون را بالای سر خود به پرواز در می آورد و آن را به نقاط دور دست نمی فرستد.

kkkkkkkk.jpg1جالب است بدانید که پرواز پهپاد چپل در آسمان گاهی اوقات مردم را از محل استراحت خود به بیرون می کشید و باعق شگفتی شان می شد اما حالا آنطور که خود او می گوید، این پرنده ها بیشتر به جای آنکه یک دستگاه جدید و ابتکاری باشند، عامل مزاحمت مردم به شمار می روند.

kkkkkkkkدومین پهپاد چپل زمانی که در ارتفاع 30 متری از سطح زمین در پرواز بود کنترل خود را از دست داد و سقوط کرد. خود چپل معتقد است که تداخل سیگنال های وای فای با امواج رادیویی پهپاد باعث بروز آن حادثه شده است.