مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

اپل مجوز تست خودروهای بدون راننده خود را در کالیفرنیا دریافت کرد

1b6872f3 e8b4 4bcc b756 d4b1ccdd18eb

به زودی یکی دیگر از شرکت‌های بزرگ فناوری خودروهای بدون راننده خود را در خیابان‌های کالیفرنیا تست خواهد کرد. دپارتمان وسایل نقلیه موتوری روز جمعه مجوز تست خودروهای بدون راننده را به شرکت اپل اعطا کرد و به این ترتیب اپل می‌تواند از خیابان‌های عمومی کالیفرنیا برای تجربه‌های سیستم‌های رانندگی خودکار خود استفاده کند.

اپل اولین شرکتی نیست که از زیرساخت حمل و نقل کالیفرنیا به عنوان یک آزمایشگاه R&D بسیار بزرگ استفاده می‌کند. پیش از این شرکت‌های آلفابت، تسلا و اوبر نیز پیش از این مجوزهای مشابهی را دریافت کردند، البته با تلاش‌های زیاد و چرب زبانی و چاپلوسی فراوان.

این خبر در حالی منتشر شده که کالیفرنیا در تلاش است تا خود را به عنوان بستری برای آزمایش‌های پیشرفته فنی معرفی کند. دپارتمان وسایل نقلیه موتوری این ایالت به تازگی اعلام کرده که قصد دارد قوانینش را به گونه‌ای تغییر دهد تا شرکت‌ها بتوانند با راحتی بیشتری خودروهای خود را در این ایالت تست کنند.

شرکت جنرال موتورز نیز در هفته جاری اعلام کرد که فعالیت خودروهای بدون راننده خود در سان فرانسیسکو را به طرز قابل توجهی توسعه خواهد دارد و قصد دارد در همین زمینه تا سال 2021 میلادی 1600 نفر را استخدام کند.

منبع: تک شات