مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

اپل از دادگاه عالی ایالات متحده درخواست کرده که “درخواست فرجام خواهی” سامسونگ را رد کند

US Supreme Court

به تازگی سامسونگ درخواست فرجام خواهی خود را به دادگاه عالی ایالات متحده ارائه داده که به موجب آن در پرونده اخیر پتنتی که منجر به ممانعت از فروش چند محصول این شرکت در امریکای شمالی شد، حق ضایع شده ی خویش را مطالبه کند. اما خبر ها حاکی از آن است که اچل طی یک درخواست رسمی از این دادگاه خواسته که درخواست فرجام خواهی سامسونگ را رد کند.

در فرجام خواهی سامسونگ این مورد ذکر شده است که قوانین پتنتی ایالات متحده قدیمی و متعلق به زمان های بسیار دور هستند که در مورد دنیای این روزهای اسمارت فون ها ناکارآمد خواهند بود و بنا بر همین قوانین کهنه، به صورت غیر منصفانه ای برای فروش محصولات سامسونگ، قرار منع فروش صادر شده است. شاید این مورد از نشر من و شما کمی غیر معقول به نظر آید ولی بنا بر اهمیت بسیار بالای نوع درخواست سامسونگ، ممکن است دادگاه عالی ایالات متحده با درایت بیشتری با این مسأله برخورد کند و شاید هم اتفاقاتی برای اولین بار در دعوی قضایی دو شرکت به وقوع بپیوندد.

برای افرادی که شاید در چند و چون این دعوا نباشند لازم است تا این توضیحات را ارائه کنیم که ماه گذشته بالاخر ه پس از کش و قوس های فراوان سامسونگ قبول کرد که با پرداخت 548 میلیون دلار به اپل، دعوای پتنتی این دو شرکت در قضیه طرحی چند محصول متعلق با سالهای پیشین این شرکت که اپل مدعی شده بود ناقض پتنت های طراحی محصولات آن است، به پایان برسد. حال در پاسخ به شکایت دوباره سامسونگ و درخواست فرجام خواهی آن نامه ای رسمی توسط اپل با مضمون زیر به دادگاه ارائه شده است:

سامسونگ روزهای بسیار زیادی برای دفاع از خود در دادگاه داشته است و رأی دادگاه به خوبی نشان می‌دهد که سامسونگ از اپل و طراحی های آن در محصولات خود کپی کرده و حال باید برای زیانی که به سبب این عمل غیر قانونی به اپل وارد شده، خسارت و مبلغ محکومی خود را پرداخت کند. مدت زمان مورد نیاز برای به ثمر رسیدن این دادگاه هم از حد و حدود عادی و قانونی خارج شده است و سامسونگ نشان داده است دلیلی برای ادامه دادن بیش از این دادگاه وجود نخواهد داشت.

در ادامه سامسونگ در پاسخ به دلایل اپل این مورد را طی نامه ای رسمی به دادگاه عالی ایالات متحده ابراز داشته است که:

اگر رویه ی قضایی در این مسأله مد نظر قرار گیرد، نوآوری و ابدعات در دنیای تکنولوژی کاهش خواهد یافت، رقابت ها نابود خواهند شد و پرونده های حقوقی فرصت طلب معابانه می‌توانند تأثیرات منفی بسیار بزرگی را به اقتصاد ایالات متحده وارد آورند.

منبع: شهرسخت افزار