مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

اضافه شدن قابلیت تماس تصویری به امن ترین نرم افزار پیام رسان جهان

cf73ca5c3af1dab9a638a65b8e174897 XL

محبوب ترین نرم افزارهای پیام رسان در جهان واتس اپ و فیسبوک مسنجر هستند و در ایران تلگرام به عنوان پر کاربردترین اپ در این خانواده به حساب می آید. با این حال هیچ یک از این برنامه ها به عنوان “امن ترین” اپلیکیشن پیام رسانی شناخته نمی شوند زیرا این عنوان در اختیار برنامه دیگری با نام سیگنال (Signal) است. تیم توسعه دهندگان سیگنال اخیرا این برنامه را با قابلیت های جدید بروزرسانی کرده اند.

تیم Open Whisper به عنوان توسعه دهنده اپ پیام رسان سیگنال روز گذشته بروزرسانی بتایی را عرضه کردند که به گفته آنها شاهد بهبود کیفیت تماس های صوتی و البته اضافه شدن قابلیت برقراری تماس تصویری است. کاربرانی که این نسخه را دریافت کنند می توانند گزینه های اشاره شده را در بخش تنظیمات فعال کنند. Open Whisper در بیانیه ای که به همین منظور منتشر شده اشاره کرد که آنها قصد دارند قابلیت های بیشتری را به سیگنال اضافه کنند تا کاربران از استفاده از این اپلیکیشن لذت ببرند. البته کاربرانی که روی گوشی های آیفون از سیگنال استفاده میکنند باید برای حفظ سطح بالای امنیت خود یک مرحله کار بیشتر نیز انجام دهند. به گفته Open Whisper از آنجا که تماس های تصویری برای یکپارچه سازی بهتر با گوشی از پلتفرم CallKit استفاده می کنند، همانند تماس های عادی با گوشی متادیتاهای تماس های تصویری با سیگنال بر روی سرورهای اپل ذخیره خواهند شد. در نتیجه برای عدم انجام این کار و افزایش ضریب امنیت گوشی، کاربران اپل می توانند از بخش Advanced در تنظیمات، دسترسی به CallKit را متوقف نمایند.

از دیگر تغییرات صورت گرفته در نسخه جدید سیگنال می توان به طراحی مجدد پروتکل های VoIP و افزایش امنیت آن اشاره کرد. در نسخه جدید به جای اعلام رمزهای شفاهی (که در نسخه های قبلی برای برقراری تماس های صوتی از آنها استفاده می شد) تغییر در کلید رمزنگاری فورا به اطلاع دو طرف مکالمه خواهد رسید تا از شنود تماس های آنان توسط هکرها جلوگیری شود.

منبع: سخت افزارمگ