مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

ادغام طراحی کلاسیک و مدرن، نگاهی به دوربین Polaroid Snap Plus

cccc

دوربین های عکس برداری در سال های اخیر کم کم جای خود را به گوشی های هوشمند داده اند. دیگر کمتر کسی را میتوان یافت که اقدام به خرید دوربین عکس برداری کند، عکاسی با دوربین موبایل به مرحله ای از پیشرفت رسیده است که برای اکثر کاربران قابل قبول بوده و نیاز های آنها را برآورده میکند. البته محصولات حرفه ای عکس برداری و فیلم برداری کماکان جای خود را برای مخاطبان خاص خودشان حفظ کرده اند و با وجود پیشرفتی که دوربین های موبایل در طی این سالها داشته اند ، هنوز نمیوانند جایگزین اینگونه محصولات شوند. اما در این میان ، نوع دیگری از دوربین های عکس برداری نیز وجود دارند که سالها است از گردانه رقابت کنار گذاشته شده اند اما اخیرا شاهد آن هستیم که دوباره در حال جان گرفتن و بازگشت به دنیای عکاسی هستند.

cccc.jpg1

دوربین های فوری یا لحظه ای (Instant Camera) نوعی دیگر از دوربین های عکس برداری اند که به چاپ آنی عکس شهرت دارند. این دوربین ها ابتدا در سال 1948 میلادی توسط یک دانشمند آمریکایی اختراع شده و پس از آن شرکت Polaroid به عنوان پیشگام در این عرصه پتنت دوربین های فوری را به نام خود ثبت کرده و محصولات خود را روانه بازار کرد.این دوربین ها با استفاده از فیلم های عکاسی مخصوص و فرآیندی شیمیایی ، عکس ها را اندکی پس از ثبت شدن چاپ می کردند و در آن زمان که عکس ها تنها باید در تاریکخانه ظاهر می شدند، این دوربین ها به سبب این ویژگی از اهمیت ویژه ای برخوردار بودند.

cccc.jpg2

در سال 2008 میلادی این شرکت اعلام ورشکستگی کرده و در پی توقف تولید محصولات خود ، تعدادی از کارخانه های خود را تعطیل کرد اما در سال 2009 مجددا توسط یک شرکت دیگر خریداری شده و اقدام  به  تولید دوربین های فوری دیجیتال با  برند Fujifilm و پرینتر های قابل حمل کرد. در سال های اخیر اما ، این شرکت با نام اصلی خود ، محصولاتی متفاوت را تولید می کند که تلفیقی از دوربین های کلاسیک و مدرن هستند، دوربین های دیجیتال ساده و زیبایی که هویت خود را حفظ کرده و هنوز هم عکس های فوری چاپ می کنند.  Polaroid Snap Plus نمونه ای از این محصولات است که قابلیت آن را دارد تا دوباره دوربین های فوری را به دوران شکوفایی بازگرداند.

گرچه امروزه عکاسی دیجیتال این امکان را برایمان فراهم کرده است تا بدون صرف هزینه برای فیلم عکاسی، تعداد زیاد و نامحدودی عکس بگیریم و همه آنها را نیز در گوشی موبایل یا در یک فایل کامپیوتر جا بدهیم . اما همانطور که کاغذ هنوز جای خود را به کتاب خوان های الکترونیکی نداده است، عکس های چاپ شده و فیزیکی نیز هنوز نسبت به آنچه در صفحه نمایش می بینیم برتری دارند. هنوز که هنوز است ، نگاه کردن به آلبوم های عکسی که از گذشته یادگار مانده اند برایمان جذاب بوده و حس خاصی را به ما منتقل می کند، اما شاید هزاران عکسی را که در سال های اخیر با موبایل یا دوربین دیجیتال گرفته ایم را یکبار هم نگاه نکرده باشیم. این مرز بین دنیای واقعی و دیجیتال است که هنوز برای نسل ما پا بر جا است و شاید هیچگاه نیز از میان نرود.

دوربین Snap+ بیشتر شبیه دوربین های دیجیتال امروزی است تا آنچه که شاید پدر و پدربزرگتان از گذشته به یاد داشته باشد ، اما این دوربین دارای ویژگی خاصی است که در 99 درصد دوربین های مدرن امروزی یافت نمی شود، قابلیت چاپ عکس توسط خود دوربین.این دوربین مجهز به صفحه نمایش  LCD 3.5  اینچی و سنسور 13 مگاپیکسلی CMOS است.تکنولوژی چاپ بدون جوهر این دوربین متعلق به شرکت ZINK  بوده و می تواند عکس هایی 2 در 3 اینچی را بلافاصله پس از عکس برداری چاپ کند. همچنین میتوانید تا 10 عکس را برای چاپ در صف قرار داده و بصورت همزمان، هم عکس بگیرید و هم چاپ کنید. از دیگر ویژگی های برجسته این دوربین امکان چاپ عکس های تلفن همراه نیز هست که آنرا به عنوان یک پرینتر همراه نیز قابل استفاده میکند. این دوربین به احتمال زیاد سال جاری میلادی عرضه خواهد شد و قیمت  140-150 دلاری آن نیز از دیگر نکات مثبت آن به حساب خواهد آمد. با این دوربین  می توانید یادی از گذشته ها کنید و عکس های دوست داشتنی را بجای پس زمینه موبایل ، دوباره روی دیوار اتاق و درب یخچال داشته باشید.