مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

اجرای طرح رجیستری موبایل به تعویق افتاد

500a6534 4a5b 4fd8 b056 eb565949dd5c

محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، امروز در جلسه صبحانه کاری خود در اتاق بازرگانی ایران اعلام کرد که سرعت اینترنت به تدریج افزایش خواهد یافت. واعظی همچنین در خصوص طرح رجیستری گفت که نرم افزارهای لازم برای انجام این طرح تهیه شده اند، اما اجرای آن را به زمانی موکول می کنیم که نارضایتی مردم را در پی نداشته باشد.
واعظی در صحبت های خود به ایجاد شبکه ملی اطلاعات نیز اشاره کرد و گفت:

با همه امکانات موجود، بستر لازم برای رونق کسب و کار فراهم شده است و فاز اول دولت الکترونیک در دهه فجر رونمایی می‌شود. امیدواریم شرکتهای خصوصی بتوانند هر کدام بخشی از این امر را در ا ختیار گیرند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین به اختلالاتی که اخیرا در شبکه تلفن همراه اول رخ داده است اشاره کرد و توضیح داد که:

اپرتورها در حال تغییر وضعیت از نسل 3 به نسل 4 هستند و اختلالات موجود ناشی از این امر است هرچند این اختلالات بیشتر در شبکه همراه اول رخ می‌دهد.

واعظی در پاسخ به پرسشی در خصوص راهکار وزارتخانه برای مشکل سرعت پایین اینترنت در کشور اظهار کرد که:

در کشور به ما از دو طرف فشار می‌آورند برخی می‌گویند چرا سرعت اینترنت پایین است و از افغانستان نیز عقب‌ترین هستیم و برخی می‌گویند چقدر اینترنت را باز گذاشته‌اید اما باید اذعان داشت که ما آرام آرام در حال پیشروی هستیم.

واعظی درباره وضعیت اجرای رجیستری گوشی های تلفن همراه در کشور نیز ضمن تاکید بر این موضوع که این طرح کاری فنی است و باید با صبر و حوصله انجام شود، افزود:

تمام نرم‌افزارهای مورد نیاز در این خصوص تهیه شده اما موقعی این کار انجام می‌شود که موجب نارضایتی مردم و اجرای ناقص و شکست طرح نشود. در صورتی که اجرای رجیستری با تاخیر همراه باشد بهتر از آن است که طرح شکست بخورد و یا نارضایتی مردم را فراهم آورد. بنابراین باید به منتقدان گفت که فعلا عجله نکنند. اگر طرح پایلوت رجیستری با موفقیت انجام شود از تیرماه سال آینده طرح رجیستری در کشور به اجرا درمی‌آید.

منبع: تک شات