مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

اتحاد موبایل ساز های چینی برای رقابت با اپل بر سر تامین پنل های امولد

1

زمانی که اپل سفارش ساخت قطعات مورد نیاز برای آیفون‌های جدید خود را آغاز می‌کند، این سفارش‌ها بسیار بسیار بزرگ هستند، برخی مواقع آنقدر بزرگ که شرکت‌های کوچکتر نمی‌توانند به واسطه تقاضای بسیار بالای کوپرتینویی‌ها، محصولات سفارشی خود را به موقع تحویل بگیرند.

این اتفاقی است که چندین بار برای تولید سنسورهای دوربین سونی افتاده است. در سال 2015 میلادی این شرکت آنچنان درگیر سفارش‌های آیفون 6s بود که تنها موفق شد نیمی از تقاضا مشتریان چینی خود را تامین کند. این شرایط تا حد زیادی روی برنامه‌های تولید محصول شرکت‌های کوچکتر تاثیر می‌گذارد و آنها را مجبور می کند تا خروجی خود را کمتر کرده یا از راهکارهای دیگری برای عقب نماندن از بازار رقابت استفاده کنند.

وقوع چنین اتفاقی امسال هم بسیار محمتل است زیرا اپل به زودی سافرش پنل‌های امولد برای آیفون‌های 2018 و 2020 را آغاز خواهد کرد. در این بازه زمانی تقاضای بسیار زیاد از سوی اپل مانع از این می‌شود که سایر شرکت‌ها بتوانند تجهیزات مورد نیاز برای ساخت محصولات جدید خود را سفارش دهند و به این ترتیب از برنامه‌هایشان عقب می‌افتند.

به منظور مقابله با این شرایط و متعادل کردن وضعیت، اکنون چهار شرکت تولید کننده گوشی چینی یعنی اوپو، ویوو، هواوی و BBK قصد دارند با مشارکت یکدیگر روی شرکت چینی Royole که در زمینه تولید پنل‌های اولد منعطف فعالیت می کند، سرمایه گذاری کنند. به عبارت دیگر این شرکت‌ها در حال تشکیل کنسرسیوکی برای سرمایه گذاری مشترک در تولید امولدهای منعطف چینی هستند. با دسترسی به پنل های اولد که به صورت بومی تولید می‌شوند، نیازی نیست که تولید کنندگان چینی برای تامین نیازهای خود به شرکت‌های کره‌ای و ژاپنی تولید کننده پنل نمایشگر وابسته باشند.

این خبر چشم اندازی واضحی درباره اهمیت اپل به عنوان یک تولید کننده گوشی هوشمند را نشان می‌دهد. سفارش قطعات مورد نیاز آیفون‌های این شرکت برای پشتیبانی از کل یک صنعت فنی برای مثال تولید نمایشگر کافی و بزرگ است.

رقابت اپل در این عرصه آن چنان بالاست که شرکت‌های رقیب کوچکترین شانسی برای فروش محصولاتشان ندارند و شانس آنها برای تکمیل این محصولات بسیار کم شده است. خوشبختانه به نظر می‌رسد که شرکت‌های دوراندیش بالاخره به راهکاری برای مقابله با این شرایط هرچند با صرف هزینه بالا رسیده‌اند.

منبع: تک شات