اخبار برندها, اخبار قطعات, اخبار لوازم جانبی, دانشنامه

هارد اس اس دی یا حافظه اس اس دی

هارد اس اس دی یا حافظه اس اس دی

بسیاری از کاربران ویندوز بدون این که اطلاع خاصی راجع به اینکه اصلا هارد اس اس دی یا حافظه اس اس دی چیست دل خود را به دریا می‌زنند و برای خرید SSD اقدام می‌کنند. ما در این مطلب قصد داریم نگاهی به انواع درایو حالت جامد SSD  داشته باشیم و اطلاعات لازم برای خرید آن را در اختیار شما قرار دهیم. در ادامه به بررسی هارد اس اس دی یا حافظه اس اس دی خواهیم پرداخت

حافظه اس اس دی

SSD

 حافظه اس اس دی چیست

اگر بخواهیم از پایه شروع کنیم، یک حافظه حالت جامد یا اس اس دی (SSD) یک تخته مدار و تعدادی تراشه حافظه است که روی آن سوار شده‌اند. در کنار آن‌ها، یک رابط In/Out نیز وجود دارد که یا از نوع SATA یا PCLe بوده و با دریافت نیروی لازم، اطلاعات را انتقال می‌دهد.

برخلاف انواع هارد دیسک در اس اس دی خبری از اجزای متحرک مثل بازوی حامل هد خواندن/نوشتن، یا  صفحه مغناطیسی چرخنده نیست و در واقع هیچ قطعه‌ای در آن حرکت نمی‌کند. اکثر انواع SSD به جای این قطعات، از تراشه‌های فلش‌مموری NAND استفاده می‌کنند که از لحاظ فیزیکی ثابت بوده و می‌تواند چندین سال عمر کند.

دلیل استفاده از اس اس دی (SSD) چیست ؟

حافظه اس اس دی

SSD

چندین دلیل برای این کار وجود دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

  • لپتاپ‌ها در جابجایی و مخصوصا در سفر ممکن است در معرض ضربه قرار بگیرند. داشتن حافظه‌ای که در برابر این ضربات مقاوم باشد، یک امتیاز بزرگ به حساب می‌آید. HDDها به خاطر داشتن قطعات متحرک، در هر یک از این ضربات ممکن است دچار آسیب جدی شوند؛ مخصوصا اگر در لحظه ضربه، در حال کار باشند. اما SSDها به خاطر ثابت بودن قطعات، احتمال آسیب‌دیدگی بسیار کمتری در این موارد دارند.
  • قابل حمل بودن بزرگ‌ترین شاخصه لپتاپ‌ها است. SSD نسبت به HDD سبک‌تر و کوچک‌تر است و این امر به کاهش ابعاد و وزن لپتاپ کمک می‌کند تا بقیه قطعات بتوانند راحتت‌تر در بدنه لپتاپ قرار بگیرند. از سوی دیگر، اس اس دی (SSD) انرژی کمتری نسبت به HDD مصرف می‌کند و این امر به افزایش عمر باتری آن هم کمک می‌کند.
  • اکثر افرادی که از ویندوز استفاده می‌کنند، می‌دانند بوت شدن دستگاه با HDD می‌تواند چقدر طولانی شود. پس از کوچ از HDD به SSD، سرعت اجرای نرم‌افزارها ممکن است با تغییر محسوسی روبرو نشود. برای مثال، ممکن است 4 ثانیه‌ای که برای بالا آمدن Word منتظر می‌ماندید، حالا به 2 ثانیه کاهش پیدا کرده باشد؛ اما بوت شدن دستگاه بسیار سریع‌تر از آن می‌شود که فرصت کنید به جایی جز مانیتور خیره شوید.
  • مهم‌تر از تمام این مزایا، میزان خطای بسیار پایین‌تر اس اس دی (SSD) نسبت به HDD است. اگر قصد دارید از اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کنید، استفاده از یک SSD برای این کار به هیچ عنوان ایده بدی نیست.

انتخاب بهترین نوع ذخیره‌ساز

سه نوع مختلف از اس اس دی (SSD) وجود دارد. احتمالا این سوال برای شما پیش می آید که بهترین نوع اس اس دی (SSD) برای شما چیست ؟

سلول تک‌سطحی (SLC): هر یک از این سلول‌ها می‌توانند یک بیت از اطلاعات را در خود جای دهند که یا 0 و یا 1 است. با این حساب، برای هر سلول، تنها دو مقدار ممکن وجود دارد.

به همین دلیل، SLC سریع‌ترین و دقیق‌ترین نوع ذخیره‌ساز در زمینه نوشتن است و در عین حال، کمترین میزان انرژی را مصرف می‌کند و عمر بیشتری نسبت به سایر نمونه‌ها دارد. با وجود بهره‌مندی از این امکانات، باید بدانید که SLC قیمتش از سایر نمونه‌ها بیشتر است. به خاطر این خصوصیات، از SLC معمولا تنها برای موارد صنعتی استفاده می‌شود؛ اما اگر کاربران عادی هم آن را بخواهند، می‌توانند در بازار مورد مناسب خود را پیدا کنند.

سلول چندسطحی (MLC): این سلول‌ها می‌توانند در هر واحد خود دو بیت دیتا را جای بدهند: یک 1 و یک 0. از آن‌جا که هر سلول، توانایی ثبت دو عدد را دارد، 4 احتمال عددی برای هر یک از سلول‌ها وجود دارد: 00، 11، 01 و 10.

در ابعاد فیزیکی مشابه، MLC نسبت به SLC می‌تواند ظرفیت ذخیره‌سازی بیشتری داشته باشد و قیمتشان هم کمتر است. اما از سوی دیگر سرعت و دقت پایین‌تری دارند. مسئله مهم بعدی هم این است هم مصرف انرژی MLC بیشتر است و هم عمر مفید آن تقریبا یک دهم SLC است. وقتی از عمر مفید SSDها حرف می‌زنیم، منظورمان چند ماه و چند سال نیست؛ بلکه می‌توان آن را تا یک دهه یا حتی بیشتر در نظر گرفت. حدس ما این است که SSDها آن‌قدر عمر می‌کنند که نسل بعدی ذخیره‌سازها اختراع شوند. SSDهای مبتنی بر MLC انتخابی به‌جا و شایسته هستند و امروزه در اکثر دیوایس‌های رده‌بالا از آن‌ها استفاده می‌شود.

سلول‌های سه‌سطحی (TLC): هر کدام از سلول‌ها در این فناوری می‌تواند سه بیت دیتا را در خود ذخیره کند و ظرفیت بسیار بالایی را در ابعاد و قیمت مناسب در اختیار شما قرار می‌دهد. در عوض، سرعت و دقت آن‌ها کمی پایین‌تر از دو نمونه دیگر است و به خاطر مصرف نیروی بیشتر، عمر نسبتا کوتاه‌تری هم دارند.

تراشه‌های حافظه NAND در درایو اس اس دی (SSD) چیست ؟

حافظه اس اس دی

SSD

Negative-AND یا به اختصار NAND، نوعی تراشه حافظه است که سلول‌های حافظه SLC، MLC و TLC را در خود جای می‌دهد. وقتی برای اولین بار SSDها روانه بازار شدند، در نمونه‌های معمولی 5 تراشه حافظه NAND مورد استفاده قرار گرفته بود؛ اما در نمونه‌های رده‌بالا، شاهد استفاده از 10 تراشه نیز بودیم.

اما فناوری امروز راه را برای استفاده از تعداد بسیار بیشتری تراشه NAND و تبع آن، ظرفیت بسیار بیشتر، باز کرده است. برای مثال، V-NAND یا NANDهای عمودی یک روش جدید است که در آن، سلول‌ها روی هم قرار می‌گیرند؛ اما عملکرد خود را حفظ می‌کنند، زیرا فضای کافی دارند تا عملکرد همیشگی خود را داشته باشند. با استفاده از این فناوری، شما می‌توانید ظرفیت‌هایی بسیار بیشتر را در همان ابعاد قبلی در اختیار داشته باشید. برای مثال، یک تراشه 48 لایه V-NAND می‌تواند 32 گیگابایت اطلاعات را در خود جای دهد. پس نتیجه می‌گیریم که در یک اس اس دی 4 ترابایتی، 125 تراشه NAND وجود دارد.

انتخاب رابط کاربری مناسب

در زمینه رابط in/out که اس اس دی شما را به مادربرد متصل می‌کند، گزینه‌های محدودی در اختیارتان قرار دارد.

SATA: فناوری Serial ATA حوالی سال 2009 معرفی شد و هنوز هم در بسیاری از اس اس دی ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. سرعت خواندن و نوشتن در این نوع اتصال به حدود 600 مگابایت در ثانیه است. این نوع اتصال در ابتدا برای HDDها طراحی شده بود؛ اما جای خود را تا حدی در میان SSDها هم باز کرد.
PCLe: پس از اتصال SATA، نوبت به PCLe رسید. در این نوع اتصال، درایو مستقیما به مادربورد متصل می‌شود و به همین دلیل سرعت آن بسیار بیشتر است. با این حال، قیمت درایوهایی که از این نوع اتصال استفاده می‌کنند بسیار بیشتر از SATA است. سرعت خواندن و نوشتن در این نوع اتصال به 1 گیگابایت در ثانیه نیز می‌رسد.
M.2: اس اس دی های مبتنی بر اتصال M.2 بیشتر در لپتاپ‌ها و رایانه‌های All-in-One مورد استفاده قرار می‌گیرند. این SSDها از نظر ابعاد نسبت به سایر نمونه‌های قبلی کوچک‌ترند؛ اما همان ظرفیت را ارائه می‌دهند. این نوع SSD هم می‌تواند دارای اتصال SATA باشد و هم با اتصال PCLe عرضه شده است.
NVMe: فناوری NVMe یک فناوری جدید است که مخصوصا برای SSDها و برای رفع مشکلاتی که اتصالات SATA داشتند طراحی شده بود. این نوع اتصال درخواست‌های ارسالی به SSD را در بالاترین حد ممکن نگه می‌دارد و در عین حال، می‌تواند در خواست چندین هسته پردازشی را همزمان دریافت کند.
این مسئله به چه معنا است؟ نتیجه واقعی در سطح صنعتی خود را نمایان می‌سازد؛ اما برای شما در این حد است که می‌بینید رایانه شما ناگهان توانایی آن را پیدا کرده است که چندین اپ مختلف و سنگین را به صورت همزمان و بدون هیچ مشکلی اجرا کند. فناوری NVMe هم از PCLe و هم از M.2 پشتیبانی می‌کند و برای استفاده در دسکتاپ و لپتاپ مناسب است.

انتخاب اس اس دی (SSD)

حافظه اس اس دی

SSD

حالا و پس از خواندن این راهنما، شما می‌توانید برای دسکتاپ یا لپتاپ خود یک SSD مناسب انتخاب کنید.

بهترین انتخاب برای بسیاری از افراد یک SSD مبتنی بر فناوری MLC و دارای اتصال SATA III برای دسکتاپ است. برای لپتاپ هم چنین انتخابی بسیار مناسب است؛ با این تفاوت که اتصال آن بهتر است از نوع M.2 باشد.

ممکن است پس از تهیه SSD مناسب، برای جایگزین کردن آن با HDD خود با سردرگمی‌هایی روبرو باشید. خبر خوب این که نیازی نیست همه چیز را از ابتدا آغاز کنید. نرم‌افزارهایی مانند Macrium Reflect یا Action True Image وجود دارند که می‌توانند یک کلون از درایو قبلی شما بر روی درایو جدید ایجاد کنند. پس از استفاده از یکی از این نرم‌افزارها، همه اطلاعات درایو قبلی روی درایو جدید هم وجود دارد؛ با این تفاوت که سرعت دسترسی شما به آن‌ها بسیار بالاتر رفته است.

فرآیند ایجاد کلون از هارد درایو ممکن است برای هر کسی که پیش از این برای این کار اقدام نکرده است، پیچیده باشد. برای رفع این مشکل هم راهنماهای مختلفی که در اینترنت وجود دارند می‌توانند به شما کمک کند.

حافظه اس اس دیV

SSD

تفاوت هارد دیسک HDD با حافظه اس اس دی SSD

  • همانطور که گفته شد حافظه HDD به خاطر سیستم مکانیکی‌اش فضای بیشتری نسبت به حافظه اس اس دی SSD می‌گیرد، به علاوه این سیستم مصرف برق بیشتری دارد، سنگین‌تر است و گرمای بیشتری هم تولید می‌کند.
  • سرعت خواندن و سرعت نوشتن در یک هارد دیسک یکسان است. ولی در یک حافظه اس اس دی نمی‌توان در مورد سرعت قضاوت دقیقی کرد چون این سرعت بستگی به اندازه بلوک‌های داده‌ای دارد. البته سیستم عامل هم تاثیرگذار است. اگر سیستم عامل شما برای کار با حافظه اس اس دی بهینه شده باشد (از ویندوز ۷ به بعد این هماهنگی در سیستم عامل و حافظه SSD ایجاد شده است.) سرعت یک حافظه اس اس دی در این سیستم می‌تواند ۲ تا ۲۰ برابر یک هارد دیسک باشد!
  • با این وجود قیمت حافظه اس اس دی SSD از هارد دیسک خیلی بیشتر است. (همین الان هنوز هم لپ تاپ های بسیاری هستند که به این حافظه مجهز نیستند چون قیمت لپ تاپ را خیلی بالا می‌برد، در بسیاری از لپ تاپ ها فقط بخشی از هارد، حافظه SSD است.)
  • تعداد دفعاتی که بشود یک حافظه اس اس دی SSD را مورد استفاده قرار داد محدود است بنابراین این حافظه احتمالا عمر کمتری نسبت به هارد دیسک دارد.
  • هارد دیسک‌ ها نسبت به ضربه بسیار آسیب‌پذیرتر هستند.

 

5 نکته برای خرید بهترین حافظه SSD یا بهترین جایگزین هارد دیسک

  • بگذارید انتخاب بهترین حافظه SSD را از ابتدا شروع کنیم!کار با کامپیوتر برای هر کسی نسبت به نوع فعالیتش فرق دارد به همین دلیل تنوع محصولات کامپیوتری نیز بسیار گسترده است تا پاسخگوی نیاز همه باشد. اما این تنوع برای خریداری که به بازار کامپیوتر رفته تا خرید کند، چیزی نیست جز سرگیجه!
    انتخاب محصولی که در این مقاله قصد معرفی آن را داریم، نیازمند آشنایی کامل با مشخصات آن است و ندانستن این مشخصات، خرید اشتباه و پشیمانی را به دنبال خواهد داشت.
    هارد دیسک کامپیوتر محل ذخیره تمام اطلاعات و داده های ما است، اما سرعت انتقال اطلاعات آن در مقایسه با پردازنده اصلی (CPU) و رم بسیار پایین تر بوده و موجب می شود تا حافظه جدیدی به نام SSD یا سالید درایوها جایگزین آن ها شوند.
    اس اس دی ها یا سالید درایوها به جای دیسک های مغناطیسی از چیپ فلش برای ذخیره اطلاعات استفاده می کنند و سرعتشان تا 30 برابر هارد دیسک ها نیز می رسد.اگر قصد خرید بهترین حافظه SSD را دارید، چند نکته اصلی را فراموش نکنید:
  • حتما سرعت خواندن و نوشتن ها را مقایسه کنید. سرعت های اس اس دی ها از 520 تا 5000مگابایت در ثانیه است در نتیجه با توجه به نحوه استفاده شما از کامپیوتر و نوع برد اصلی آن باید اس اس دی مناسب را انتخاب کنید.
  • ظرفیت های SSDها: برخی کاربران فکر می کنند که باید ظرفیت اس اس دی خریداری شده با ظرفیت هارد دیسکشان یکی باشد. این طرز تفکر درست نیست. ظرفیت اس اس دی مورد نیاز شما برابر با حجمی است که سیستم عامل و نرم افزار های کاربردی اشغال می کنند. در نتیجه برای اکثر کاربران یک اس اس دی با ظرفیت 120 تا 256 گیگابایت کفایت می کند و در کنار آن می توانید از هارد دیسک قدیمی خود برای آرشیو فایل های حجیم، فیلم، موسیقی و عکس های خود استفاده کنید.
  • اگر SSD را برای ارتقاء لپتاپ می خرید فراموش نکنید که در ابتدا باید نوع اس اس دی مناسب و نحوه جایگزینی آن را بررسی کنید. اگر دستگاه شما در چند سال اخیر تولید شده باشد به احتمال زیاد به درگاه M.2 مجهز است. در این حالت با استفاده از این نوع اس اس دی به راحتی می توانید لپتاپ خود را ارتقاء دهید. در غیر این صورت می توانید با استفاده از یک مبدل ویژه به نام Caddy درایو نوری خود را خارج و یک اس اس دی جدید به جای آن قرار دهید.  در این حالت به صورت همزمان از هارد دیسک و اس اس دی به عنوان درایو های ذخیره سازی استفاده خواهید کرد.
  • درگاه ارتباطی اس اس دی اهمیت بالایی دارد. در حال حاضر دو نوع رابط متداول برای اس اس دی وجود دارد. نوع اول اس اس دی ای ساتا هستند که از همان رابط هارد دیسک ها برای اتصال به دستگاه استفاده می کنند. این رابط در اکثر لپ تاپ ها موجود بوده و سرعت آن تا 600 مگابایت بر ثانیه می رسد. نوع دوم که در سیستم های جدید تر وجود دارد از رابط PCIe با استاندارد NVMe استفاده می کند که به دلیل وجود پهنای باند بیشتر سرعت آنها تا 5000 مگابایت افزایش می یابد.
  • گارانتی اس اس دی: با توجه به اینکه شما اطلاعات ارزشمند خود را روی این حافظه سریع ذخیره سازی می کنید، گارانتی از اهمیت بالایی در آن برخوردار است. اس اس دی های ای دیتا با گارانتی تعویض 3 تا 5 سال آونگ خیال شما را از هر جهت راحت می سازد.

 

برندهای حافظه اس اس دی در ایران

اگر تصمیم به تهیه یک حافظه ی اس اس دی دارید با ما همراه باشید چرا که در این مقاله سعی داریم تا شما را با بهترین و پر فروش ترین برندهای حافظه اس اس دی آشنا کنیم

از میان برند های متنوعی که در بازار حضور دارند برندهای سامسونگ Samsung ، وسترن دیجیتال Western Digital، ای دیتا ADATA ، سیلیکون پاور Silicon Power ، لکسار Lexar ، کینگستون Kingston ، اپیسر Apacer، کروشیال Crucial، ایکس پی جی XPG، جزو بهترین تولیدکنندگان هارد SSD دنیا به شمار می روند.

حافظه اس اس دی SSD وسترن دیجیتال

حافظه اس اس دی SSD وسترن دیجیتال

Western Digital

اولین برندی که تصمیم به معرفی و بررسی آن داریم، برند وسترن دیجیتال می باشد. این برند بزرگ ترين توليد كننده‌ هارد ديسك و حافظه درتمام دنيا به منظور مصارف مختلف می باشد. در واقع زمانی که حرف از كيفيت درايوهای ذخيره سازی می شود، كمتر كسي پیدا می شود كه در مورد قطعات كامپيوتر اطلاع داشته باشد و هارد دیسک های این برند را نشناسد. به طور کلی نقش هارد دیسک در ذخیره‌ سازی حجم زیادی از اطلاعات اجتناب‌ ناپذیر می باشد، اما از لحاظ سرعت خوانش و نوشتن داده ها و همچنین قابلیت اطمینان درایو، هارد دیسک ها در مقابل حافظه های اس اس دی به کنار می روند.

حافظه اس اس دی SSD سامسونگ

برند کره ای سامسونگ نیازی به تعریف خاصی ندارد چرا که تمام دنیا از قدرت و کیفیت بالای محصولات این برند مطلع هستند. علاوه بر قدرت بالای این برند در تمامی محصولات، نقش بسیار مهمی نیز در حافظه های دارد. در واقع برند سامسونگ به‌ عنوان بازیگر و نقشی کلیدی در تولید انواع حافظه‌ ها، با خودکفایی سهم زیادی از بازار را در اختیار خود گرفته است. از این رو اگر تصمیم به تهیه ی انواع حافظه اس اس دی دارید، برند قدرتمند و معروف سامسونگ را در لیست انتخاب های خود قرار دهید.

حافظه اس اس دی SSD ای دیتا ADATA

حافظه اس اس دی SSD ای دیتا ADATA

ADATA SSD

 

شرکت ای دیتا، شرکتی تایوانی می باشد که در زمینه ی طراحی و تولید انواع حافظه های ذخیره سازی در فعالیت می باشد و در این زمینه از بهترین ها به حساب می آید. این شرکت در حال حاضر طراحی و تولید محصولاتی همانند در کارت‌ های حافظه، انواع فلش مموری ها، کارت ریدر، هارد های اکسترنال و… را به عهده دارد. در واقع این برند متعهد شده است تا بهترین محصولات را در زمینه ی مموری‌ ها عرضه کرده تا زندگی دیجیتالی مشتریان و کاربران خود را لذت ‌بخش ‌تر کند. از این رو با خیال آسوده می توانید به تهیه ی حافظه ی اس اس دی این برند بپردازید.

حافظه اس اس دی SSD سیلیکون پاور

حافظه اس اس دی SSD سیلیکون پاور

Silicon Power

دیگر برندی که تصمیم به بررسی و معرفی آن داریم، برند سیلیکون پاور می باشد. این برند تایوانی در حوزه ی تولید و ساخت کارت‌ های حافظه، انواع فلش مموری ها، کارت ریدر، هارد های اکسترنال و… در حال فعالیت بوده و در این زمینه بسیار موفق می باشد. این برند موفق در این زمینه، محصولات خود را با کیفیتی بسیار بالا و در عین حالی قیمتی بسیار مناسب، عرضه ی بازار جهانی می کند. از این رو اگر قیمت و کیفیت این محصول برای شما مهم می باشد، می توانید به انتخاب این برند بپردازید.

حافظه اس اس دی SSD اپیسر

حافظه اس اس دی SSD اپیسر

Apacer SSD

این برند نیز از دیگر برندهای کشور تایوان می باشد که در زمینه ی طراحی، تولید و عرضه ی محصولات الکترونیکی مصرفی، انواع حافظه و تجهیزات ذخیره سازی، سخت افزار و نرم افزار در حال فعالیت می باشد. در واقع این برند در ابتدا عمده ی تمرکز خود را بر روی طراحی، تولید و عرضه ی ماژول های حافظه قرار داد و با مرور زمان و رفته رفته در دیگر حوزه های مرتبط مشغول به فعالیت شد. اکنون نیز این برند از جمله برندهای شناخته شده و معروف در زمینه ماژول های حافظه می باشد که به صورت گسترده در انواع ابزارهای دیجیتال مورد استفاده قرار می گیرد.

 

 

حافظه اس اس دی SSD کروشیال

حافظه اس اس دی SSD کروشیال

Crucial SSD

شاید برایتان جالب باشد که بدانید نام این برند قدرتمند به معنی “حیاتی” می باشد. چرا که مؤسسان این شرکتت معتقدند که از حیاتی ترین قسمت های هر سیستمی، بخش ذخیره سازی و یا حافظه ی آن می باشد و بدون آن این سیستم کار نخواهد کرد. در واقع این برند نه تنها یکی از زیر مجموعه های بزرگترین تولید کننده چیپ در تمام دنیا، بلکه به عنوان یکی از مخترعین و پیش قدم ها در تکنولوژی های روز دنیا  مشغول به فعالیت می باشد. این برند بهترین برند رم برای کامپیوترها می باشد.

حافظه اس اس دی SSD کینگ اسپک

حافظه اس اس دی SSD کینگ اسپک

King Spec

و اما آخرین برندی که تصمیم به معرفی و نقد و بررسی آن داریم، برند کینگ اسپک می باشد. این برند متعلق به شرکتی چینی می باشد و در سال ۲۰۰۵ فعالیت خود را در زمینه تولید تجهیزات ذخیره سازی و انواع حافظه ها آغاز کرده است و در همین مدت زمان کوتاه موفق شده است تا محصولاتی با کیفیت بسیار بالا طراحی، تولید و عرضه ی بازار کند و در رقابت با بهترین برندها در این زمینه قرار گیرد.

قیمت حافظه اس اس دی

دامنه اکثر درایوهای مصرفی از ۱۲۰ گیگابایت تا ۲ ترابایت است. در حالی که درایو های ۱۲۰ گیگابایتی ارزان ترین هستند، اما به اندازه کافی جادار نیستند تا بتوانند نرم افزارهای زیادی را در خود جای دهند و معمولاً از سرعت بالاتری نسبت به نسخه های بالاتر برخوردارند. بسیاری از شرکت ها شروع به حذف تدریجی این ظرفیت کم کرده اند. برای افزایش از اندازه ۱۲۰ به ۲۵۰ گیگابایت هزینه ای در حدود ۱۵ دلار اضافی وجود دارد و این به صرفه است.

دلتا بین درایوهای ۲۵۰ و ۵۰۰ گیگابایتی نیز می تواند کوچک باشد. نکته جالب بین قیمت، عملکرد و ظرفیت برای اکثر کاربران ۵۰۰ گیگابایت بود ، اما به طور فزاینده ای ۱ ترابایتی در حال تبدیل شدن به گزینه بهتر است – به ویژه هنگامی که درایوهای ۱ ترابایتی به ۱۰۰ دلار یا کمتر می رسند.

همچنین تعداد بیشتری از درایوها (در درجه اول از سامسونگ) با ظرفیت بالاتر از ۲ ترابایت وجود دارد. اما آنها معمولاً بسیار گران هستند (بیش از ۴۰۰ دلار / ۴۰۰ پوند) ، بنابراین واقعاً فقط برای کاربران حرفه ای که به فضا و سرعت نیاز دارند و از پرداخت هزینه های آن بیزار نیستند بسیار ارزشمند هستند.

 

لیست قیمت حافظه های اس اس دی

با توجه مطالب قید شده در بالا اینک میتوانید انتخاب راحت تری برای خرید SSD ها داشته باشید با مراجعه به سایت اینترنتی شرکت سبزسنتر میتوانید اطلاعات و قیمت های به روز را مشاهده فرمایید.

مطالب مرتبط