مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

کنفرانس AMD: معرفی شتاب دهنده قدرتمند Radeon Instinct MI25

b497d2088808

در ادامه کنفرانس AMD و اخبار مرتبط با آن، در کنار شما هستیم. این شرکت پس از معرفی کارت گرافیک های Radeon Instinct MI8 و MI6 یک نمونه پرچمدار تحت عنوان MI25 را معرفی کرده است. این شتاب دهنده ی گرافیکی نیز مانند برخی دیگر از محصولات معرفی شده توسط این شرکت، پیش از این کنفرانس نیز به نوعی معرفی شده بود. MI25 سریع و قدرتمند ترین شتاب دهنده گرافیکی AMD در این کلاس است.

و اما گل سرسبد داستان، شتاب دهنده گرافیکی MI25 است که توانایی آن به 25 ترافلاپ در ثانیه می رسد و این توان بر اساس پردازش هایی به طول 16 بیت (FP16) اندازه گیری و اعلام شده است. همچنین شاهد توان عملیات مستقیم 12.5 ترافلاپ بر روی پردازش های 32 بیتی هستیم. همچنان توانایی این کارت گرافیک از پرچمداران Fiji بیشتر است. هر 3 شتاب دهنده به صورت منفعلانه و بدون فن تهویه می شوند که نکته ای بسیار جالب توجه است. شتاب دهنده MI25 تقریبا دو برابر سریعتر از کارت گرافیک Nvidia TITAN X 2015 یا تایتان مبتنی بر مکسول است. اما این پایان کار نیست؛ این کمپانی کامپیوترهایی را آماده کرده است که از پردازنده های AMD EPYC  در کنار شتاب دهنده های مورد نظر استفاده می کنند. این کامپیوترها به طور آماده برای سرور ها در نظر گرفته شده است. سرورهایی که از پردازش های عمیق برخوردار خواهند شد. در یکی از این کامپیوترهای پرچمدار، 120 تراشه گرافیکی MI25 نصب گشته است و توان عملیات مستقیم آن به 3 PFLOP می رسد. این توان بر اساس پردازش های FP16 اندازه گیری شده است.

این محصول دارای 16 گیگابایت حافظه HBM2 بوده و پهنای باند آن 484 گیگابایت در ثانیه است. شتاب دهنده Radeon Instinct MI25 امید این شرکت برای حضور مستمر در بازارهای Deep Learning و Machine AI است. سیاست فروش کامپیوتر به همراه CPU و GPU نیز به تازگی مرسوم شده است. شتاب دهنده Radeon Instinct MI25 از معماری Vega استفاده کرده و به عنوان اولین محصولی است که با این معماری راهی بازار می گردد.

 منبع: سخت افزارمگ