مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

سامسونگ: امکان هک شدن اسکنر عنبیه‌ گلکسی اس 8 در استفاده روزمره وجود ندارد

cc351f51 c6a6 464a a3eb 76f717ca7003

چندی پیش برخی از کاربران با انتشار ویدئویی نشان دادند که اسکنر عنبیه‌ گلکسی اس ۸ به‌راحتی قابل هک شدن است. سامسونگ اخیرا به این مسئله واکنش رسمی نشان داد.

سخنگوی سامسونگ به وب‌سایت Korea Herald گفت:

با وجود اینکه ظاهرا در ویدئوی یک‌دقیقه‌ای منتشرشده (که نشان می‌دهد سنسور گوشی توسط یک چشم مصنوعی فریب می‌خورد)، این کار به‌سادگی انجام پذیرفته؛ اما امکان انجام آن در استفاده‌ی روزمره دشوار است.

شما برای ثبت نور مادون قرمز نیاز به یک دوربین دارید (که در آن ویدئو استفاده شد) که چنین دوربینی دیگر در بازار قابل خریداری نیست. علاوه بر این شما نیاز به عکس‌برداری از عنبیه‌ی چشم صاحب گوشی و سرقت گوشی او دارید. در نتیجه امکان وقوع چنین سناریویی در واقعیت بسیار نامحتمل است.

با وجود اینکه سامسونگ تلاش کرد امکان وقوع چنین مسئله‌ای را پایین نشان دهد؛ اما در هر صورت اسکنر عنبیه‌یگلکسی اس ۸۸ قابل هک شدن است.

کمی پس از عرضه‌ی گلکسی اس ۸، کاربران نشان دادند که مکانیزم تشخیص چهره‌ی برای باز کردن قفل گوشی، به‌راحتی توسط یک تصویر قابلیت دور زدن دارد. سامسونگ از این مسئله مطلع بود و به همین علت امکان انجام تراکنش‌های مالی با سامسونگ پی از این طریق را غیر فعال کرد.

به هر حال، اسکنر عنبیه در تبلیغات به‌عنوان یکی از ایمن‌ترین روش‌های قفل گوشی معرفی شده بود که قابلیت استفاده از آن در پرداخت‌های سامسونگ پی وجود دارد.

منبع: زومیت