مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

یک آپدیت امنیتی دیگر برای ویندوز XP؛ هشدار مایکروسافت نسبت به ابزار هک NSA

Microsoft Windows XP logo bliss

یک ماه قبل خبر عرضه پچ امنیتی ویندوز XP از سوی مایکروسافت را برای مقابله با باج افزار «Wannacry» در دیجیاتو خواندید. کمپانی ساکن ردموند پشتیبانی از ویندوز XPرا در سال 2014 میلادی پایان داده بود اما با توجه به حملات سایبری اخیر و اهمیت موضوع، در اقدامی غیر معمول بسته های امنیتی تازه ای را برای سیستم عامل قدیمی خود ارائه کرد.

حالا بر اساس گزارش ها، مایکروسافت دور جدیدی از به روز رسانی های امنیتی خود را آغاز کرده که شامل نسخه های قبلی ویندوز از جمله XP و ویستا نیز می شود. شرکت مورد بحث ظهور خطرات جدیدی مانند باج افزارهای مشابه واناکرای، و همچنین احتمال نفوذ NSA به رایانه هایی که از ویندوزهای قدیمی استفاده می کنند را از جمله مهمترین دلایل اقدام اخیر خود برشمرده است.

مایکروسافت جزئیاتی در مورد نوع تهدیدات و خطرات موجود منتشر نکرده، اما از کاربران خواسته است هرچه سریع تر سیستم های خود را از طریق «مایکروسافت دانلود سنتر» و یا «ویندوز آپدیت» به روز رسانی کنند.

لازم به ذکر است که بر اساس اظهارات مقامات مایکروسافت، رویکرد این کمپانی در قبال به روز رسانی نسخه های قدیمی یک استثنا بوده، و تاثیری در مدل اصلی کسب و کار و نحوه پشتیبانی شرکت از محصولاتش نخواهد داشت.

منبع: دیجیاتو