مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

گوگل با پشت سر گذاشتن اپل باارزش‌ترین برند دنیا شناخته شد

google building sign 1920

امروز لیستی از 100 برند برتر دنیا منتشر شد که بر اساس آن، آلفابت (کمپانی مادر گوگل) به علت رشد فزاینده گوگل در صدر این لیست قرار گرفته و توانسته اپل را پشت سر بگذارد. این دومین بار در سه سال گذشته است که آلفابت از اپل در این زمینه پیشی می‌گیرد. در ادامه همراه باشید.

بر اساس این لیست، ارزش برند گوگل با 32 درصد افزایش به 229 میلیارد دلار رسیده و این در حالی است که ارزش برند اپل با کاهش 8 درصدی مواجه شده و به 228 میلیارد دلار رسیده است. دو هفته پیش نیز گزارشی منتشر شده بود که نشان می‌داد گوگل بزرگترین پخش کننده رسانه در دنیاست و به تنهایی 60 میلیارد دلار در آمریکا برای تبلیغات هزینه کرده است.

همانند سال گذشته مایکروسافت با ارزش 122 میلیارد دلاری، جایگاه سوم این لیست را به خود اختصاص داده است. فیسبوک و آی‌بی‌ام نیز در میان 10 برند باارزش دیده می‌شوند که نشان می‌دهد امسال بیش از نیمی از برندهای باارزش، شرکت‌های مرتبط با تکنولوژی هستند. آمازون نیز رشد بسیار خوبی را تجربه کرده و توانسته خود را از رتبه چهاردهم به جایگاه هفتم برساند. ارزش برند این شرکت نسبت به سال گذشته 59 درصد رشد داشته و به رقم 99 میلیارد دلار افزایش یافته است و اگر فهرستی بر اساس بیشترین میزان رشد را تهیه کنیم، آمازون با رشد 14 درصدی در صدر آن قرار می‌گیرد.

میزان رشد فیسبوک نیز قابل توجه است. برند این شبکه اجتماعی هم نسبت به سال گذشته 44 درصد باارزش‌تر شده است و این اولین باری است که یک شبکه اجتماعی موفق شده در میان 10 برند باارزش دنیا قرار گیرد. در ادامه می‌توانید نگاهی به این لیست بیاندازید.

منبع: ترنجی