دسته‌بندی نشده, اخبار سامسونگ, راهنمای خرید, محصولات جدید سامسونگ

گوشی موبایل سامسونگ

سری موبایل های سامسونگ

تاریخچه گوشی موبایل سامسونگ

به سختی می توان زمانی را به یاد آورد که سامسونگ قسمت اصلی زندگی مدرن نبود. این غول فناوری با تعداد زیادی محصول که روزانه از آنها استفاده می کنیم ، پیشتاز است به عنوان تاریخچه گوشی موبایل  سامسونگ میتوان متن زیر را مطالعه نمود

گوشی موبایل سامسونگ

samsung series

سامسونگ یک ابرشرکت چندملیتی و خوشه‌ای واقع در سئول، پایتخت کره جنوبی است. سامسونگ مالک چندین شرکت تابعه و زیرمجموعه در صنایع مختلف است که برای نمونه می‌توان به سامسونگ الکترونیک، سامسونگ لایف و سامسونگ فایر، صنایع سنگین سامسونگ، سامسونگ تکوین، سامسونگ موتورز و سامسونگ سی‌اندتی اشاره کرد.

گروه سامسونگ در سال ۱۹۳۸ توسط لی بیونگ-چول به عنوان یک شرکت بازرگانی تأسیس شد و بیشترین حجم کاری خود را بر صادرات ماهی، میوه و سبزی به چین قرار داد. طی یک دهه، با رشدی بسیار سریع، سامسونگ به یکی از ۱۰ شرکت بزرگ کره تبدیل شد. در سال ۱۹۶۹ شرکت سامسونگ الکترونیک به عنوان یک شرکت تابعه در گروه سامسونگ متولد شد. این شرکت در دهه ۱۹۷۰ با سرمایه‌گذاری در صنایع سنگین، صنایع شیمیایی و پتروشیمی و کشتی‌سازی، راه صنعتی شدن را در پیش گرفت.

در ۱۹۷۳ دومین برنامه ۵ ساله مدیریت این شرکت اعلام و گذار از مرحله تولید و تجارت مواد اولیه به ساخت محصول نهایی، هدف اصلی این گروه اعلام شد. در دهه ۱۹۷۰ شرکت گوشی موبایل سامسونگ آنچنان توسعه پیدا کرد، که شرکت‌های صنایع سنگین، پتروشیمی، کشتی‌سازی و ابزارهای دقیق سامسونگ یکی پس از دیگری تأسیس گردید و نخستین صادرات صنایع الکترونیک این گروه نیز از سوی سامسونگ الکترونیک صورت گرفت. محصولات این شرکت در دهه ۱۹۸۰ توانستند به بازارهای جهانی راه یابد.

در سال ۱۹۸۷ با درگذشت لی بیونگ-چول، پسر او لی کان-هی مدیریت گروه را برعهده گرفت. لی کان-هی یک سال بعد برنامه توسعه دوم گروه سامسونگ را در شرکت به راه انداخت. این برنامه شامل بر تجدید ساختار کسب‌وکار قدیمی و تبدیل شرکت به یکی از ۵ شرکت برتر الکترونیک و شرکتی در کلاس جهانی بود.

اوایل دهه ۱۹۹۰ را می‌توان دوران مدیریت نوین در سامسونگ دانست. در این دوران شعار «اول کیفیت» انتخاب و تبلیغ شد. در این دوره، ۱۷ محصول مختلف نظیر نیم‌رسانا، نمایشگرهای رایانه و … در بازار جهانی تولید شد و در برخی از آن‌ها نظیر نمایشگرهای ال‌سی‌دی به مقام اول جهانی دست یافت. هم‌زمان، علاوه بر جهت‌گیری به سمت به‌کارگیری شش سیگما و تولید محصول کیفی، کیفیت کارکنان نیز مورد توجه قرار گرفت. از ابتدای قرن بیست و یکم، حرکت به سمت دوران دیجیتال برای این شرکت تشدید شد. به گونه‌ای که به سرعت در حوزه‌های مختلف فناوری اطلاعات و ارتباطات محصولات متنوعی عرضه می‌شوند.

اکنون زیرمجموعه‌های اصلی صنعتی سامسونگ سه واحد Samsung Electronics ,Samsung Heavy Industries و Samsung C&T هستند. البته این شرکت در حوزه‌های دیگر نیز زیرمجموعه‌های بسیار بزرگی دارد که از آن‌جمله می‌توان به شرکت بیمهٔ عمر سامسونگ، سامسونگ اورلند (مدیر پارک سرگرمی Everland، قدیمی‌ترین مرکز تفریحی کرهٔ جنوبی) و Cheil Worldwide را نام برد. شرکت چیل ورلدواید آژانس تبلیغاتی سامسونگ است که در زمرهٔ بزرگ‌ترین آژانس‌های جهانی در این صنعت شناخته می‌شود.

واژه سامسونگ در زبان کره‌ای هانجا (三星) به معنی سه‌ستاره است. منظور از عدد سه در این نام، توان و بزرگی، و منظور از ستاره، جاودانگی است

سری های گوشی موبایل سامسونگ

اگر تا به حال به قصد خرید گوشی از نوع گوشی های سامسونگ به بازار مراجعه کرده یا در اینترنت سرچ کرده باشید متوجه سری های مختلف گوشی های سامسونگ با اختلاف قیمتهای قابل توجهشان شده اید. منظور سریهای S, J و A است.

حال سوال این است: این مدلها چرا انقدر اختلاف قیمت دارند و چه تفاوتهایی باهم دارند؟ آیا لزوما ارزانتر بودن دلیل بر بدتر بودن است؟ یعنی میشود با پول کمتر گوشی خوبی داشت؟

شرکت سامسونگ برای آنکه بازار را در هیچ رده ای از دست ندهد و قادر به رقابت چه با گوشی های گران شرکت اپل باشد و چه با گوشی های ارزان قیمت چینی دست به ساخت و عرضه این سریها کرده است. معمولا سامسونگ گوشی های سری اس خود را اوایل سال میلادی با آخرین تکنولوژی روز عرضه می کند. در آن زمان سه چهار ماهی از معرفی سری آخر اپل گذشته و بالطبع این گوشی می تواند قوی تر از آن باشد.

اواخر تابستان که زمان معرفی گوشی های اپل و برخی دیگر از شرکتها است سامسونگ هم دست به کار شده و سری های دیگرش همچون جی و آ و سی را معرفی می کند. این مدلها با آخرین تکنولوژی روز عرضه نمی شوند بلکه با آنچه یه گوشی خوب هوشمند باید داشته باشد و مورد استفاده خیلی از افراد است رونمایی می شوند.سری های آ با طراحی و کیفیت ساخت خوب برای رقابت با گوشی های اپل و سری های جی با قیمت بسیار مناسب و باطریهای پرعمر و قوی تر برای رقابت با گوشی های ارزان قیمت چینی عرضه می شوند.

با یک مقایسه سر انگشتی در هر سایتی که به معرفی گوشی پرداخته متوجه نوع تکنولوژی به کار رفته در هر کدام از سری ها و همچنین کیفیت ساخت و سایر تفاوتهایشان خواهید شد.

تفاوت گوشی های سری M و A سامسونگ چیست ؟
سامسونگ گلکسی ای 9

Samsung Galaxy A9

حتماً شما هم می‌دانید که خط تولید A و M گوشی گلکسی سامسونگ مسئولیت تولید مدل‌ های میان‌رده و اقتصادی این غول کره‌ای را برعهده دارد، ولی تفاوت گوشی های سری M و A سامسونگ چیست؟ هر خط تولید چه ویژگی منحصربه فردی دارد؟ در ادامه با ما همراه باشید تا نگاهی به این ۲ خط تولید کره‌ای ‌ها بیندازیم.

به گفته خود سامسونگ سری ام و ای دقیقاً یک کلاس پایین تر از گوشی‌های پرچمدار سری گلکسی اس و گلکسی نوت قرار می‌گیرند؛ سامسونگ M را از کلمه «Millennials» به معنی هزاران سال گرفته و سری A هم در واقع جانشین سری قدیمی J هستند.

این کمپانی ۲ سیاست متفاوت در ساخت هر سری دارد؛ مقایسه سری M و A سامسونگ نشان می‌دهد که این برند به گوشی‌های سری M باتری بزرگتر و با کیفیت‌تر می‌دهد و از نظر فنی آنها را تقویت می‌کند تا هم باتری طول عمر بیشتری داشته باشد و هم میزان مصرف باتری بهینه‌تر شود، ولی توجهی به ظاهر این مدل‌ها ندارد، از طرفی برای طراحی و ساخت سری A وقت و هزینه بیشتری صرف می‌کند، آپشن‌های بیشتری برای سری A در نظر می‌گیرد و حتی در برخی مدل‌ها از سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر استفاده می‌کند.

پرچمداران گوشی موبایل سامسونگ

سامسونگ گلکسی  اس 21 الترا

Samsung Galaxy S21 Ultra

شرکت‌های سازنده گوشی‌های هوشمند، هرساله محصولات خود را در بازه‌های قیمتی مختلف تولید و روانه‌ی بازار می‌کنند. این محصولات از مشخصات متفاوتی برخوردار هستند، ولی محصولی که از همه نظر به بهترین ویژگی‌های موجود مجهز شده را پرچمدار می‌نامیم. یعنی در واقع پرچمدارها را می‌توان نهایت تلاش یک شرکت سازنده در ساخت گوشی هوشمند نامید. این محصولات در هر زمان از بهترین و به روزترین ویژگی‌ها و امکانات استفاده می‌کنند و به طبع قیمت بالایی هم دارند. دنیای پرچمداران را تا حد زیادی می‌‌توان دنیای اعداد و ارقام بالا به شمار آورد، چرا که سازندگان تلاش می‌کنند با قرار دادن دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی، پنج لنز مختلف، نمایشگر با رزولوشن QHD ، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی و باتری با پشتیبانی از شارژ سریع ۱۲۰ واتی شما را به خرید جدیدترین دست‌آورد تکنولوژی ترغیب کنند.

و اما پرچم دار گوشی های موبایل سامسونگ مدل گلکسی  اس 21 الترا دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 12 گیگابایت 5G میباشد

حال جای دارد به معرفی این مدل از سامسونگ بپردازیم

طراحی و ساخت :  

سامسونگ تاریخ عرضه گلکسی اس ۲۱ اولترا را 29 ژانویه 2021 (110بهمن 1399) اعلام کرده‌است.

می‌توان گفت که گوشی Samsung Galaxy S21 Ultra متفاوت‌ترین طراحی ظاهری را در سری S دارد. این شرکت از متریال شیشه برای ساخت پنل پشت و جلو گوشی گلکسی S21 اولترا استفاده‌ کرده‌است

 نـمایشگـر:   

سامسونگ گلکسی اس ۲۱ اولترا

samsung galaxy s21 ultra

   

صفحه‌نمایشی با نرخ به‌روزرسانی 120هرتز بیشتر از هر چیز کنایه‌ای پرمعنا به اپل است. صفحه نمایشگر 6.8 اینچی داینامیک امولد به کار رفته در گوشی موبایل سامسونگ اس 21 اولترا یکی از بهترین‌ نمایشگر در دنیای تلفن‌های هوشمند است.

دوربین :          

سامسونگ گلکسی اس ۲۱ اولترا

samsung galaxy s21 ultra

دوربین سلفی 40 مگاپیکسلی گلکسی اس ۲۱ اولترا در حفره‌ای کوچک بالای صفحه نمایش تعبیه شده‌ و به هنگام تماشای فیلم به راحتی می‌توان از آن چشم پوشی کرد.

گوشی موبایل سامسونگ گلکسی S21 اولترا در پنل پشتی خود از چهار دوربین بهر‌ه می‌برد. یک سنسور اصلی 108 مگاپیکسلی مجهز به فوکوس خودکار تشخیص فاز، یک سنسور اولترا واید 12مگاپیکسلی به همراه دو سنسور تله‌ فوتو 10 مگاپیسکلی یکی برای زوم اپتیکال 3 برابری و دیگری برای زوم اپتیکال 10 برابری.

سخت افزار و نرم افزار :  

سامسونگ از دو تراشه اسنپدراگون 888 در ایالات متحده آمریکا و اگزینوس 2100 در دیگر نقاط جهان برای گوشی اس 21 اولترا استفاده کرده‌است.  این گوشی در زمان عرضه از اندورید 11 و رابط کاربری UI 3.1 برخوردار است و به راحتی به جدیدترین برنامه‌ها هم در گوگل و هم در سامسونگ دسترسی خواهید داشت.

گوشی گلکسی S21 اولترا سامسونگ در سه نسخه متفاوت روانه بازار خواهد شد. دو نسخه با رم 12 و حافظه داخلی 128 و 256 گیگابایت و نسخه سوم با رم فوق‌العاده 16 گیگ و حافظه داخلی 512 گیگابایت. اما متاسفانه امکان ارتقا حافظه داخلی از طریق کارت حافظه در گوشی سامسونگ گلکسی S21 Ultra وجود ندارد.

باتری :          

سامسونگ نیز مانند اپل بنا به دلایل محیط زیستی اقدام به حذف شارژر از جعبه گوشی سامسونگ گلکسی اس 21 اولترا کرده‌است. با استفاده از یک شارژر 25 واتی گوشی اس 21 اولترا سامسونگ در مدت زمان 30 دقیقه 50٪ و در 15 دقیقه 31٪ شارژ خواهد شد.

راهنمای خرید گوشی سامسونگ

گوشی‌های هوشمند به جزو جدایی‌ناپذیر زندگی‌ مدرن امروزی تبدیل شده‌اند، برای کسی که قصد خرید گوشی سامسونگ را دارد، شاید تنوع محصولات این شرکت بزرگ انتخاب بین مدل ‌های آن را مشکل کند.

می توان به جرئت گفت سامسونگ جز برندهایی است که در هر سن و با هر کاربردی می توانید یکی از آن ها را در دست داشته باشید، برای کاربران حرفه ای و کسانی که به نوعی با گوشی خود کار و بیزینس انجام می دهند مدل های پرچم دار با امکاناتی از قبیل دوربین های چندگانه به علاوه ی پردازنده ی قوی تر ارائه شده است.

عده ای دیگر در صنعت الکترونیک به گیمرها مشهور هستند که به دنبال گوشی هوشمندی با رم و پردازنده ی بالاتر هستند. در کنار این ها عده ای کاربر معمولی محسوب می شوند که برای رفع نیازهای روزانه و تفریح به یک گوشی سامسونگ احتیاج دارند. میان رده های ضعیف تا قدرتمند گوشی سامسونگ نیز برای این دسته از افراد طراحی و ساخته شده اند. در خرید انواع گوشی سامسونگ باید به ضمانت، گارانتی و آک بودن آن توجه کنید.

سیستم عامل گوشی موبایل سامسونگ

سیستم عامل اندروید

Android operating system

سیستم عامل ها در واقع واسط نرم افزاری یک ابزارچه با کاربر آن هستند. برنامه ها بر بستر سیستم عامل ها اجرا می شوند. به همین دلیل شرکت های تولید کننده تلفن همراه، پلتفرم های مختلفی را در اختیار مشتریان خود قرار می دهند تا پاسخگوی هر نوع سلیقه ای باشند. سیستم عامل ها ماهیتی رو به توسعه دارند و با هر به روزرسانی بخشی از معایب آن ها برطرف شده و حتی ظاهرشان تغییر می کند. امروزه در دنیای تلفن های همراه، تعداد نرم افزارهای در دسترس و رابط کاربری سیستم عامل ها هستند که میان گوشی ها تمایز ایجاد می کنند. پس دقت داشته باشید که مهم ترین سوال به هنگام خرید تلفن همراه این است که «چه سیستم عاملی برای من مناسب تر است؟»

                سیستم عامل انحصاری شرکت گوگل است که برمبنای لینوکس نوشته شده است. اندروید پرطرفدارترین پلتفرم در میان کاربران تلفن های هومشمند است. در حال حاضر بسیاری از تلفن های هوشمند در بازار جهانی همانند سامسونگ از این سیستم عامل استفاده می کنند.

از ویژگی های سیستم عامل اندروید می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- پشتیبانی سیستم عامل اندروید از شبکه های ارتباطی مانند: Bluetooth, Wi-Fi, GSM, EDGE, CDMA, EV-DO, UTMS

2- پشتیبانی از فرمت های مختلف فایل های مولتی مدیا مانند: MPEG-4, H.264, MP3, AAC, GIF, JPGE, PNG, AMR

3- پشتیبانی از تمامی سخت افزارهای رایج مانند GPS و دوربین های با کیفیت بالا.

4- پشتیبانی از فرم های MMS ،SMS و XMPP برای ارسال SMS.

5- مرورگر اندروید با فریم ورک منبع باز WebKit توسعه یافته است.

6- اندروید برای ذخیره داده ها و مدیریت بانک های اطلاعاتی سبک از نرم افزار SQLite استفاده می کند.

7- زبان برنامه نویسی تمام برنامه های اندروید به زبان جاوا نوشته می شوند و برای اجرا شدن روی این سیستم عامل، کدهای جاوا باید به کدهای Dalvik تبدیل شده و سپس روی ماشین مجازی جاوایی (Dalvik virtual machine) اجرا شوند.

8- ابزارهای مختلف اندروید با پشتیبانی گوگل برای توسعه دهندگان به راحتی در دسترس قرار گرفته و شامل کتابخانه ها، خطایاب، شبیه ساز گوشی و یک پلاگین برای اکلیپس است.

9- پشتیبانی اندروید از سخت افزارهای مختلف همچون جی پی اس و دوربین های متنوع.

10- پردازش تصاویر و فایل های گرافیکی به وسیله OpenGL انجام می گیرد که کیفیت بالاتری خواهد داشت.

پردازنده گوشی موبایل سامسونگ

پردازنده گوشی موبایل به چند دسته تقسیم می شوند؟ کدام یک به دیگری برتری دارند؟

زمانی که در گوشی های موبایل از CPU صحبت می کنیم بهتر است از واژه SOC یا سیستم روی تراشه (System On Chip) استفاده کنیم. دلیل این نامگذاری هم وابسته بودن تمام پردازش های یک موبایل به این تراشه می باشد، به گونه ای که هسته های پردازشی، GPU ،RAM، مودم و غیره همه در ارتباط مستقیم با تراشه یا به عبارتی SOC می باشد. سایر امکانات گوشی نظیر میزان مگاپیکسل دوربین گوشی همراه و همچنین کیفیت فیلمبرداری دوربین نیز به این تراشه و توانایی آن در پردازش اطلاعات توسط آن بستگی دارد.در حال حاضر بیشتر گوشی های ساخته شده توسط شرکت های بزرگ نظیر اپل، سامسونگ، هواوی و غیره از پردازنده های Snapdragon، Mediatek، Exynos و Kirin استفاده می کنند.

مقایسه پرچمداران اپل و سامسونگ

ایفون 12 پرومکس

iPhone 12 Pro Max

سامسونگ گلکسی  اس 21 الترا

Samsung Galaxy S21 Ultra

گوشی Samsung Galaxy S21 Ultra بزرگترین و گران قیمت‌ترین محصول خانواده Samsung Galaxy S21 شرکت سامسونگ است، بنابراین با گوشی iPhone 12 Pro Max شرکت اپل که بزرگترین و گرانترین گوشی خانواده iPhone 12  است، رقابت می‌کند. این دو گوشی بزرگ و بسیار با کیفیت هستند و هر دو ویژگی‌ها و خدمات بسیار عالی از جمله قدرت عالی و ویژگی‌های بی‌نظیری را ارائه می‌دهند. در حالی که این دو گوشی اشتراک‌های زیادی با یکدیگر دارند، اما مشخصات و خدمات مختلفی که ارائه می‌دهند نیز از جهات مختلف متفاوت هستند. بنابراین اگر می‌خواهید بین گوشی Samsung Galaxy S21 Ultra و iPhone 12 Pro Max یک گوشی را انتخاب کنید، این مقایسه می‌تواند به شما کمک کند تا این دو گوشی را به طور کامل با یکدیگر مقایسه کنید.

مقایسه طرح دو گوشی Samsung Galaxy S21 Ultra و  iPhone 12 Pro Max

گوشی Samsung Galaxy S21 Ultra دارای بخش پشتی شیشه‌ای و کمی خمیده است که دارای یک بلوک دوربین بسیار بزرگ در گوشه بالا سمت چپ است. در جلو یک طراحی تمام صفحه با لبه‌های منحنی و یک دوربین تک لنز به صورت پانچ به چشم می‌خورد. از طرف دیگر آیفون ۱۲ پرو مکس بسیار زیبا است، چه در جلو و چه در عقب، دارای پشت شیشه‌ای بوده و حاشیه آن سبک است، هرچند به جای برش در صفحه دوربین سلفی، دارای یک بریدگی قابل توجه در بالا است. بخش دوربین عقب آن کوچکتر از Galaxy S21 Ultra و مربع شکل است، جایی که سامسونگ مستطیلی شکل است. آیفون ۱۲ پرو مکس خود اندازه مشابهی با S21 Ultra دارد، در حالی که سامسونگ Galaxy S21 Ultra کمی کوچکتر است. بنابراین تلفن سامسونگ کمی بلندتر و ضخیم تر اما کمی باریک‌تر است. وزن هر دو گوشی دقیقا به یک اندازه و هر کدام ۲۲۸ گرم است.

هر دو گوشی دارای گواهینامه IP68 هستند، به این معنی که در برابر گرد و غبار و آب مقاوم هستند. در مورد آیفون ۱۲ پرو مکس، این مقاومت در برابر آب تا عمق ۶ متر به مدت ۳۰ دقیقه امتداد دارد، در حالی که سامسونگ Galaxy S21 Ultra فقط در عمق ۱/۵ متری به مدت ۳۰ دقیقه آزمایش می‌شود. در مبحث انتخاب رنگ‌ها شما می‌توانید Samsung Galaxy S21 Ultra را در رنگ های سیاه و سفید و نقره‌ای فانتوم تهیه کنید، در حالی که iPhone 12 Pro Max در Graphite موجود است، سایه‌های نقره‌ای، طلایی و آبی اقیانوسی است.

مقایسه صفحه نمایش دو گوشی Samsung Galaxy S21 Ultra و  iPhone 12 Pro Max

صفحه نمایش Samsung Galaxy S21 Ultra به میزان ۶/۸ اینچی است. این یک صفحه OLED منحنی با وضوح ۱۴۴۰ در ۳۲۰۰ و سرعت تازه سازی ۱۲۰ هرتز است. بر خلاف پرچمداران قبلی سامسونگ، شما می‌توانید آن را با رزولوشن کامل و بالاترین نرخ تازه‌سازی به طور همزمان اجرا کنید. آیفون ۱۲ پرو مکس همچنین دارای یک صفحه نمایش بزرگ است، در واقع این بزرگترین صفحه نمایش است که اپل تاکنون روی گوشی‌های خود قرار داده است، اما اندازه آن ۶/۷ اینچ است.

این گوشی از OLED استفاده می‌کند که یک صفحه تخت است. از نظر تراکم پیکسل، شما در Galaxy S21 Ultra  میزان ۵۱۵ پیکسل در هر اینچ و در آیفون Pro Max 12 به ۴۵۸ پیکسل در هر اینچ ارائه می‌دهد.

آیفون ۱۲ پرو مکس دارای نرخ تازه سازی ۶۰ هرتز است، اما ما هنوز هم تحت تأثیر آن قرار گرفتیم و در بررسی‌های خود دریافتیم که این گوشی از یک صفحه نمایش عالی و روشن با بازتولید عالی رنگ برخوردار است. در همین حال گوشی Samsung Galaxy S21 Ultra دارای ویژگی منحصر به فرد است که ما آن را بهترین صفحه نمایش سامسونگ توصیف می‌کنیم. علی‌رغم اندازه کمی بزرگتر، ما همچنین در بررسی خود متذکر شدیم که به لطف لبه‌های خمیده و طراحی باریک آن، نگهداری از آیفون ۱۲ پرو مکس راحت‌تر است.

مقایسه دوربین دو گوشی Samsung Galaxy S21 Ultra و  iPhone 12 Pro Max

یک دوربین چهار لنز در سامسونگ Galaxy S21 Ultra وجود دارد که دارای یک سنسور اصلی 108MP f / 1.8 ، یک دوربین 12MP f / 2.2 فوق العاده عریض، یک تله فوتو 10MP f / 2.4 (با قابلیت بزرگنمایی نوری ۳ برابر) است. تله فوتو ۱۰ مگاپیکسلی، این بار با دیافراگم f / 4.9 و پشتیبانی از بزرگنمایی نوری ۱۰ برابر وجود دارد.

آیفون ۱۲ پرو مکس همچنین دارای دوربین چهار لنز است اما مشخصات آن کاملا متفاوت است. یک قفل اصلی 12MP f / 1.6 ، یک دوربین 12MP f / 2.4 فوق العاده گسترده ، یک تله فوتو 12MP f / 2.2 (با بزرگنمایی نوری ۲/۵ برابر) و یک اسکنر LiDAR برای قضاوت عمق و مسافت وجود دارد که مخصوصا برای بزرگ شدن بسیار مفید است.

در همین حال در قسمت جلو، Samsung Galaxy S21 Ultra دارای یک دوربین 40MP f / 2.2 است، در حالی که iPhone 12 Pro Max دارای یک دوربین 12MP f / 2.2 است. اگرچه ممکن است این تعداد در دوربین اپل کمتر چشمگیر باشد، اما مطمئنا در بررسی تحت تأثیر قرار گرفتیم و خاطر نشان کردیم که دوربین قدرتمند است و حتی در شب نیز عملکرد خوبی دارد.

با این اوصاف ما تا آنجا پیش رفتیم که دوربین Galaxy S21 Ultra را فوق العاده قدرتمند بنامیم و بزرگنمایی آن را بهترین دوربین تلفن هوشمند توصیف خواهیم کرد. به طور کلی متوجه شدیم که iPhone 12 Pro Max هنوز هم برای عکس‌های بدون بزرگنمایی، به خصوص در خانه یا شب، کمی بهتر است.

مقایسه عمر باتری دو گوشی Samsung Galaxy S21 Ultra و  iPhone 12 Pro Max

یک باتری بزرگ ۵۰۰۰ میلی آمپری در Samsung Galaxy S21 Ultra وجود دارد که در مقایسه با باتری ۳۶۸۷ میلی آمپری که در iPhone 12 Pro Max به کار رفته بسیار بزرگتر است. با این اوصاف متوجه شدیم که اگر وضوح تصویر را به حداکثر برسانید و از سرعت تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز استفاده کنید، سرعت آن بیشتر می‌شود. در همین حال در آزمایشات خود متوجه شدیم که آیفون ۱۲ پرو مکس بیش از یک روز به راحتی دوام می‌آورد، اما بعید به نظر می‌رسد که به دو روز برسد. بنابراین احتمالا این دو گوشی در این قسمت کاملا شبیه به هم هستند، اما اگر می‌خواهید از همه زنگ‌ها و نشانه‌های Galaxy S21 Ultra استفاده کنید، ممکن است سریع‌تر از آیفون 12 Pro Max به دنبال شارژر بگردید. هر دو تلفن از شارژ سریع و شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کنند و Galaxy S21 Ultra علاوه بر این از Wireless PowerShare پشتیبانی می‌کند، که به شما امکان می‌دهد از آن برای شارژ بی‌سیم سایر گجت‌ها استفاده کنید. با این حال هیچ یک از دو گوشی در جعبه خود شارژر ندارند.

همانطور که انتظار می رفت هر دوی این تلفن‌ها بسیار قدرتمند هستند، هرچند مشخصات دقیق آن متفاوت است. گوشی Samsung Galaxy S21 Ultra با چیپست Snapdragon 888 (در ایالات متحده) یا Exynos 2100 (در مناطق دیگر) دارد، در حالی که iPhone 12 Pro Max دارای A14 Bionic است.

هر سه این موارد در بالای دامنه یکدیگر هستند. نکته‌ای که Galaxy S21 Ultra بیشتر از آن بهره می‎برد RAM است که با ۱۲ گیگابایت در مدل های ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی است، در حالی که مدل ۵۱۲ گیگابایتی دارای ۱۶ گیگابایت RAM است. از طرف دیگر iPhone 12 Pro Max هر کدام از مدل‌های خریداری شده (۱۲۸ گیگابایت ، ۲۵۶ گیگابایت یا ۵۱۲ گیگابایت) فقط ۶ گیگابایت رم دارد. همانطور که گفته شد، آیفون ۱۲ پرو مکس تلفن بسیار سریعی است.

یکی از ویژگی‌های هر دو این تلفن‌ها فناوری 5G است، بنابراین شما آماده استفاده از نسل جدید اتصال تلفن همراه خواهید بود. اگرچه گوشی Samsung Galaxy S21 Ultra دارای اسکنر اثر انگشت است، اما iPhone 12 Pro Max در عوض Face ID را در اختیار شما قرار می‌دهد.

گوشی Samsung Galaxy S21 Ultra همچنین از قلم S Pen سامسونگ پشتیبانی می‌کند (اگرچه این محصول جداگانه به فروش می‌رسد)، در حالی که iPhone 12 Pro Max از لوازم جانبی MagSafe پشتیبانی می‌کند که می‌توانید به صورت مغناطیسی به پشت تلفن وصل کنید. البته آن‌ها همچنین دارای سیستم عامل‌های بسیار متفاوتی هستند. گوشی سامسونگ Galaxy S21 Ultra دارای سیستم عامل Android 11 است در حالی که iPhone 12 Pro Max با iOS 14 کار می‌کند.

مقایسه قیمت و در دسترس بودن دو گوشی Samsung Galaxy S21 Ultra و  iPhone 12 Pro Max

قیمت Samsung Galaxy S21 Ultra میزان ۱۱۹۹ دلار است که برای آن مدل ۱۲۸ گیگابایتی بیشتر نیز خواهد بود. مقایسه مستقیم با آیفون ۱۲ پرو مکس آسان است، زیرا این گوشی با ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره سازی نیز شروع می‌شود که قیمت آن ۱۰۹۹ دلار است. در ایالات متحده و انگلیس iPhone 12 Pro Max کمی ارزان تر است. در مورد در دسترس بودن، آیفون ۱۲ پرو مکس هم اکنون در دسترس است، در حالی که سامسونگ گلکسی اس ۲۱ اولترا را می‌توان از ۲۹ ژانویه پیش خرید کنید.

مقایسه گوشی های سامسونگ هواوی و شیامی

سامسونگ گلکسی ای 9

Samsung Galaxy A9

هواووی

Huawei

شیامی

Xiaomi

سامسونگ، شیائومی یا هواوی همه ما قبل از خرید گوشی قطعاً این سوال را از خود پرسیده‌ایم که از بین این همه مدل با قابلیت‌ها و خصوصیات متنوع و یا حتی قیمت‌های متفاوت گوشی خوب چی بخرم و یا بهترین برند گوشی کدام برندست. در این مقاله به شما خواهیم گفت که آیا می‌توان صرفاً از نظر برند تشخیص داد که مدلی برای ما مناسب است یا خیر؟

اگر قصد خرید گوشی سامسونگ را دارید بهتر است بدانید که این برند اسم سری‌های خود را به ترتیب از پرچم‌دار تا پایین رده نامگذاری کرده و حرف اول برند خود را برای پرچمدارانش در نظر گرفته است و از نظر قیمت گوشی سامسونگ هم این چند سری متفاوت‌هایی دارند. در واقع گوشی موبایل سامسونگ برای اینکه طیف وسیعی از کاربران هدف را پوشش دهد سری‌های مختلفی را با قیمت‌های مختلف، همچنین قابلیت‌های متفاوت ارائه داده است.

نقاط قوت گوشی های موبایل سامسونگ

۱- از نقاط مثبت پایین‌رده‌های سری A دوربین آنهاست که احتمالاً بیشتر از سطح توقع شما از یک گوشی اقتصادی هستند و دوربین نقطه قوت سامسونگ به نسبت گوشی‌های پایین‌رده هوآوی است. این وجه تمایز در بخش گوشی‌های میان‌رده این دو شرکت نیز دیده می‌شود. گرچه معمولاً شیائومی از دوربین‌های میان‌رده بهتری به نسبت دو شرکت دیگر استفاده می‌کند.

۲- مورد دوم نیز صفحه نمایش آمولد و یا سوپر آمولد است که معمولاً در همه مدل‌های این برند به خدمت گرفته شده و از کیفیت و جذابیت رنگ بالایی برخوردارند. این ویژگی برای یک گوشی ارزان قیمت، مزیتی بسیار مهم به شمار می‌رود.

۳- پردازنده گرافیکی بکاررفته در برخی گوشی‌های سامسونگ جهت اجرای گیم با حداکثر جزئیات مناسب است که معمولاً به نسبت گوشی‌های پایین‌رده هوآوی و شیائومی از عملکرد قابل‌قبولی‌تری برخوردارند. چرا که این دو برند معمولاً بر روی مشخصات عمومی‌تر در گوشی‌های پایین‌رده خود تمرکز دارند اما در مورد اجرای روان و با جزئیات در گیم، میان‌رده‌های این دو برند از گرافیک مناسب برخوردارند.

۴-تنوع لوازم جانبی و مصرفی

۵-فروش در کمترین زمان و حداقل افت قیمت

نقاط ضعف گوشی موبایل سامسونگ

۱-طراحی ضعیف:

سامسونگ متاسفانه در تولید پایین‌رده‌ها و حتی میان‌رده‌ها از طراحی معمولی، بدنه پلاستیک و رنگبندی غیر جذاب استفاده می‌کند و همین امر باعث عدم علاقمندی عمومی به تنوع رنگی سامسونگ شده است. اگرچه بنظر می‌رسد گوشی‌های A51 و A71 بسیار سبک وزن و با زبان طراحی جذاب‌تری معرفی شده‌اند اما نوع متریال بکار رفته در آنها نیز ضعیف به نظر می‌رسد.

۲-ضعف‌های سخت‌افزاری مهم:

سامسونگ معمولاً بسیار برند محور رفتار کرده و در رنج قیمت خرید شما پایین‌ترین آپشن‌های سخت افزاری از لحاظ حافظه داخلی، رم و تراکم پیکسل صفحه نمایش و… را ارائه می‌دهد که از این بابت گوشی‌های هوآوی و خصوصاً شیائومی اقتصادی ترند.

۳-قیمت بالای قطعات

سامسونگ بالاترین قیمت قطعات خصوصاً صفحه نمایش را در بین دیگر برندها دارد به طوری که برای تعویض صفحه نمایش یک گوشی استوک، شما حدود ۵۰ درصد ارزش قیمتی گوشی نو را پرداخت خواهید کرد.

هواووی

اگر قصد خرید گوشی هواوی را دارید بهتر است بدانید که این برند هم پایین‌رده‌ها و میان‌رده‌های خود را در دو خط تولید نوا و سری Y تولید می‌کند که در ادامه به نقاط قوت و ضعف آنها خواهیم پرداخت. به طور کلی از جمله ویژگی‌های این برند تنوع مدل‌های آن است از طرفی هم گوشی های خوب و ارزان این برند به نسبت قیمتی که دارند ارزش خرید بالایی دارند و این شرکت سعی کرده تا بهترین قیمت در قبال بهترین امکانات را به کاربرانش هدیه دهد.

نقاط قوت گوشی های هواووی

۱-طراحی مدرن و ظریف

هوآوی بعداز رونمایی آیفون ایکس، اولین شرکت چینی بود که طراحی تمام صفحه آیفون ایکس را برروی nova3e مهندسی معکوس کرد و البته با استقبال بینظیری نیز در ایران مواجه شد و معمولاً مدل‌های ظریف و با طراحی بروز را ارائه می‌دهد.

۲-آپشن های سخت‌افزاری قابل قبول مانند رم و حافظه داخلی به نسبت برچسب قیمتی

۳-سازگاری سریع کاربر با رابط کاربری ساده و زیبا

۴-سرعت قابل قبول خصوصاً در پایین رده‌ها

۵-تنوع بالای مدل‌های پایین‌رده به نسبت سامسونگ و شیائومی

۶- فراوانی و قیمت اقتصادی قطعات مصرفی

نقاط ضعف گوشی های هواووی

۱-دوربین‌های معمولی

متاسفانه بزرگترین ضعف گوشی‌های پایین‌رده این برند دوربین نه چندان قابل‌توجه خصوصاً برای عکاسی در شب است که این ضعف معمولاً در میان‌رده‌های این شرکت نیز دیده می‌شود و اگر دوربین برای شما مهم است گوشی‌های سامسونگ و حتی ترجیحاً شیائومی گزینه‌های بهتری را در اختیار شما قرار می‌دهند.

۲-عدم تفاوت منطقی و یا شباهت بالا در بین پایین‌رده و میان‌رده های سری Y و آنر

۳-ضعف در نگهداری شارژ و تخلیه سریع باتری که اغلب در پایین‌رده و حتی میان‌رده‌های هوآوی دیده می‌شود.

۴- عدم پشتیبانی از خدمات گوگل بعد از تحریم امریکا؛ البته در نظر داشته باشید هوآوی با ارائه سرویس HMS سعی کرده است که این مشکلات را تا جای ممکن برطرف سازد.

اما با وجود همه موارد گفته شده پیرامون این برند اخیراً شاهد مدل‌هایی از آن بوده‌ایم که ارزش خرید بالایی داشته‌اند. از جمله این مدل‌ها می‌توان به گوشی nova 5t اشاره کرد با وجود اینکه سال ۲۰۱۹ عرضه شده هنوز هم به نسبت امکاناتی که دارد از جمله گوشی های خوب و ارزان محسوب می‌شود که ارزش خرید بالایی دارد.

شیائومی

شرکت شیائومی نیز گوشی‌های خود را تحت ۵ زیربرند متفاوت Redmi ،Mi ،Redmi Note، Redmi K و Poco تولید می‌کند، خط تولید Redmi Note عموماً بر تولید میان‌رده‌ها تمرکز داشته و شیائومی ردمی نوت ۹ پرو را می‌توان جدیدترین محصول این خط تولید در نظر گرفت. Redmi جدیدترین و تنها پایین‌رده‌های این شرکت هستند که در مجموع با دو حرف a  و c راهی بازار می‌شود؛ اما در مورد میان‌رده به جرأت می‌توان گفت که شیائومی در تنوع و کیفیت بالای مدل‌ها، بهترین است و آمار فروش جهانی بسیار بالا، این موضوع را ثابت می‌کند.

نقاط قوت گوشی های شیائومی

۱-پیشتاز در کیفیت و ظرافت مناسب بدنه در اغلب سری‌ها

۲-دوام و ماندگاری باتری عالی و فوق العاده

۳-استفاده از پردازنده‌های قدرتمند کوالکام در میان‌رده و حتی پایین‌رده‌ها که بهترین امتیازات بنچمارک را برای مدل‌های این شرکت به ارمغان آورده است.

۴-ارائه بالاترین آپشن‌های سخت‌افزاری ممکن از لحاظ حافظه داخلی، رم و تراکم پیکسل نمایشگر به نسبت قیمت

۵-کیفیت عالی لنزهای بکار رفته در دوربین، به ویژه برای عکاسی در نور کم و شب که می‌توان آن را جزو بزرگترین نقطه قوت‌های مدل‌های مختلف xiaomi به حساب آورد.

۶-قیمت بسیار مناسب و اقتصادی.

۷-امکانات نرم افزاری اختصاصی ارائه شده در قسمت تنظیمات گوشی.

۸- بالا بودن عمر گوشی های شیائومی

نقاط ضعف گوشی های شیائومی

۱- تنوع کم پایین رده‌ها

۲- کمبود قطعات سخت‌افزاری مهم در بازار ایران

۳-ضعف‌های نرم افزاری که اغلب هم بر روی نسخه‌های پک چین دیده می‌شود.

۴-وزن بالای گوشی‌های این شرکت به نسبت مدل‌های سامسونگ

نکات مهم هنگام خرید گوشی موبایل سامسونگ

خرید موبایل

buying mobile

گوشی‌های هوشمند این‌ روزها، پرکاربردترین وسیله در زندگی رومزه‌ی هر شخصی محسوب می‌شوند. این مقاله، تمام دانش مورد نیاز را برای خرید یک گوشی هوشمند جدید را دراختیار خریداران قرار می‌دهد.

با در نظر گرفتن موارد زیر انتخاب راحت تری خواهید داشت

قیمت:

برخی معتقداند که می‌بایست بسته به انتظاری که از گوشی دارید قیمت مورد نظر خود را مشخص کنید؛ اما ما معتقدیم که خصوصاً زمانی که قصد خرید گوشی میان‌رده را دارید، می‌بایست قبل از خرید بر اساس اولویت خود محدوده قیمت مورد نظر خود را مشخص کنید.با این کار شما آپشن‌های گیج کننده سر راه خود را محدود کرده، ازاین‌رو فرآیند انتخاب راحت‌تر است.

دوربین:

برای خرید و انتخاب بهترین گوشی میان‌رده یا پرچمدار علاوه بر اندازه مگاپیکسل می‌بایست به موارد دیگری مثل اندازه دیافراگم، تعداد لنزها، نوع سنسور مورد استفاده (برای مثال اگر گوشی‌های موبایل با لنز ۴۸ و ۶۴ مگاپیکسلی را در نظر بگیرید گوشی‌هایی که لنزهای ۴۸ و ۶۴ مگاپیکسلی سونی را به خدمت گرفته‌اند عمکلرد بهتری نسبت لنزهای سامسونگ دارند) و … را در نظر بگیرد.

بنابراین اگر آزادی عمل دوربین موبایل برای شما حرف اول را می‌زند بیشتر به سراغ گوشی‌هایی بروید که اولاً لنزهای بهتری داشته ثانیاً باتری بزرگتری دارند.

سخت افزار:

بارها این جمله را شنیده‌ایم که چرا یک گوشی از برند خاصی هنگ می‌کند؟ و یا کاربرانی که دائم از سرعت پایین گوشی خود و یا هنگ کردن آن شکایت دارند. این نکته را دقیقاً قبل از خرید و برای انتخاب بهترین میان رده و پرچمدار در نظر بگیرید که چه انتظاری از یک گوشی دارید؟

باتری:

در مورد باتری نیز علاوه بر اینکه ظرفیت و نوع باتری در اولویت قرار دارد، نسخه فست شارژ آن را نیز می‌بایست در خرید گوشی میان‌رده در نظر داشت. از آنجایی که باتری بر عملکردهای متعددی تاثیرگذار است؛  بهتر است در هنگام خرید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید.

نمایشگر:

اگر شما هم مثل اکثر افراد در طول روز ساعت‌ها به نمایشگر گوشی خود خیره می‌شوید، در زمان خرید گوشی می‌بایست اطمینان حاصل کنید که روشنایی آن به اندازه کافی بوده و در محیط‌های بیرونی با مشکلی مواجه نشوید.

تراکم پیکسل، نوع پنل استفاده شده، کیفیت تصویر و … همه و همه از جمله عواملی هستند که می‌بایست در هنگام انتخاب گزینه بهتر مدنظر قرار داد.

پر فروش ترین مدل های گوشی سامسونگ

کره ای ها بعد از راه‌اندازی خط تولید گوشی های سامسونگ سری A توانستند به خوبی خود را در بازار گوشی های میان رده مطرح سازد؛ اما عنوان پرفروش ترین مدل های گوشی سامسونگ سری A در ۲۰۲۰ متعلق یه کدام یک از این مدل‌هاست و آیا هیچ یک از این مدل ها در لیست ۱۰ مدل برتر پر فروش ترین گوشی های ۲۰۲۰ جای می‌گیرند؟ در ادامه به این موضوع اشاره خواهیم کرد.

آمار و ارقام منتشر شده از سوی موسسه تحقیقاتی Canalys نشان می‌دهد که در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۰ گلکسی ای ۲۱ اس جزء پرفروش‌ترین‌های اندرویدی بوده است و در لیست پرفروش‌ ترین گوشی های ۲۰۲۰ هم جای گرفته است.

گلکسی A21s و ۴ مدل دیگر از گوشی موبایل سامسونگ در لیست ۱۰ مدل برتر پر فروش ترین گوشی ۲۰۲۰ قرار  گرفته‌اند. از طرفی دیگر هم این سازنده بزرگ و مطرح کره‌ای با ثبت رشد سالانه ۲٪ نسبت به سال گذشته جایگاه شماره ۱ خود را در بازار گوشی های موبایل باز پس گرفته است. این شرکت در زمانی موفق شد این کار را انجام دهد   که میزان فروش جهانی گوشی های موبایل در مدت مشابه ۱٪ کاهش یافته است. به طور کلی، Galaxy A21s در میان گوشی های موبایل عرضه شده در سه ماهه گذشته در جایگاه سوم قرار دارد.

گلکسی ای ۲۱ اس و چهار دیگر مدل گوشی موبایل سامسونگ در لیست پرفروش ‌ترین گوشی ‌های ۲۰۲۰ جای گرفته‌اند.

با اندکی فروش کمتر، گلکسی A11 مدل ارزان قیمت دیگری از گوشی موبایل سامسونگ سری A جایگاه چهارم این لیست را به خود اختصاص داده است. اما گلکسی ای ۵۱ که جزء پر فروش ‌ترین گوشی اندرویدی ۲۰۲۰ در سه ماه اول و در سه ماهه سوم بوده اکنون به رتبه پنجم لیست پر فروش ترین های ۲۰۲۰ رسیده است. جالب اینجاست که گلکسی A51 همچنین از بین ۵ مدل از پر فروش‌ ترین گوشی موبایل سامسونگ۲۰۲۰، قیمت بالاتری هم دارد.

گوشی Android Go Edition سامسونگ یا گلکسی A01 در مرتبه دهم لیست ۱۰مدل برتر پر فروش ترین گوشی های ۲۰۲۰ قرار می‌گیرد که در واقع با رابط کاربری نسخه Android 10 Go اجرا می‌شود

لیست قیمت موبایل سامسونگ

با توجه به توضیحات بالا که با هدف شناخت هرچه بهتر سری موبایل های سامسونگ برای شما کاربران گرامی گرداوری شده میتوانید انتخاب بهتر و راحت تری داشته باشید

با ورود به این بحش تمام موجودی گوشی موبایل های سبزسنتر را به همراه مشخصات فنی و گارانتی به صورت یک لیست منسجم مشاهده می کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.