راهنمای خرید, اخبار موبایل

راهنمای خرید گوشی موبایل مناسب

به جرات می توان گفت گوشی موبایل پرکاربردترین وسیله هوشمندی است که در زندگی امروزه ما حضور چشم گیری دارد

یک گوشی موبایل خوب علاوه بر قابلیت های ارتباطی به راحتی جایگیزینی مناسب برای دوربین شماست ، یک گوشی موبایل خوب ، یک وسیله بی نظیر برای سازماندهی کارهای روزانه و انجام سفارشات آنلاین و یافتن بهترین مسیر برای دوری از ترافیک روزانه محسوب می شود .بنابرین توجه به مشخصات و ویژگی های فنی گوشی موبایلی که قصد خرید آن را دارید تا حد زیادی به قابلیت هایی که از تلفن همراهتان انتظار دارید بر می گردد

بازار داغ گوشی موبایل همچنان گزینه های متنوعی را برای شما به ارمغان می آورد. شناخت قابلیت ها و ویژگی های هر گوشی جدا از برند و ویژگی های سخت افزاری گوشی موبایل می تواند تا حد زیادی در انتخاب گوشی مناسب شما تاثیرگذار باشد

phones hands

تعیین هدف برای خرید گوشی موبایل 

به عنوان اولین قدم در انتخاب و خرید گوشی موبایل مناسب باید هدف خود را از خرید گوشی جدید مشخص کنید یا به عبارت بهتر مشخص کنید از گوشی خود چه انتظاری دارید ؟ پاسخ به این سوال تاحد زیاد مسیر درست را در خرید گوشی جدید به شما نشان خواهد داد .به طور مثال اگر علاقه زیادی به عکاسی با گوشی دارید توجه به رزولوشن و کیفیت عکاسی و فیلم برداری ، اندازه حسگر ، لرزشگیر اپتیکال و…  همچنین قابلیت های دوربین سلفی در کنار سایر  قابلیت هایی که دوربین گوشی در اختیار شما قرار می دهد از اولویت بالاتری نسبت به سایر موارد در انتخاب شما برخوردار خواهد بود

علاقمندان به موسیقی ، بازی و افرادی که به دنبال آخرین برنامه های کاربردی یا Application  ها هستند نیز باید با توجه به هدف خود ویژگی های سخت افزاری مثل کیفیت  و اندازه صفحه نمایش ، قدرت باتری ، پردازنده و کارت گرافیک را در نظر داشته باشند  . توجه به این موارد و اولویت بندی براساس کاربرد مهمترین نکته ای است که  در خرید گوشی مناسب و تعیین بودجه مورد نیاز برای خرید تاثیر گذار خواهد بود

بهترین کار برای روشن تر شدن هدف خرید و تعیین اولویت ها و انتظارات شما از گوشی جدیدتان این است که یک برگ کاغذ بردارید و مشخصه‌هایی را روی آن بنویسید که برای شما اهمیت بسیار زیادی دارند. به‌طور مثال دوربین عالی، باتری بزرگ، شارژ بی‌سیم، حافظه‌ی قابل افزایش و نمایشگر کم‌حاشیه. با مشخص کردن اولویت‌ها، انتخاب‌ها محدودتر و کار شما راحت‌تر می‌شود.

2828e88b5a3a3fc22ea88b2fd5fa6aef

 

توجه به ویژگی های سخت افزاری و مشخصات ظاهری برای خرید گوشی موبایل 

چیپست، هسته ها و سرعت پردازنده، پردازنده گرافیکی، میزان و نوع حافظه رم، نوع حافظه ذخیره سازی، اسلات کارت حافظه موارد مهمی است که حتما باید در خرید گوشی موبایل  مورد توجه قرار گیرد

قیمت خرید و لیست قیمت انواع گوشی موبایل 

پردازنده قلب تپنده گوشی موبایل  شماست 

توجه به قابلیت های پردازنده نظیر هسته ، سرعت پردازش و چند بیت بودن سی پی یو شناخت بهتری از پردازنده را برای انتخاب گوشی مناسب برای شما به ارمغان می آورد . به علاوه توجه به نام شرکت سازنده و سری های ذکر شده می تواند به انتخابی بهتر و دقیق تر منجر شود

۱ – تعداد هسته ها

هرچه تعداد هسته ها بیشتر باشد تعداد کارهایی که در یک واحد زمان می تواند انجام دهد بیشتر است. به طور مثال یک cpu چند هسته ایی به راحتی می تواند چند برنامه را به طور موازی اجرا کند ولی در تک هسته با هنگی روبه رو می شود و این اشتباه رایج وجود دارد که کاربران فکر می کنند با اضافه شدن تعداد هسته سرعت پردازش بالا می رود که چنین نیست.

 

۲ – سرعت پردازش

هرچه سرعت عدد بالاتری باشد سرعت پردازش بالاتر رفته با سرعت بالاتری برنامه ها را پردازش می کند. به زبان ساده اگر در یک cpu تک هسته با سرعت ۱گیگاهرتز یک برنامه را در زمان ۴ ثانیه اجرا کند در cpu دیگر تک هسته با سرعت ۲گیگاهرتز همان برنامه را در زمان ۲ ثانیه پردازش و اجرا میکند.

cpu sabzcenter 01

۳ – چند بیت بودن cpu

یکی از پارامتر های دیگر در رابطه با cpu 32 بیت و ۶۴ بیت برای ان می باشد.۶۴ بیت نسبت به ۳۲ بیت برتری دارد و دلیل ان سرعت بیشتر نیست بلکه ۶۴ بیت می تواند تعداد بیشتری از عملکرد ها را به انجام برساند که این امر بسیار حایز اهمیت است.

در انتخاب پردازنده مناسب علاوه توجه به مشخصات فنی نظیر تعداد هسته ، توجه به شرکت سازنده پردازنده نیز می تواند راهگشای شما در انتخاب بهتر باشد . از مهمترین سازندگان پردازنده موبایل می توان به موارد زیر اشاره کرد

پردازنده موبایل اپل  APPLE

اپل، تراشه‌هایی را برای محصولات سری آی‌پد و آی‌فون خود تولید می‌کند. از آن‌جا که طراحی اکوسیستم دستگاه‌ها برعهده‌ خود اپل خواهد بود، این شرکت بهینه‌سازی‌هایی را در هر دو بخش جهت حداکثر بهره‌وری صورت داده است.

پردازنده موبایل Snapdragon

محدوده‌ پردازنده‌های اسنپ‌دراگون کوالکام، شامل ۴ بازه مجزا است. سری ۲۰۰، برای محصولات ارزان‌قیمت؛ سری ۴۰۰ برای طیف وسیعی از گوشی‌های هوشمند اندرویدی؛ سری ۶۰۰ نظیر پردازنده استفاده‌شده در Moto G، برای محصولات میان‌رده؛ سری ۸۰۰ برای گوشی‌های پرچم‌دار. پردازنده پرچم‌دار اسنپدراگون ۸۱۰ توسط ۸ واحد پردازشی مجزای ۶۴ بیتی قدرت می‌گیرد.در پردازنده‌های اسنپ‌دراگون کوالکام، از تراشه‌های گرافیکی آدرنو استفاده می‌شود.
چیپ ۸۱۰ به اپلیکیشن داخلی Shazam جهت تشخیص موسیقی مجهز شده است.

پردازنده موبایل Exynos

پردازنده اگزینوس توسط سامسونگ تولید شده و بر روی بخشی از محصولات این کمپانی استفاده می‌شود. برای مثال، سامسونگ در گلکسی S6 به‌جای استفاده از تراشه‌های اسنپدراگون کوالکام، از پردازنده اگزینوس ۷۴۲۰ بهره برده است.

Kirin

سازنده تراشه‌های قدرتمند Kirin هواوی، کمپانی HiSilicon است که این شرکت در اختیار هواوی قرار دارد. این کمپانی، مجوزهای لازم را از هولدینگ ARM برای ARM Cortex-A9 MPCore ،ARM Cortex-M3 ،ARM Cortex-A7 MPCore ،ARM Cortex-A15 MPCore ،ARM Cortex-A53 ،ARM Cortex-A57 و همچنین Mali-T628 MP4 خریداری کرده است. به‌علاوه HiSilicon مجوزهای لازم را برای هسته گرافیکی GC4000 کمپانی Vivante دریافت کرده است. به‌طور کلی، عملکرد تراشه‌های Kirin برروی محصولات ارزان‌قیمت و میان‌رده هواوی، ستودنی است؛ برای مثال رقم امتیاز نهاییHonor 4C هواوی در بنچمارک AnTuTu به امتیاز نهایی بنچمارک G3 ال‌جی بسیار نزدیک گزارش شده است.

mobile ram

میزان رم  و ارتباط آن با عمکرد گوشی موبایل شما 

میزان رم می تواند تاثیر مستقیمی در سرعت و عملکرد گوشی شما داشته باشد! این اصطلاح، یک قانون سرانگشتی است که تولیدکنندگان گوشی های هوشمند از آن پیروی می کنند. البته اگر نگاهی به بازار بیندازیم، با وجود پردازنده های ۶۴ بیتی در گوشی ها، مقدار ۴ و یا بیشتر رم الزامی به نظر می رسد.  .گوشی های هوشمند اندرویدی در حال حاضر حتی بیشتر از کامپیوتر های شخصی شما به مقدار بالای RAM نیاز دارند و این در حالی است که آخرین نسل از گوشی های آیفون، می توانند سنگین ترین و عجیب ترین پردازش ها را تنها با وجود یک رم ۲ گیگابایتی به نحو احسن انجام دهند!

پردازنده گرافیکی  چه تاثیری در عملکرد گوشی موبایل شما خواهد داشت ؟

GPU بخاطر اینکه به سیستم روی یک چیپ گره خورده، معمولااهمیت کمتری در لیست مشخصات فنی خواهد داشت. بنابراین اگر یک سازنده از سیستم روی یک چیپ اسنپدراگون ۸۰۵ بهره ببرد، خود به خود واحد پردازش گرافیکی Adreno 420 را نیز بعنوان بخشی از مجموعه ارائه خواهد داد.

از آنجا که واحد پردازش گرافیکی تاثیر مستقیم بر تجربه‌ی بصری مصرف‌کننده خواهد داشت، اثر آن بر سرعت درک شده توسط کاربر از دستگاه چشمگیر خواهد بود. انیمیشن‌ها و دیگر پویانمایی‌های به کار رفته در رابط کاربری در صورتی که به شکل مناسبی پردازش نشوند، سریع‌ترین پردازشگر نیز در نظر کاربر کند جلوه خواهد کرد.

در هر حال پر واضح است که دستگاه‌های پایین‌رده، میان‌رده و بالا رده همگی با واحدهای پردازشی گرافیکی همراه خواهند بود که با مشخصات فنی و سطح عملکرد اصلی آن‌ها سازگاری داشته باشد.

مشخصات ظاهری و کیفیت ساخت بسیار حائز اهمیت است 

اهمیت ابعاد گوشی موبایل و جنس بدنه برای خرید گوشی بر کسی پوشیده نیست .توجه به ابعاد و ضخامت گوشی در کنار فناوری های به کار گرفته شده در صفحه نمایش نظیر IPSو  Super AMOLED  و شناخت ویژگی های هر کدام می تواند دید وسیع تری را برای شما ایجاد کند  به طور مثال در اینجا به بررسی تفاوت این  دو تکنولوژی معروف می پردازیم

AMOLED یا Active Matrix Organic Light-Emitting Diode تکنولوژی جدیدتری است. مهم‌ترین تفاوت AMOLED نسبت به IPS LCD این است که در این تکنولوژی جدید دیگر خبری از نور پس‌زمینه نیست و ازآنجاکه خود پیکسل‌ها نور تولید می‌کنند امکان روشن و خاموش کردن پیکسل‌ها به‌صورت مجزا از هم وجود دارد. این موضوع دو برتری بالقوه به صفحات نمایش AMOLED می‌دهد. ازآنجاکه در یک صفحه‌نمایش AMOLED امکان خاموش کردن کامل پیکسل‌ها وجود دارد در نتیجه بخش‌های سیاه تصویر از عمق بسیار بالایی برخودار هستند و نسبت کنتراست تصویر به‌شدت بالاتر است. همین قابلیت خاموش کردن کامل پیکسل‌های مجزا می‌تواند از لحاظ نظری به کاهش مصرف باتری هم کمک کند. هر چند این مورد مستقیما با نحوه‌ی استفاده از صفحه‌نمایش ارتباط دارد؛ در واقع در زمان‌هایی که تمام پیکسل‌های صفحه‌نمایش روشن باشد عکس این موضوع صادق است و صفحه نمایش AMOLED در این حالت انرژی به‌مراتب بیشتری از صفحه نمایش IPS LCD مصرف خواهد کرد.

قیمت خرید و لیست قیمت انواع گوشی موبایل

mobile storage sabz 01

به چه مقدار حافظه برای ذخیره اطلاعات خود احتیاج دارید ؟

امروزه نیازهای کاربران تغییر کرده است. بله، شما قادر به استریم موسیقی و ویدیو هستید و نیازی ندارید همه چیز را روی حافظه داخلی گوشی موبایل خود ذخیره کنید. با این حال، تلفن هوشمند یک وسیله کاملا شخصی است که حداقل برای دو سال یا بیشتر از آن استفاده خواهید کرد.

مانند حافظه‌ی رم، حافظه‌ی داخلی نیز از مهم‌ترین اجزای هر گوشی‌ هوشمند محسوب می‌شود. بدون فضایی برای ذخیره‌سازی اطلاعات، سیستم‌عامل و برنامه‌ها دستگاه به هیچ دردی نمی‌خورد. اگرچه بعضی از تلفن‌های پایین‌رده از ظرفیت‌های پایینی برای ذخیره‌سازی برخوردار هستند با این حال فضای کافی برای اجرای سیستم‌عامل پیش‌بینی شده است.

افزایش کیفیت تصاویر و حجم آنها، بالا رفتن وضوح ویدیوها یا اپلیکیشن ها و بازی‌های سنگین، از مواردی هستند که نیاز به حافظه بیشتر را در ما ایجاد می‌کنند. البته این موضوع را هم در نظر بگیرید که با افزایش ظرفیت، هزینه نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

قیمت خرید و لیست قیمت انواع گوشی موبایل

mobile storage sabz battery 01

شاردهی و طول عمر باتری گوشی موبایل 

باتری و میزان نگهداری شارژ آن برای کاربران گوشی های هوشمند بسیار مهم است چرا که وظیفه اصلی تامین نیروی سخت افزار های گوشی شما را بر عهده دارد
خوشبختانه شارژدهی باتری گوشی‌های هوشمند روز به روز بهبود پیدا می‌کند. در گذشته طول عمر باتری محصولات پرچم‌دار، در حدود یک روز بود؛ اما امروزه شاهد عرضه‌ی گوشی‌هایی هستیم که به‌لطف باتری حجیم خود و بهینه‌سازی‌های نرم‌افزاری، تا دو روز نیز می‌توانند کاربر را همراهی کنند. امروزه ظرفیت باتری گوشی‌های هوشمند نسبت به گذشته، افزایش قابل توجهی داشته است؛ صفحه نمایش بزگ‌ تر، باتری پرقدرت‌ تر نیاز دارد. پس اگر موبایلی انتخاب کرده‌اید که صفحه نمایش آن ۴.۵ اینچ است، باید باتری آن بیش از ۲۰۰۰ میلی آمپر باشد.اگرچه ظرفیت باتری، می‌تواند نقش معیاری اولیه در ارزیابی عملکرد باتری گوشی‌ را ایفا کند؛ اما سایر پارامترها نظیر ابعاد و رزولوشن نمایشگر، توان پردازشی، سخت‌افزار بهینه و بهینه‌سازی‌های نرم‌افزاری نیز بر شارژدهی گوشی‌‌های هوشمند تأثیرگذار هستند.
iphone vs android rgb 1600a

کدام سیستم عامل را برای گوشی موبایل خود ترجیح می دهید ؟

سیستم عامل اندروید و اپل با سیستم عامل آی او اس هردو بخش عمده ای از آمار را به خود اختصاص داده اند . اما اگر پیگیر اخبار این دنیای گسترده بوده باشید ، حتما میدانید که طرفداران این دو کمپانی همواره در حال رقابت و نشان دادن برتری سیستم عامل محبوبشان در برابر دیگری هستند .

به نظر می‌رسد جنگ بین اندروید و آی او اس تمامی نداشته باشد. در بسیاری از افراد، ارزش‌های شخصیتی، میزان تحقیقات به عمل آمده، میزان درآمد و حتی نحوه‌ زندگی باعث می‌شود گوشی هوشمندی را با یکی از دو سیستم عامل اندروید یا آی او اس انتخاب کنند. اما در سایر کاربران، این انتخاب یک امر کاملا سلیقه‌ای و شخصی است.

گوشی موبایل اندروید  Android

اندروید در اسمارت فون‌های متفاوتی از برندهای گوناگون با قیمت‌های کاملا متغیر وجود دارد.این سیستم عامل هم اکنون پرطرفدارترین و پرکاربرترین سیستم عامل موبایلی دنیا است. این سیستم عامل توسط شرکت گوگل توسعه داده شده و مبتنی بر هسته لینوکس (Linux) طراحی شده است. اندروید یک سیستم عامل متن باز یا “Open Source” است، بنابراین هر فردی با دانش مناسب قادر به اعمال تغییرات متفاوت در این سیستم عامل خواهد بود. اندروید محبوبیت فوق‌العاده‌ای در بین کاربران دارد و از نظر بسیاری افراد این سیستم عامل هم اکنون بهترین سیستم عامل موبایلی دنیا محسوب می‌شود

گوشی موبایل آی او اس  IOS

شاید جالب باشد که بدانید واژه iOS مخفف عبارت “iPhone Operation System” به معنای “سیستم عامل آیفون” است. اپل این سیستم عامل را ابتدا برای آیفون و آیپاد تاچ طراحی کرده بود و به تدریج در محصولات دیگری نظیر آیپد هم از آن استفاده شد. برخلاف طرفداران گوگل و سیستم عامل اندروید، طرفداران اپل عقیده دارند که سیستم عامل iOS از اندروید بهتر است

امنیت گوشی یکی از موضوعاتی است که عموما از جانب شرکت‌های سازنده نادیده گرفته می‌شود. اندروید از لحاظ امنیتی سابقه‌ی چندان خوبی ندارد و حفره‌ها و ایرادهای امنیتی کشف شده در این سیستم عامل یک فهرست بلندبالا را تشکیل می‌دهند. iOS در این زمینه شهرت بهتری دارد ولی این سیستم عامل هم از لحاظ امنیتی بی‌نقص نیست. با این وجود، iOS به دلیل دریافت به‌روزرسانی‌های متعدد، حفره‌ها و ایرادهای امنیتی را به‌سرعت اصلاح می‌کند.

Mobile sabz 01

محبوب‌ترین برندهای گوشی موبایل

گوشی های هوشمند را می توان دوست داشتنی ترین و محبوب ترین و پرکاربردترین گجت های این روز ها دانست  شرکت های مختلف از اپل به عنوان یک برند لاکچری گرفته تا سامسونگ ، هواوی ، شیاومی و… همه در تلاش اند تا بهترین محصولات خود را برای جذب مشتریان بیشتر به بازار عرضه کنند .هرساله آماری از میزان استفاده ی محصولات برند های مختلف فعال در عرصه ی تولید گوشی های هوشمند منتشر می شود که نشان می دهد کاربران در کل به چه میزان از برند های مختلف استقبال می کنند
در اینجا به طور مختصر به بررسی برند های معروف در دنیای گوشی موبایل می پردازیم

خرید گوشی موبایل اپل  ( Apple )

همان طور که همه میدانید  گوشی موبایل آیفون  اپل Apple IPhone از پرطرفدارترین و پرفروش‌ترین گوشی‌های هوشمند کنونی موجود در بازار هستند.کیفیت بالای محصولات اپل و طراحی فوق العاده آن در کنار هماهنگی سخت افزاری و نرم افزاری لازم  نشانه قدرت فوق العاده اپل در گوشی های موبایلی است که به بازار عرضه می کند

خرید گوشی موبایل سامسونگ ( Samsung )

برند قدیمی و شناخته شده کره ای که امروزه بخش عظیمی از بازار فروش گوشی موبایل را به خود اختصاص داده است .وجود تنوع بسیار در محصولات سامسونگ در کنار امکانات مناسب  و قیمتی عادلانه دلیل اصلی انتخاب سامسونگ به عنوان برندی محبوب در تلفن همراه است .

گوشی موبایل هوآوی ( Huawei )

موفقیت هواوی برای کسب عنوان یکی از برترین برندهای گوشی هوشمند به خضوص دز بازار ایران بسیار مورد توجه است .کیفیت مناسب در کنار طراحی زیبا و وجود دوربین های حرفه ای قابل قبول در این گوشی ها و قیمت به نسبت مناسب تر هوآوی را به یکی برترین های بازار تلفن همراه تبدیل کرده است

گوشی موبایل شیائومی ( Xiaomi )

قیمت مناسب با وجود امکانات فوق العاده؛ پاسخ مناسبی برای انتخاب کنندگان این برند محسوب می شود .همکاری این شرکت با شرکت کوالکام  و عرضه گوشی های این برند  این برند با پردازنده های مختلف اسنپدراگون دلیل محکمی برای انتخاب این برند چینی است.

گوشی موبایل شیائومی

گوشی موبایل شیائومی : کمپانی شیائومی در سال ۲۰۱۰ و با عنوان یک استارتاپ نسبتاً کوچک که هدفش فروش طراحی و تولید تلفن های هوشمند بسیار ارزن قیمت و فروش آنها بر بستر اینترنت بود شروع به کار کرد. آنها به واقع بسیار دیر وارد میدان رقابت شدند تا ثابت کنند همیشه اولین بودن شرط موفقیت نیست و نخستین محصولشان را تقریباً همزمان با آیفون ۴S وارد بازار کردند.

قیمت گوشی شیائومی

فروش انواع مدل های گوشی شیائومی مانند سری mi max ، redmi ، می نوت و … از طریق فروشگاه اینترنتی شیائومی سبزسنتر – نمایندگی رسمی فروش محصولات شیائومی.

گوشی شیائومی به همراه قیمت و مشخصات فنی، مقایسه و گالری عکس موبایل های شیائومی

شیائومی از برندهای معتبر چینی است که محصولات آن دارای کیفیت بالا و در عین حال قیمت مناسبی هستند. می خواهیم با معرفی گوشی های تا 3 میلیون شیائومی همراه شما باشیم.

امروزه خرید یک گوشی مقرون به صرفه دغدغه خیلی از افراد است. بدون شک با بالا رفتن قیمت‌ها انتخاب یک محصول خوب و با کیفیت دشوار خواهد شد. در این میان انتخاب یک گوشی مناسب که دارای امکانات خوب و قیمت عادلانه باشد، یک مسئله مهم است. به همین دلیل قصد داریم نگاهی به بهترین گوشی های تا 3 میلیون شیائومی در بازار بیندازیم.

کمپانی شیائومی (Xiaomi) که در آوریل سال 2010 میلادی در چین راه اندازی شده به کیفیت محصولات خود اهمیت ویژه‌ای می‌دهد. شیائومی که چهارمین استارت آپ با ارزش دنیا است مدعی شده که ماموریتی غیرممکن را عملی کرده‌اند و به یکی از معروف‌ترین برندها در دنیا تبدیل شده‌اند. باید بگوییم که گفته آن‌ها صحت دارد، چراکه کیفیت را قربانی قیمت محصولات خود نمی‌کنند و همیشه گوشی‌هایی با کیفیت عالی و قیمت مقرون به صرفه را عرضه کرده‌اند. اما استراتژی هوشمندانه ی بهره گیری از شبکه های اجتماعی برای تبلیغات و برندینگ و ارائه ی پشتیبانی نسبتاً قابل قبول و پلن تجاری نسبتاً معقول و هدف دار سبب شد تا شیائومی بسیار سریع در میان قشر جوانان چینی پذیرفته و محبوب گردد و اکنون یکی از مطرح ترین تولیدکنندگان گوشی هوشمند در دنیا به شمار می آید. قیمت پایین و کیفیت بالا باعث شد که گوشی های شیائومی، فروش بسیار خوبی را تجربه کنند. بعد از این که شیائومی موفقیت بسیار بزرگی را در زمینه گوشی کسب کرد، فعالیت خود را در زمینه های دیگری چون لوازم جانبی، ساعت هوشمند، اسپیکر، هدفون، لپ تاپ و … شروع کرد.

گوشی موبایل شیائومی

در حال حاضر تعداد و تنوع گوشی های شیائومی بسیار زیاد می باشد که ممکن است انتخاب و خرید را برای کاربران، دشوار سازد. از این رو سایمان دیجیتال سعی نموده است با گردآوری نقد و بررسی گوشی ها و ارائه پایین ترین قیمت، روند خرید گوشی های Xiaomi را برای کاربران آسان تر نماید. کاربران می توانند با مراجعه به صفحات، تصاویر گوشی های شیائومی،آخرین قیمت، موجودی محصولات، مقایسه، نمودار قیمت و مشخصات مربوط به محصولات را مشاهده نمایند.

فروش گوشی موبایل شیائومی

اولین و مهمترین بخش تولیدات شیائومی گوشی های همراه آن می باشد. شرکت شیائومی در زمینه تولید گوشی های هوشمند خود بسیار دقت و خلاقیت به خرج میدهد که این مسئله موجب می شود محصولات تولیدی این شرکت جز بهترین های بازار باشند. شرکت شیائومی در حال حاضر در بین 5 شرکت برتر تولیدکننده گوشی های همراه جای دارد که این مسئله نشان دهنده میزان محبوبیت و قدرت این برند چینی می باشد. گوشی های تولید شده توسط شیائومی داراری قیمت های متفاوتی می باشند و این شرکت برای هر میزان هزینه و سلیقه یک گوشی مناسب تولید کرده است. فروشگاه های شیائومی به عنوان کاملترین فروشگاه شیائومی در ایران گوشی های موبایل شیائومی را با ضمانت اصالت کالا و گارانتی معتبر برای شما فراهم کرده است.

جدید ترین گوشی موبایل شیائومی

از جدیدترین گوشی های پرچمدار شیائومی می توان به Mi 9 Pro، Mi 9 و Mi Mix Alpha می باشد که طراحی عجیب و منحصربه فردی را به همراه دارد. از دیگر گوشی های میانرده شیائومی می توان به Mi A3 اشاره نمود که با مشخصاتی مانند دوربین سه گانه، حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر، اندروید وان و قیمت مناسب توانسته کاربران بسیاری را جذب خود کند.

درباره شرکت شیائومی

شرکت شیائومی یکی از شرکت‌هایی بوده که در زمینه الکترونیک فعالیت داشته و مقر آن در کشور چین واقع شده است. این شرکت 6 آوریل سال  2010 تأسیس گردیده است. در مورد مفهوم واژه شیائومی به چندین مورد اشاره شده است. یکی از مفاهیمی که برای این واژه مشخص شده کلمه ارزن است. شاید به این دلیل که این جزء سبد غذایی کشورهایی مثل چین است؛ اما به گفته مدیر عامل این شرکت این واژه از ترکیب دو واژه xiao و Mi تشکیل شده است. قسمت اول این واژه به این ضرب‌المثل از مکتب بودا اشاره دارد که؛ یک ارزن به اندازه یک کوه بزرگ و باشکوه است. قسمت Mi نیز مخفف Mobile Internet و یا Mission Impossible است. مأموریت غیر ممکن شاید به تلاش‌های سخت این شرکت برای رسیدن به هدف خود اشاره دارد. این شرکت در زمینه‌های مختلفی فعالیت داشته و اصلی‌ترین فعالیت این شرکت تولید گوشی موبایل است. تاکنون این شرکت خطوط تولید متعددی را راه‌اندازی کرده که از این میان می توان به سری ردمی نوت، ردمی، می و می میکس و … اشاره کرد.

هم اکنون از 9 مدیر ارشد شیائومی، 3 تای آن‌ها مدیران و مهندسین سابق گوگل هستند و هر 3 آن‌ها جزو با استعدادترین مدیران فعال در حوزه فناوری به شمار می‌آیند، بسیاری از کارشناسان موفقیت‌های شیائومی را مرقون تلاش‌های این 3 می‌دانند. احتمالا به خاطر دارید که این کمپانی چینی، یک سال و نیم پیش، هوگو بارا – معاونِ ارشدِ اندرویدِ گوگل را جذب کرد. در آن زمان بسیاری تصمیم هوگو بارا را احمقانه فرض کردند چرا که گوگل را به مقصد کمپانی چینیِ ناشناخته، ترک کرده بود. حالا می‌توان او را به خاطر تصمیم آینده‌نگرانه‌اش ستایش کرد؛ چراکه شیائومی به اپلِ دنیای اندروید معرف شده و همه جا صحبت از آن است. این کمپانی این هفته از دو گوشی هوشمند جدید، Mi Note و Mi Note Pro، با سخت‌افزار فوق‌العاده قوی و قیمتی رقابتی رونمایی کرد تا به نبرد مستقیم با آیفون ۶ پلاس و گلکسی نوت ۴ برود.

سود شیائومی از فروش گجت های سخت افزاری فقط 5 درصد است!

مدیر عامل شرکت شیائومی آقای لی جون (Lei Jun) در آوریل سال 2018 به طور رسمی عنوان کرد که حاشیه سود تمام اجزای سخت افزاری فروخته شده توسط این کمپانی بعد از اضافه شدن مالیات در حدود 5 درصد خواهد بود و این مقدار به طور دائمی و ثابت برای تمام محصولات سخت افزاری شیائومی حفظ می‌شود! این مسئله سبب شده تا گوشی ها و گجت های سخت افزاری دیگری که توسط شیائومی روانه بازار می‌شوند همگی قیمت مناسبی داشته باشند و برخلاف شرکت های دیگر با نرخ های نجومی و رو به افزایش روانه بازار نشوند. در واقع همین امر هم منجر به کسب موفقیت های عالی شیائومی در بازار شده است.

شیائومی عقیده دارید که سود بیشتر در فروش با تعداد بالاتر خلاصه می‌شود. با توجه به این مسئله که بخش گسترده‌ای از محصولات شرکت شیائومی شامل لوازم جانبی موبایل هستند، این کمپانی عقیده دارد که باید قیمت گوشی های خود را مقرون به صرفه نگه دارد تا تعداد فروش این گجت ها بیشتر شده و به موجب آن تعداد فروش لوازم جانبی گوشی هایش هم روز به روز بیشتر شوند. بنابراین شیائومی با رویکردی هوشمندانه در حال آنالیز بازار است و سود گجت های سخت افزاری خود را فقط 5 درصد در نظر می‌گیرد. این مسئله یکی از 5 واقعیت جالب در مورد شرکت شیائومی محسوب می‌شود.

گوشی های شیائومی

شرکت شیائومی به عنوان یکی از تولیدکنندگان مطرح گوشی هوشمند شناخته شد و در ابتدا با رشد سر سام‌آور خود بازار کشور مادرش یعنی چین را به کنترل محصولات خود درآورد و با گسترش در بازارهای کشورهایی مثل هند و مالزی پیشرفتش چند برابر شد. قبلاً تمرکز اصلی شیائومی بر ساخت گوشی‌های هوشمند با قیمت مقرون به صرفه و کیفیت بالا بود ولی خلاقیت شیائومی انتها نداشت و وارد سایر بازارهای کالای الکترونیک و گجت هوشمند شد، محصولاتی مثل پاور بانک شیائومی، تصفیه هوا شیائومی، ترازو شیائومی، تلویزیون شیائومی، انواع هدفون، هدست و هندزفری شیائومی، اسپیکر شیائومی، دوربین شیائومی، دستبند سلامتی شیائومی، لپ تاپ شیائومی، تبلت شیائومی و … همگی طیف کالایی شیائومی را شامل شدند. این کالاها محصول شرکتی است که در سال ۲۰۱۰ به عنوان یک استارت آپ کوچک که ابتدا هدفش طراحی گوشی هوشمند بسیار ارزان قیمت و فروش آن از طریق اینترنت بود وارد بازار شده‌اند و با اینکه بسیار دیر وارد بازار شد ولی در عمل نشان داد در چرخه رقابت حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. نخستین گوشی شیائومی تقریباً هم‌زمان با آیفون ۴s وارد بازار شد و به طرز عجیبی فروش موفقی داشت و نشان داد همیشه اولین بودن شرط موفقیت نیست و برای موفق شدن دلایل دیگری لازم است. شیائومی دلیل موفقیت بزرگ شیائومی را در استراتژی هوشمندانه آن می‌توان دید، شیائومی فقط و فقط به اینترنت تکیه کرد و برای تبلیغات و برندسازی خود از بستر شبکه‌های اجتماعی استفاده کرد، مورد بعد پشتیبانی قوی و سریع شیائومی بود که با برنامه‌ریزی و پلن تجاری به روز سبب شد شیائومی بسیار سریع و دقیق در میان قشر جوان کشور چین پذیرفته شود و خریداری گردد. کیفیت محصولات شیائومی نیز به قدری بالا است که آن را اپل چین یا اپل ۲ می‌شناسند. استراتژی بلند مدت شیائومی باعث شد در طی چند سال شیائومی در میان شرکت‌های برتر جهان دیده شود و طی آماری سهم شیائومی از بازار گوشی‌های هوشمند جهان در حدود ۵٫۸ درصد است و این عدد نشان دهنده این است که شیائومی در رتبه ۵ جهان قرار دارد، رتبه پنجم برای شرکتی که در طی پنج سال به آن رسیده‌است بسیار شگفت‌انگیز و جالب است. در حال حاضر شیائومی حرف اول را در بازار گوشی‌های هوشمند چین می‌زند و خود را از برندهای با سابقه و سرسختی مثل هواوی و لنوو بالاتر کشیده‌است. شیائومی همچنان در تلاش خواهد بود چرا کی در پی کمال است.

 

گوشی موبایل نوکیا ( Nokia )

اولین و قدیمی ترین برند سازنده موبایل در دنیا، که کار خود را با تولید کاغذ شروع کرد این برند بعد ها به حوزه تولید موبایل روی آورد و به عنوان پیشرویی در این زمینه بود .سیستم عامل محبوب سیمبین نیز اولین بار توسط این شرکت بر روی گوشیهایش به اجرا گذاشته شد

آیا توجه به گارانتی در خرید گوشی موبایل لازم است ؟

گارانتی در اصل تضمینی است که یک شرکت سازنده در قبال کارایی و عملکرد بدون مشکل محصولش برای بازه زمانی مشخصی ارائه می‌کند.گوشی های هوشمند در بازار ایر ان عمدتا در دو نسخه با گارانتی و بدون گارانتی تقسیم می شوند و گوشی های دارای گارانتی گران تر از نسخه های فاقد آن هستند .
در ایران شرکت های خاصی وجود دارند که به عنوان شرکت واسط یا سوم شخص سرویس گارانتی را  در قبال دریافت هزینه مشخص ارائه می دهند .خرید گوشی با گارانتی اصلی معمولا انتخاب بهتری نسبت به خرید گوشی با گارانتی های متفرقه و یا بدون گارانتی است .

در این مقاله سعی کردیم به مهمترین مسائلی که برای خرید یک گوشی موبایل باید در نظر داشت بپردازیم. امیدواریم با در نظر داشتن موارد ذکر شده بهترین انتخاب را در خرید گوشی موبایل داشته باشید . برای انتخاب و خرید گوشی موبایل می توانید از طریق فروشگاه سبزسنتر عرضه کننده انواع گوشی موبایل و لوازم جانبی بعد از مطالعه ویژگی ها و مقایسه قیمت خرید بهترین را با توجه به انتظارات و بودجه خود تهیه نمایید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.