آموزشی, بازی

درباره بازی کلش آو کلنز Clash Of Clan

درباره بازی کلش آو کلنز (Clash Of Clan)

یک بازی رایگان تلفن همراه و تبلت به صورت آنلاین به سبک بازی ویدئویی راهبردی می‌باشد که توسط شرکت سوپرسل طراحی شده است. این شرکت در شهر هلسینکی پایتخت کشور فنلاند قرار دارد.

معمولا بازی های موبایل، نباید مخاطبشان را برای مدت طولانی معطل کنند. این یک قاعده کلی در رابطه با سرگرمی های سهل الوصول دیجیتال است که داخل جیب یا کیف تان جا خوش کرده اند. اما Clash of Clans این جرات را دارد که بگوید از الان تا ۳ روز دیگر ساختمان شما در دست ساخت است: ۷۲ ساعت باید منتظر تکمیل آن باشید. یک بازی استراتژی-آنلاین فوق العاده که این روزها حسابی برای سازندگانش خوش شانسی آورده. SuperCell که مدتی است درآمدش از روزانه یک میلیون دلار هم گذشته، در Clash of Clans کاری کرده کارستان.

بازی هایی که با اعداد و ارقام بازی می کنند (در اینجا مستقیما در مورد بازی های استراتژی صحبت می کنیم)، دارای یک سیستم وسیع اند که تنظیم شان کار هر کسی نیست. تک تک ارقامی که در قسمت های مختلف استفاده می شوند نیاز به یک بالانس گسترده دارند تا در مرحله اول قابل بازی باشند. برای مثال فرض کنید مقدار مورد نظری از پارامتر x لازم باشد تا به یک هدف مشخص برسید. اگر این مقدار به دلایل مختلفی در دسترس نباشد عملا پیشروی متوقف می شود. هر پارامتر در این مدل بازی ها به چندین منبع متصل است و از آنها چندین خروجی منشعب می شود. در Clash of Clans این لایه های پنهانی بسیار عالی طراحی و منظم شده اند که قطعا یکی از مهم ترین فاکتورهای ایجاد برتری در بین دیگر بازی های مشابه است.

اما Clash of Clans تنها یک قطعه نرم افزاری بی جان و مملو از اعداد به هم متصل شده برای تشکیل یک شبکه نیست. بهتر است تمام موارد بالا را به اسکلت بازی تشبیه کنیم که طراحی ها و فضاهای رقابتی پیکره آن را شکل داده اند. شما لازم نیست حتی یک پنی در این بازی خرج کنید، با اندکی صبر و حوصله می توانید در عرض چند ماه به یکی از مدعیان اصلی بازی تبدیل شوید. البته فراموش نکنید: همیشه کسانی هستند که بخواهند بابت چنین بازی هایی پول های کلان خرج کنند و خودشان را جلو بیندازند اما دوست داشتنی ترین نکته در رابطه با Clash of Clans همینجا نهفته است. شاید در Travian و بازی های مشابه، بدون پرداخت هیچگاه نتوان در زمان پایان سرور خود را به صدر رساند، اما در رابطه با Clash of Clans چنین چیزی برقرار نیست.

 

clanwars-clashofclans
از نام بازی پیدا است که همه چیز در رابطه با کلن ها یا گروه ها است. پیدا کردن یک کلن مناسب به بازیکنان کمک می کند زودتر در بازی پیشرفت کنند و از تجربیات هم گروه های خود برای آرایش دفاعی بهتر و حمله های موثرتر استفاده کنند. اما به هر حال سازندگان این بازی محض رضای خدا بازی را بدون تبلیغات و رایگان عرضه نکرده اند. برای تولید یا ساختن هر چیز، تنها ۲ راه پیش رو است. یا منتظر بمانید، یا از جواهرهای تان که بسیار هم کمیاب هستند استفاده کنید. جواهرهای سبز رنگ در ابتدای بازی به تعداد محدودی در اختیارتان قرار می گیرند و کمیابند. این جواهرها نقش همان دلارهای حقیقی را دارند که با خرج کردن شان می توانید خودتان را جلو بیندازید. البته هیچ توجیه مناسبی برای انجام این کار وجود ندارد چرا که نه زمان سرور به پایان می رسد و نه شما با کله گنده ها رقابت می کنید. هر بازیکن بر اساس سطح بندی هایی که تعیین شده در دوره و گروه خاصی قرار می گیرد و همگی تقریبا در یک سطح هستند.

 

clash-of-clans-troops

 

علاوه بر طراحی محکم ستون فقرات بازی، هنر سازندگان Clash of Clans در استفاده از زیبایی های تصویری هم بوده. CoC در گرافیک هم یک بازی استراتژیک فوق العاده است. حداقل می توان گفت هنرمندان Supercell درک بسیار درستی از مبحث رنگ بندی داشته اند. به طور کلی CoC یک بازی استراتژیک کامل و قابل اطمینان است که نقطه ضعفی بسیار بزرگ را در گروه مشترک بازی های تحت وب و موبایل از بین برده و انگیزه بیشتر بازی کردن را به وجود آورده؛ اگر بدانید که در سطح خودتان سنجیده خواهید شد، هیچگاه از تلاش بیشتر دست نخواهید کشید اما تصور کنید از همان ابتدا مطلع هستید که اگر همانند بقیه از جیبتان خرج نکنید خیلی زود از دور مدعیان حذف خواهید شد

انتشار

کلش آو کلنز در ۲ اوت ۲۰۱۲ برای سیستم عامل آی‌اواس منتشر شد. این بازی همچنین برای اندروید در ۳۰ سپتامبر ۲۰۱۳ در کانادا و فنلاند و نهایتاً در ۷ اکتبر ۲۰۱۳ در گوگل پلی به صورت بین‌المللی برای این سیستم عامل منتشر شد.

داستان بازی

clash-of-clans-level-top

در این بازی شما رهبری قبیله‌ای کوچک را به عهده می‌گیرید. در این بازی چهار عنصر بسیار مهم وجود دارند: طلا، اکسیر٬ اکسیر سیاه و الماس. اکسیر ماده‌ای به رنگ بنفش است که توسط دستگاه‌های سازنده اکسیر تولید می‌شوند و نقش بسیار مهمی در پیشرفت قبیله شما دارند. برای نمونه برای ساخت یا ارتقای ده نوع سرباز و یا برای بالا بردن ساختمان‌های دیگر نیاز به مقادیر گوناگونی از اکسیر خواهید داشت. در آغاز بازی شما دو دستگاه سازنده اکسیر دریافت می‌کنید که به صورت خودکار برای شما اکسیر تولید می‌کنند و این اکسیر در بخشی به نام مخزن اکسیر نگه‌داری می‌شود. در ادامه با پیشرفت دهکده می‌توانید دستگاه‌های سازنده اکسیر را پیشرفته کنید و به شمار تولید آن‌ها اضافه کنید. از طلا بیشتر برای ساخت و ارتقای وسایل دفاعی٬ دیوارها و ساختمان اصلی نیز استفاده می‌شود.همچنین شما می‌توانید با حمله به دیگر قبایل و غارت دهکده‌ی آن‌ها هم پیشرفت کنید و هم طلا و اکسیر زیادی بدست بیاورید. اکسیر سیاه ماده‌ای کم‌یاب و ارزشمند می‌باشد که از آن برای ساخت و ارتقای سربازهای دارک اکسیری٬ ساخت و ارتقای قهرمانان یعنی پادشاه بربرها (بربرین کینگ) و ملکهٔ کماندار (آرچر کوئین) و همچنین شارژ کردن برج جهنمی (اینفرنو تاور) استفاده می‌شود.

آمار بازی

بازی کلش آو کلنز در آوریل ۲۰۱۳ توانست به همراه بازی هی دی (به انگلیسی: Hay day) توانست درآمد خالصی ۲۷۹ میلیون دلاری کسب کند. درآمد روزانه این بازی ۲.۴ میلیون دلار که از ۸.۵ میلیون کاربر این درآمد را کسب نموده است. اپلیکیشن این بازی در بازه دسامبر ۲۰۱۲ تا می ۲۰۱۳ جز ۵ اپلیکیشن برتر از نظر دانلود بوده است. اپلیکیشن این بازی سومین بازی پرفروش در اپ استور و گوگل پلی بوده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت − 3 =