اخبار آی فون, اخبار اپل, اخبار فناوری و IT, اخبار موبایل, محصولات جدید اپل

آیا ایفون s6 و s6 پلاس ضد آب است؟

lazy field_55eb17f89e72f

تست آب گوشی‌های آیفون s6 و s6 پلاس نشان می‌دهد که هر دوی دستگاه‌ها پس از یک ساعت خیس خوردن در آب سالم ماندند.بعد از اتمام این تست این سوال به وجود می آید که میتوان به طور علنی گفت آیا آیفون s6 و s6 پلاس ضد آب است؟

وب‌سایت Phone Arena دو گوشی آیفون s6 و آیفون s6 پلاس را برای آزمایش به مدت یک ساعت دورن کاسه‌ای آب قرار داده است. این در حالی است که هیچ‌یک از این دو دستگاه به طور علنی گواهی IP به نشان مقاومت در برابر آب دریافت نکرده‌اند.

یفون s6 و آیفون s6 پلاس پس از 60 دقیقه خیس خوردن در آب دچار هیچ مشکلی نشدند و کاملا بی‌نقص کار می‌کردند. وقتی که دستگاه‌ خشک شد، جک 3.5 میلی‌متری هدفون و درگاه لایتنینگ هر دو آماده‌ی استفاده بودند. این باعث ایجاد یک سوال در ذهن می‌شود؛ اینکه چرا اپل این موضوع را تبلیغ نکرد. تولیدکنندگانی که گوشی‌هایی با این میزان مقاومت در برابر آب دارند، معمولا این ویژگی را بسیار برجسته تبلیغ می‌کنند. نمونه‌ی چنین تبلیغاتی را برای گوشی‌های سری Z سونی اکسپریا شاهد بودیم.

در هر صورت، با توجه به اینکه ضد آب بودن آیفونs6 و s6پلاس رسما مشخص نیست، بهتر است احیتاط را رعایت کنید و دستگاه را بدون وجود یک قاب ضدآب، در معرض آب قرار ندهید.

 

یک نظر در “آیا ایفون s6 و s6 پلاس ضد آب است؟

  1. بهنام گفت:

    دلیلش مشخصه گوشی های اپل و سامسونگ توان 1 ساعت و نیم در عمق 1 نیم متری آب رو ندارن.
    کاسه آب که فشاری نداره.
    نکته دوم اینکه این گوشی ها صفحشون با دست خیس کار نمیکنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.