مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

شیائومی ردمی ۳ (Xiaomi redmi 3) رسما معرفی شد با باتری ۴۱۰۰ میلی آمپر

sh

شیائومی برند خوشنام چینی است که دستگاه های خوبی را با قیمت مناسب عرضه می کند. چندی پیششایعات دقیقی از مدل جدید ارزان قیمت این شرکت تحت نام Xiaomi redmi 3 منتشر شد که در ترنجی با هم خواندیم و امروز با همان مشخصاتی خواندیم، این دستگاه به صورت رسمی معرفی شده است و مهم ترین بخش این معرفی رسمی را می توان قیمت آن دانست.

شائومی ردمی 3 (Xiaomi Redmi 3) با نمایشگر 5.2 اینچی به رزلوشن HD معرفی شده است که خود خبر از یک میانه رده رو پایین دارد. اما خبرهای خوشحال کننده تری هم وجود دارد. چیپست به کار رفته در این دستگاه از شرکت کوالکام و مدل اسنپدراگون 616 یا پردازنده مرکزی 8 هسته ای و پردازده گرافیکی Adreno 405 است. شاید بپرسید تفاوت اسنپدراگون 616 با مدل 615 چیست که باید بگوییم یک اورکلاک 0.2 گیگاهرتزی سبب تفاوت نام این دو مدل شده است.

sh.jpg1

حافظه داخلی 16 و حافظه رم 2 گیگابایت است که اگر دوست داشتید می توانید کارت حافظه جانبی تا حجم 128 گیگابایت هم به آن اضافه کنید. البته این موری کارت در قاب هیبریدی این دستگاه قرار خواهد گرفت، بدین معنی که یا سیم دوم و یا مموری کارت را انتخاب کنید.

اما خبرهای خوبی هم در بخش دوربین وجود دارد. دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.0 است که فوکوس تشخیص فازی دارد و این باعث می شود فوکوس خودکار این دستگاه در کمتر از 0.1 ثانیه انجام بشود. دوربین جلو رزلوشن 5 مگاپیکسلی دارد که برای گرفتن تصاویر سلفی و مکالمه ویدیویی کاملا ایده آل به نظر می رسد.

باتری 4100 میلی آمپری باعث می شود 80% در مدت زمان مکالمه نسبت به نسل قبلی پیشرفت داشته باشد و عمر باتری کلی 25% افزایش را داشته باشد. جالب اینکه این باتری بزرگ در ضخامت 8.5 میلی متر و وزن فقط 144 گرم قرار گرفته است، با تمام این وجود بدنه از جنس آلومینیوم است. این باتری از شارژر سریع های 2 آمپری و 5 ولتی (نسل اول) پشتیبانی می کند که برای این حجم باتری هم واقعا نیاز بود.

اما بخش خوشمزه(!) این دستگاه قیمت آن است که تنها 107 دلار فروش خواهد رفت. نظر شما درباره این دستگاه چیست؟