مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

ساعت هوشمندی که با چرخش نمایشگر در محورهای مختلف دیدن نوتیفیکیشن‌ها را راحت‌تر می کند

8db0c219 58eb 49a0 bfc2 7e4ebcd557bb

یکی از اهداف اصلی در طراحی ساعت‌های هوشمند این بوده است که افراد بتوانند نوتیفیکیشن‌های گوشی خود را در موقعیت‌های مختلف راحت‌تر ببینند و از اپلیکیشن‌هایی مانند Google Maps راحت‌تر استفاده کنند بدون اینکه نیاز باشد گوشی خود را از جیب یا کیف‌شان خارج کنند. اما تصور کنید که هر دو دست شما بند باشد و بخواهید نوتیفیکیشن دریافتی روی ساعت هوشمند خود را چک کنید. با توجه به اینکه ساعت در زاویه خاصی از مچ دست شما به صورت ثابت قرار دارد، آن طور که انتظار می‌رود در خواندن راحت و سریع نوتیفیکیشن به شما کمک نمی‌کند.

اکنون نمونه اولیه دستگاهی به نام Cito توسط تیمی از کالج Darthmouth، New Hampshire و دانشگاه Waterloo طراحی شده که هدف از طراحی آن غلبه بر مشکلاتی است که کاربران برای دیدن نمایشگر ساعت‌های هوشمند با آنها مواجه می‌شوند.

این دستگاه دارای موتورهای مختلفی است که می‌تواند به صورت خودکار نمایشگرش را در زاویه‌ای که برای کاربر قابل دیدن است، قرار دهد، به این ترتیب نیازی نیست که کاربر برای دیدن نمایشگر ساعتش، بازو یا مچ دستش را حرکت دهد. تصور کنید که در حال حمل یک جسم بزرگ هستید که باید آن را با هر دو دست خود بگیرید، در این لحظه نوتیفیکیشنی را دریافت می‌کند و نمایشگر ساعت شما بلافاصله در زاویه قرار می گیرد که میتوانید بدون نیاز به اینکه جسم را زمین بگذارید یا زانویه دستتان را تغییر دهید، نوتیفیکیشن را مشاهده کنید.

یکی دیگر از موارد استفاده از چنین دستگاهی که احتمالا برای بسیاری از مالکان ساعت‌های هوشمند تکراری است، رسیدن نوتیفیکیشن در زمانی است که ساعت زیر آستین لباس قرار دارد و دستان شما خیس یا کثیف است. ساعت Cito به کاربران امکان می‌دهد که بدون نیاز به لمس نمایشگر گوشی با دستان خیس یا کثیف خود، به راحتی نوتیفیکیشن دریافتی را مشاهده کنند. نمایشگر این ساعت می‌تواند در محورهای مختلفی حرکت کرده و بچرخد.

منبع: تک شات