مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

کورتانا با دستور صوتی، رایانه مبتنی بر ویندوز 10 را ریستارت یا خاموش می کند

98321384 6084 47e7 b186 58228ffef5c8

مایکروسافت بیلد جدید ویندوز ۱۰ را منتشر کرد که یکی از ویژگی‌های آن؛ امکان صدور دستورات صوتی برای ریستارت یا خاموش کردن رایانه با استفاده از کورتانا است.

مایکروسافت همچنین کنترل‌ بیشتری برای پخش موزیک از طریق کورتانا فراهم آورده است. برای مثال می‌توان به امکان پخش موزیک از طریق صدور دستورات صوتی در سرویس‌هایی نظیر TuneIN Radio و iHeartRadio حتی در زمان قفل بودن رایانه اشاره کرد. حتی می‌توان با فرمان صوتی «Hey Cortana, what song is playing» اطلاعات مربوط به آهنگ در حال پخش را دریافت کرد. مایکروسافت همچنین رابط کاربری کورتانا را تغییر داده است. برای مثال در صورتی که برای ۱۰ ثانیه از پی سی استفاده نکنید، با دستور «Hey Cortana» می‌توانید رابط کاربری تمام صفحه‌ای کورتانا را که برای این حالت بهینه شده است، مورد استفاده قرار دهید.

تمام تغییرات ایجادشده در کورتانا پس از آن اضافه شدند که مایکروسافت اعلام کرد درصدد اضافه کردن ویژگی‌هایی شبیه به بلندگوی هوشمند اکوی مایکروسافت در پی‌سی‌های مبتنی بر ویندوز ۱۰ است. مایکروسافت و اینتل درصدد آن هستند تا با همکاری یکدیگر، سخت‌افزار مورد نیاز برای گجت‌های جدید مبتنی بر ویندوز ۱۰ با قابلیت شناسایی فرمان‌های صوتی از فاصله‌ی دور را تولید کنند. انتظار می‌رود مایکروسافت اولین محصول خود در این حوزه را سال آینده‌ی میلادی راهی بازار کند. با توجه به قابلیت‌های کورتانا در شناسایی دستورات صوتی، شانس اینکه به‌زودی شاهد عرضه‌ی محصولی برای رقابت با اکوی آمازون باشیم، بسیار بالا است.

در کنار ویژگی‌های جدید کورتانا؛ باید به قابلیت‌های دیگری اضافه کرد که به خود سیستم‌عامل ویندوز اضافه شده است. از جمله‌ی این ویژگی‌ها باید به داشبورد جدید برای ویندوز دیفندر اشاره کرد.

 منبع: زومیت