مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

یک مرد سی‌ساله به خاطر حمله به دفتر گوگل دستگیر شد

Google Attacks

با پیشرفت روزمره تکنولوژی مساله حفاظت از حریم خصوصی هم روز به روز بیشتر مطرح می‌شود. در دنیایی زندگی می‌کنیم که با جستجوی نام یک نفر در گوگل ممکن است اطلاعاتی درباره‌اش به دست آوریم که او خودش نخواهد. حریم خصوصی افراد روز به روز بیشتر مورد هجوم تکنولوژی قرار می‌گیرد. یک نمونه‌اش اپلیکیشن‌هایی که تقریبا به تمام اطلاعات‌تان دسترسی دارند. آنها موقعیت‌های جغرافیایی که در آنها قرار می‌گیرید را بررسی می‌کنند، عادت‌های شما، سبک زندگی‌تان، گذشته‌تان. خلاصه تکنولوژی خیلی بیشتر از آنچه فکرش را می‌کردیم وارد حریم شخصی‌مان شده. بعضی‌ها خیلی راحت این موضوع را هضم کرده‌اند. آنها می‌گویند بهای استفاده ما از تکنولوژی همین است اما برای بعضی‌ دیگر قضیه به این سادگی‌ها نیست.

مثلا رائول موریو دیاز (Raul Murillo Diaz)، مرد سی‌ساله‌ای که پس از حمله به دفتر گوگل توسط پلیس دستگیر شده است. ظاهرا این مرد به سمت پنجره‌های دفتر گوگل تیراندازی کرده و یک کوکتل مولوتوف هم به سمت خودرو streetview این شرکت پرتاب کرده است. مشخص شده این مرد قبلا هم به دفتر گوگل حمله کرده. در فیلم‌هایی که از اطراف این دفتر موجود است مردی با یک تفنگ که مایع قابل اشتعال در آن بوده دیده شده است. مردی که احتمالا خود دیاز است. ظاهرا دیاز یک ماشین خودران گوگل را هم پیش از این آتش زده.

این مرد پس از دستگیری گفته حس می‌کرده گوگل همیشه مراقب او است و به شکلی تعقیبش می‌کند. ظاهرا این موضوع رائول موریو دیاز را حسابی عصبانی کرده و به همین دلیل به دفتر گوگل حمله کرده است.

منبع: دیجی کالامگ