مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

مایکروسافت امکان ارسال فایل برای کاربران آفلاین از طریق اسکایپ را فراهم کرد

9cc222ff 301d 424c a562 66a2f213de00

به نظر می‌رسد با توجه به جدی شدن رقابت پیام‌رسان‌ها و با در نظر گرفتن محبوبیت اسکایپ در بین کاربران،مایکروسافت تصمیم گرفته بیش از پیش به پیام‌رسان خود رسیدگی کند. در بروزرسانی جدید اسکایپ، امکان ارسال فایل برای مخاطبان آفلاین فراهم شده است.

این ویژگی می‌تواند قابلیت خوبی برای اسکایپ باشد، چرا که در حالت قبلی هر دو نفر باید آنلاین بودند. در قابلیت جدید همچنین به کاربران اجازه داده شده که از طریق دستگاه‌های مختلف به فایل مورد نظر دسترسی داشته باشند. یعنی می‌توان یک سند یا فایل را روی گوشی، کامپیوتر یا تبلت مشاهده کرد، بدون اینکه نیازی باشد روی هر کدام از این دستگاه‌ها آن فایل را دوباره دریافت کنید.

پیام‌رسان‌های دیگر مانند واتس‌اپ، فیسبوک مسنجر، وی‌چت، لاین، تلگرام و… امکان ارسال فایل برای مخاطبان آفلاین وجود دارد و این موضوع از اهمیت زیادی برخوردار است. به نظر می‌رسد مایکروسافت به خوبی متوجه شده که وارد رقابت سختی در فضای پیام‌رسان‌های متنی و ویدیویی شده است و از این رو قصد دارد با اضافه‌کردن قابلیت‌های جدید، همچنان اسکایپ را در میدان رقابت نگه دارد.

ویژگی ارسال فایل به کاربران اجازه می‌دهد فایل‌هایی تا حجم ۳۰۰ مگابایت را ارسال کنند. مایکروسافت معتقد است این حجم فایل برای ارسال اکثر فایل‌ها کفایت می‌کند. تا زمانی که نیازی به فایل‌های خیلی بزرگ نداشته باشید، ۳۰۰ مگابایت برای ارسال فایل‌های ویدیویی، صوتی، ارائه‌ی پروژه و اسناد کاملا کافی به نظر می‌رسد.

تا امروز بسیاری از کاربران اسکایپ برای ارسال فایل‌های حجیم از سرویس‌های ابری به اشتراک‌گذاری فایل نظیر دراپ‌باکس استفاده می‌کردند. کاربرانی که آخرین نسخه‌ی اسکایپ را نصب کرده‌اند، به صورت خودکار از ویژگی جدید ارسال فایل‌های بزرگ و ارسال فایل برای مخاطب آفلاین برخوردار می‌شوند.

این خبر زمانی منتشر شد که مایکروسافت اعلام کرد سرویس جدیدی به نام Skype Meetings برای کمک به تجارت‌های کوچک راه‌اندازی شده است. این سرویس برای جلسات آنلاین کاربرد دارد که شامل سرویس ویدیوکنفرانس حرفه‌ای به صور کاملا رایگان است.

منبع: زومیت