مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

ال‌جی از یک سنسور دقیق بیومتریک برای اسمارتفون‌ها و گجت‌های پوشیدنی رونمایی کرد

lg optical biometric sensor

اخیرا، شرکت ال‌جی از یک سنسور دقیق بیومتریک برای اسمارتفون‌ها و گجت‌های پوشیدنی رونمایی کرده است. این سنسور، توسط بخش تحقیقاتی این شرکت توسعه داده شده و آماده‌ی استفاده در اسمارتفون‌ها و دستگاه‌های پوشیدنی است. اخیرا شاهد لو رفتن تصاویری از پرچم‌دار جدید ال‌جی با نام جی 5 بودیم و دیدیم که قسمت دوربین و سنسورهای این گوشی در پشت، کمی بزرگ به‌نظر می‌رسد. به همین دلیل، ممکن است که شاهد استفاده از این سنسور در گوشی جدید این شرکت باشیم.

این سنسور کوچک، تنها یک میلی‌متر (0.04 اینچ) ضخامت دارد اما با این حال، دارای یک دیود عکس (PD)، پنج ال‌ای‌دی و یک مدار مجتمع (IC) برای اندازه‌گیری ضربان قلب، شاخص استرس و حتی میزان اشباع اکسیژن است. این سنسور جدید ال‌جی، همچنین مصرف انرژی کمتر و دقت اندازه‌گیری بالاتری نسبت به سنسورهای مشابه دارد.

به گفته‌ی ال‌جی، در این سنسور از روکش طلا برای بازده روشنایی بهتر استفاده شده است و همچنین سیگنال‌های بیومتریک نیز سی درصد بهبود یافته‌اند که باعث می‌شود تا در خواندن آنها از انرژی کمتری استفاده شود. بازده انرژی کلی نیز بیست درصد بهبود یافته است و دقت بهبود یافته نیز میزان ضربان قلب را تنها با ±5 bpm اختلاف در زمان حرکت کردن و ±2 bpm اختلاف در زمان ایستادن، اندازه‌گیری خواهد کرد.

منبع: ترنجی