مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

چقدر به شبکه های ماهواره ای وابسته شده ایم

jdtruuy

بیشتر ما در زمان‌های مختلف به چک کردن شبکه‌های اجتماعی می‌پردازیم. کاری که فکر می‌کنیم زمان زیادی از ما نمی‌گیرد، اما در حقیقت تمرکز ما را از روی کاری که انجام می‌دهیم کم می‌کند. خیلی از ما می‌گوییم که در طول روز تنها یک یا دوبار وارد شبکه‌های اجتماعی و برنامه‌های مختلف این حوزه می‌شویم؛ اما در حقیقت خلاف این کار را انجام می‌دهیم و دفعات بیشتری حتی از روی عادت موبایل خودمان را برمی‌داریم و دقایقی مشغول گشت و گذار در برنامه‌های مختلف می‌شویم.

مشکل اینجاست که بیشتر ما به اینترنت به‌عنوان وسیله‌ای برای سرگرمی نگاه می‌کنیم. وسیله‌ای که در زمان بازی کردن، فیلم دیدن، گوش دادن به موسیقی، تماس با دوستان و بسیاری از کارهای دیگر از آن استفاده می‌کنیم. همین موضوع باعث شده زمانی که به اینترنت دسترسی نداریم احساس خلا کنیم و اینجاست که خودمان را در دنیای واقعی مشاهده می‌کنیم.

main-internet-socialN-1

مشکل استفاده از اینترنت در محیط کار برای خود من هم پیش آمده بود. چند سال پیش در شرکت دیگری من به همراه بیشتر همکارانم از اینترنت برای استفاده‌های شخصی و انجام کارهای مختلف استفاده می‌کردیم. دانلود فیلم‌ها و بازی‌های مختلف یا حتی تماشای ویدیو‌های گوناگون در یوتوب بخشی از سرگرمی ما بود. حتی اگر هم پسورد اینترنت بی‌سیم تغییر می‌کرد به شکلی آن‌را به‌دست می‌آوردیم و باز کارخودمان را انجام می‌دادیم. این‌کار ما پس از مدتی نظر مدیران را به سمت خودش جلب کرد و باعث شد که آن‌ها استفاده از اینترنت بی‌سیم شرکت را ممنوع کنند. این اتفاق اعتراض‌هایی را به همراه داشت اما پس از مدتی همه‌ی ما سعی کردیم به شکلی خودمان را با شرایط جدید وفق دهیم. گروهی از ما از اینترنت‌های موبایل استفاده کردند که البته هزینه‌ی بالا و سرعت پایین‌اش باعث شد که پس از مدتی حضور آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی بسیار کم شود. گروهی هم سعی کردند که به‌جای استفاده از تلفن همراه در محیط کار، فعالیت‌های دیگری انجام دهند تا بتوانند عادت چک کردن شبکه‌های اجتماعی را از بین ببرند.

شاید شما هم مثل آن روزهای من و همکارانم باشید و اکنون با اینترنت محل کار به انجام دادن کارهای مختلف مشغول شده‌اید. اگر فکر می‌کنید از اینترنت شرکت برای کارهای غیر ضروری استفاده نمی‌کنید و واقعا یک یا دوبار در طول روز به شبکه‌های اجتماعی خودتان وارد می‌شوید، کاری که در ادامه به شما پیشنهاد می‌کنیم را انجام دهید. از تمام شبکه‌های اجتماعی خود خارج شوید تا برای هر بار وارد شدن به آن‌ها نیاز به وارد کردن نام کاربری و رمز عبور داشته باشید. همین کار باعث می‌شود که چک کردن شبکه‌های اجتماعی به سادگی گذشته نباشد.

این کار را تا چه مدت می‌توانید انجام دهید؟ از آخرین باری که از شبکه‌های‌ اجتماعی مورد علاقه‌ی خودتان خارج شده‌اید تا زمانی که دوباره وارد آن می‌شوید چقدر طول می‌کشد؟ آیا این کار باعث می‌شود که شما کمتر وارد شبکه‌های اجتماعی شوید یا دیگر این کار را انجام نمی‌دهید و کاری می‌کنید که همیشه در آن‌ها حضور داشته باشید؟