مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

قابلیت امنیتی جدید فیسبوک جلوی سوء استفاده از تصاویر پروفایل افراد را می گیرد

113 w600

فیسبوک ساعاتی پیش قابلیت امنیتی جدیدی برای کاربران هندی خود معرفی کرده که می تواند جلوی کپی، اشتراک گذاری یا سوء استفاده از تصاویر پروفایل افراد را بگیرد. به لطف این قابلیت، کاربران می توانند مطمئن شوند که تصویر پروفایل آن ها قابل دانلود و اشتراک گذاری نخواهد بود. مضاف بر این، قادر هستند که از تگ شدن خود در تصاویر افراد غریبه هم جلوگیری نمایند.

با فعال کردن قابلیت مذکور نوار آبی رنگی دور تصویر پروفایل کاربر را احاطه خواهد کرد و به گفته فیسبوک در این حالت هیچ کس [حداقل در نسخه اندروید اپلیکیشن] قادر به گرفتن اسکرین شات از این صفحه نخواهد بود.

به گزارش سازمان های فعال اجتماعی و امنیتی در کشور هند، برخی زنان در این کشور حاضر به بارگذاری تصویر چهره خود در اینترنت نیستند. همین موضوع انگیزه ای شده تا فیسبوک چنین قابلیتی را برای ایجاد احساس امنیت بیشتر در اختیار کاربران هندی قرار بدهد. غول شبکه های اجتماعی در توسعه این قابلیت با سازمان های مذکور همکاری کرده تا ببیند که این راهکار تا چه حد می تواند در کاهش سوء استفاده از تصاویر پروفایل افراد اثر گذار باشد.

فیسبوک بر اساس تحقیقات انجام شده می گوید که اضافه شدن نوار محافظت به تصویر پروفایل افراد می تواند تمایل دیگران برای کپی کردن آن را به میزان 75 درصد کاهش بدهد. البته بدیهی است که با وجود اضافه شدن این نوار محافظت و غیر فعال شدن اسکرین شات، باز هم امکان گرفتن عکس از تصاویر پروفایل به کمک دوربین های خارجی وجود دارد.

با این حال اگر نتایج تحقیقات فیسبوک درست باشد، همین نوار محافظت می تواند در کاهش انگیزه سودجویان برای سوء استفاده از تصاویر بسیار موثر باشد. قابلیت محافظت از تصاویر پروفایل فعلا در اختیار کاربران هندی قرار گرفته و هنوز مشخص نیست که چه موقع برای کاربران دیگر کشورها عرضه خواهد شد.

منبع: دیجیاتو