مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

«عدم دسترسی به منابع»، دلیل اصلی تاخیر در عرضه دستیار دیجیتالی بیکسبی سامسونگ

bxb w600

Bixby Voice، نخستین دستیار هوش مصنوعی سامسونگ در حال حاضر قادر به صحبت به هیچ زبانی جز کره ای نیست و کمپانی سامسونگ وعده داده بود که پشتیبانی از زبان های انگلیسی و چینی تا اواخر فصل بهار گذشته آغاز می شود که البته چنین نشد.

سامسونگ مدتی پیش نسخه ای بتا از نرم افزار دستیار بیکسبی را به دست مشارکت کنندگان برنامه «دسترسی زودهنگام» خود در خاک ایالات متحده رساند، اما حقیقت آن است که بسیاری از دارندگان گلکسی اس 8، بعد از گذشت دو ماه از عرضه این موبایل، کماکان قادر به استفاده از سرویس سامسونگ نیستند.

نشریه The Investor با نقل از منابعی که نامشان فاش نشده می گوید تاخیر در راه اندازی سرویس بیکسبی به خاطر «عدم دسترسی به منابع» مانند اطلاعات و متخصصین زبان های خارجی بوده است. این بدان معناست که بیکسبی با زبان کره ای مشکلی ندارد، اما وقتی پای زبان های دیگر مانند زبان انگلیسی به میان می آید، عملکردی پایاپای نسبت به دیگر دستیارهای مشابه از خود نشان نمی دهد.

گفتنی است که یکی از سخنگویان سامسونگ نیز چندی پیش به موردی مشابه اشاره کرد و گفت این کمپانی کماکان در حال بهبود مهارت های زبانی بیکسبی است تا دستیار هوش مصنوعی پیشرفته تری برای کاربران تدارک دیده شود.

منبع: دیجیاتو