مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

شیائومی در حال توسعه چیپست خانگی Surge S2 برای سال جاری است

3ce9af1d8e156f084f67622cf9ea96bb w600

شیائومی سال گذشته نخستین چیپست تولیدی خود را با نام «Surge S1» و در موبایل «Mi 5c» معرفی کرد و حالا به نظر می رسد کمپانی چینی، چیپست جدیدی را در دست توسعه دارد.

بر اساس گزارشات، شیائومی در حال تست پیش نمونه هایی از چیپست «Surge S2» بوده که به احتمال زیاد با استفاده از فناوری 16 نانومتری TSMC ساخته شده اند. لازم به ذکر است که تولید انبوه محصول مورد بحث برای سه ماهه سوم سال جاری میلادی برنامه ریزی شده و انتظار می رود تا پیش از زمستان، شاهد حضور Surge S2 در موبایل های شیائومی باشیم.

مدل هایی که احتمال دریافت چیپست جدید را دارند «Mi 6s» و «Mi 6c» هستند که طبق اطلاعات قبلی، تا پایان سال 2017 معرفی خواهند شد. گفتنی است که چیپست قبلی، اسفند ماه سال گذشته و به عنوان قلب تپنده یک محصول اقتصادی روانه بازار شد.

از آنجایی که مدل Surge S1 از فناوری 28 نانومتری استفاده می کرد، معماری 16 نانومتری چیپست جدید کمک شایانی به ارتقاء بهره وری کرده و می تواند عمر باتری موبایل را به طرز قابل توجهی افزایش دهد.

لازم به ذکر است که هنوز از جزئیات فنی Surge S2 اطلاعات زیادی در دست نیست و صرفاً با توجه به روند صنعت، می توان حدس زد که با یک چیپست 64 بیتی هشت هسته ای مواجه هستیم.

منبع: دیجیاتو