مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

سامسونگ برای تولید چیپست های 4 نانومتری تا سال 2020 میلادی آماده می شود

20170627001050 0 w600

هنگامی که تاسیسات نیمه هادی Samsung Austin در سال 1997 بنا شد، پیش بینی آن سخت بود که یک روز این تاسیسات آخرین نسل چیپست ها و حافظه های موبایل مانند پردازنده سری A اپل را تولید نماید. حالا کمپانی سامسونگ تصمیم گرفته تا 1 میلیارد دلار سرمایه دیگر را نیز به این تاسیسات تزریق کند تا از همین حالا، آینده ای روشن برای خود رقم بزند.

سامسونگ می خواهد با این تاسیسات برای «چهارمین انقلاب صنعتی» آماده شود که چیزی نیست جز اینترنت اشیا و دیوایس هایی که همگی به یکدیگر متصل خواهند بود. تاسیسات Samsung Austin با سرمایه گذاری تازه سامسونگ، به اصلی ترین تامین کننده سیستم های بر چیپ تبدیل خواهد شد که قادر به تولید «چیپ هایی سریع تر و بهینه تر برای دیوایس های هوشمند و متصل به همراه نمایشگر همیشه روشن» خواهد بود.

گفتنی است که به تازگی شایعه ای شنیده شد مبنی بر اینکه مدل های مختلف گلکسی اس 9 سامسونگ، به همراه چیپست های 7 و 8 نانومتری تولید می شود؛ درست مانند پردازنده های سال قبل که همگی از یک نسل بودند اما با دو فرآیند متفاوت 14 و 16 نانومتری به تولید رسیدند.

هنوز نمی دانیم که پس از عرضه چیپست های اسنپدراگون و اگزینوس 10 نانومتری که به عنوان قلب تپنده گلکسی اس 8 ظاهر شده اند، چه زمانی باید منتظر فرآیندهای پیشرفته تر و عرضه چیپست های کوچکتر به بازار باشیم. اما سامسونگ حالا برای تولیدات 7 نانومتری طی سال آتی آماده شده و برای تولید چیپست های 4 نانومتری طی سال 2020 برنامه ریزی می کند.

گفتنی است که بعد از تولیدات 5 نانومتری، پیشرفت و دستیابی به فرآیند 4 نانومتری بسیار دشوار می شود و شاید سامسونگ به وقت بیشتری برای دستیابی به آن نیاز داشته باشد. در هر حال اگر قرار باشد در سال 2020 شاهد گلکسی اس 11 با نمایشگر همیشه روشن و چیپستی 4 نانومتری باشیم، قطعاً از همین حالا هیجان زده ایم.

منبع: دیجیاتو