مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

ساخت بزرگترین تلسکوپ اپتیکال دنیا آغاز شد

ESO Telescope

پس از سال‌ها تحقیق و جمع‌آوری سرمایه، در نهایت شاهد آغاز پروژه ساخت بزرگترین تلسکوپ اپتیکال دنیا هستیم.

این تلسکوپ که در شیلی در حال ساخت است قرار است در سال ۲۰۲۴ میلادی به بهره برداری کامل برسد. ممکن است در نگاه اول به نظر شما هفت سال انتظار برای ساخت بزرگترین تلسکوپ دنیا زمانی دراز به نظر برسد، اما این را در نظر داشته باشید که در خصوص بزرگترین تلسکوپ دنیا صحبت می‌کنیم، جالب است بدانید این تلسکوپ دیافراگمی برابر با حدود ۴۰ متر دارد.

با این حساب اگر تمامی برنامه‌ها به خوبی پیش برود و مشکلی در سر راه ساخت این تلسکوپ پیش نیاید انتظار می‌رود تا مدت‌ها بتواند عنوان بزرگترین تلسکوپ دنیا را یدک بکشد.

ناگفته نماند که در حال حاضر پروژه‌های دیگری نیز برای ساخت بزرگترین تلسکوپ دنیا وجود دارد، اما هیچکدام از این پروژه‌ها نتوانسته‌اند به مراحل عملیاتی نزدیک شوند. در این بین تلسکوپی که قرار است در شیلی ساخته شود می‌تواند منابع بسیار ضعیف نور را از فاصله‌های نجومی جمع‌آوری کند. در نتیجه به کمک این تلسکوپ، اخترشناسان قادر هستند تا کهشان‌‌ها و سیاره‌های بسیار کوچکی را که در دور دست واقع شده‌اند مشاهده کنند.

همان‌گونه که اشاره کردیم مراحل ساخت و ساز کامل این تلسکوپ چیزی حدود ۷ سال زمان می‌برد، اما امیدواریم در زمان بهره‌برداری کامل، این تلسکوپ درهای جدیدی را به روی آسمان برای اخترشناسان باز کند.

منبع: فارنت